Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

11:00

Deser jednoporcjowy, przepis na pyszną zdrową przekąskę

Też tak macie, że chodzą za wami słodycze?

Ja ostatnio nie mogę się wręcz opędzić od myśli o słodkich deserkach, marcepankach do kawy, ciasteczkach do filmu. Mam jednak świadomość tego, że ani jedzenie zbyt wielu słodyczy, ani podjadanie do filmu, nie jest dobre, szczególnie dla mojej wagi. Dlatego staram się powstrzymywać i zastępować zachcianki zdrowymi deserami. 

Jeśli macie instagrama i śledzicie tam najpopularniejsze kanały z fit przepisami, na pewno zauważyliście już, że ostatnio królują tam desery jednoporcjowe. Instagramerzy prześcigają się w przerabianiu przepisów na popularne czekolady, batony, czy inne słodkości. I tak, można na przykład zrobić w szklance deser o smaku kinder bueno, albo czekolady milki z truskawkowym nadzieniem. Zrobiłam nawet kiedyś jeden taki deser i przyznam, że bardzo przypadł mi do gustu. Takie przepisy są mega fajne. Najgorsze jednak jest w nich to, że mają mnóstwo takich składników, których raczej nie mamy na co dzień w domu. Trzeba więc do każdego takiego deseru kupić "coś", dzięki czemu ów deser będzie smakował jak popularny baton. A to jakaś odżywka białkowa (nie mam nic przeciwko, sama używam), a to jakieś ciasteczka do pokruszenia, albo barwnik...  I w rezultacie okazuje się, że nasz deser owszem wyszedł fajny, ale kosztował np. 40 zł, podczas gdy ten sam batonik można kupić z 2,5 zł.

Raz na jakiś czas skusić się można, ale na dłuższą metę jak dla mnie to nieopłacalne ;)
Biorąc pod uwagę to jak mocno drożeją produkty spożywcze, zdecydowanie wolę kupić sobie raz na jakiś czas tę milkę, kinder bueno, albo innego snickersa i przeliczyć bilans kaloryczny tego dnia, niż wydawać krocie na zrobienie fit batonu, który zrujnuje moją kieszeń.

Deser jednoporcjowy, tani i zdrowy



Alternatywą dla tych jednoporcjowych deserków pokazywanych na instagramie są moje wariacje z budyniem i skyrem w roli głównej. Odkryłam ostatnio też coś takiego jak jagły. Można je kupić w Lidlu. Świetnie komponują się ze skyrem i wystarczy kilka minut w lodówce, by z tego duetu powstało naprawdę mega smaczne połączenie.  

Tak wyglądają jagły:


Są to takie malutkie jakby nadmuchane kuleczki. Coś podobnego jak ryż preparowany. Jagły to nic innego jak ekspandowane ziarno. Białko w nich zawarte przyczynia się do wzrostu masy mięśniowej, a fosfor pomaga w utrzymaniu zdrowych kości. Jagły ekspandowane Soligrano są produktem bezglutenowym i doskonale nadają się dla osób z nietolerancją glutenu.

W Lidlu kosztują około 4zł, czasem w promocji można kupić za połowę ceny.

Jak wykorzystać jagły?

Moje dzieci wrzucają je sobie do mleka, zamiast płatków. Można je połączyć z masłem orzechowym, jogurtem, nawet marmoladą. Ja używam och do zrobienia mojego pysznego deserku.


Deser jednoporcjowy - jak zrobić?



Podam wam prosty i fajny przepis na zrobienie jednoporcjowego deserku, który będzie wam wchodził jak małpce banany. Zrobienie takiego deserku to dosłownie 5 minut. Podane składniki wystarczą na cztery szklaneczki (200 ml). Chyba, że chcecie zrobić większe porcje, wtedy może wyjść go mniej.

Składniki:

ulubiony budyń (u mnie karmelowy)

mleko roślinne (u mnie ryżowe)

pół szklanki jagły

jabłko prażone z łyżeczką cynamonu

duży skyr

łyżka miodu (opcjonalnie)

garść orzechów, wiórki czekoladowe, orzechy - do ozdoby

Na początek obieramy jabłko, kroimy na drobniejsze kawałki i prażymy je przez chwilkę na patelni z łyżeczką cynamonu. Skyr mieszamy z łyżką miodu. Dodajemy jagły i wykładamy do czterech szklaneczek. Powinno go być do połowy szklanki. Następnie gotujemy budyń wedle opisu na opakowaniu. Studzimy go, a gdy będzie już zimny uzupełniamy każdą szklankę o te 3-4 łyżki budyniu. Na wierzch wykładamy jabłko oraz ulubione dodatki. Teraz już tylko wystarczy wszystko schłodzić w lodówce ok. godziny i można zajadać.





Wiecie, za co lubię ten deser?

Nie tylko za to, że jest błyskawiczny w przygotowaniu, ale także za to, że jest pyszny i za każdym razem może smakować inaczej. Zamiast budyniu można zrobić kisiel, albo galaretkę, albo wyłożyć owoce... ilość wariacji nieograniczona. Spróbujcie tego przepisu! Gwarantuję, że wam posmakuje, nie ma opcji, by było inaczej!

SPRAWDŹ TAKŻE MÓJ PRZEPIS NA FIT TIRAMISU BEZGLUTENOWE 👇





............................................................................................

Od pewnego czasu współpracuję z NETKOBIETA i tam także możecie znaleźć moje przepisy, takich, których nie publikuję tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DS , Blogger