Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

00:06

Na diecie można jeść słodkości! HIT czy KIT?

Witam po tygodniowej przerwie :)
Dziś postaram się obalić mit, że na diecie zabronione jest jedzenie słodyczy. Pewnie trudno będzie, bo wszystkie diety nam wmawiają, że niejedzenie słodkiego to klucz do pięknej sylwetki. Nie mogę się z tym zgodzić. A wy? Jak myślicie kiedy nasza dieta będzie najbardziej efektywna? Kiedy przestaniemy jeść słodycze, pizzę i ulubione przekąski? Oczywiście, że tak - pod warunkiem, że do tej pory jedliście tego za dużo. Każda dieta powinna być prawidłowo zbilansowana, ale to nie oznacza, że musimy sobie wszystkiego odmawiać. Uważam, że dieta powinna być początkiem nowego, lepszego życia, ale nie dajmy się zwariować. Jeśli na co dzień odżywiacie się niezdrowo, pijecie colę litrami i żrecie wieczorami czekoladę, to oczywiste, że jeśli z tego zrezygnujecie, schudniecie natychmiast i to sporo. Ale jeśli chcecie żyć zdrowo i być szczęśliwe, to pozwólcie sobie czasami na odrobinę szaleństwa i podelektujcie się słodką przyjemnością.
Do diety należy podejść poważnie, to fakt. Jeśli już wybrałyśmy odpowiednią dla siebie, trzymajmy się jej zasad, nie zapominajmy też o ćwiczeniach! Jeśli jednak od czasu do czasu macie ochotę na chwileczkę zapomnienia... kosteczka czekolady, lampeczka wina...? Chyba nikomu jeszcze nie zaszkodziły! ALE KOSTECZKA MÓWIĘ! DLA SMACZKU! A nie pół opakowania ptasiego mleczka!
Odrobina słodkości ma nam pomóc się zrelaksować, dobrze poczuć, a jak wiadomo spokój i relaks sprzyjają odchudzaniu. Dlatego moim zdaniem zjedzenie od czasu do czasu czegoś dla przyjemności, to nic złego. I to jest dopiero HIT!

Teraz powiem wam jakie przyjemności ja sobie serwuję jeśli mam ochotę na coś słodkiego:

Rodzynki, daktyle, śliwka suszona, żurawina - słowem owoce. Są bardzo słodkie, a przy tym zdrowe. Pomagają przyspieszyć metabolizm, a przy tym nie idą w boczki jak słodkie ciastka.

Gorzka czekolada - jeśli czekolada to tylko gorzka z dużą zawartością kakao. Kakao wspomaga odchudzanie i redukcje cellulitu.

Jogurt - jeśli jogurt to tylko naturalny! Ale przecież nie jest słodki! Ale będzie... i dlatego własnie uwielbiam w lecie mrozić owoce, które w zimie dodaje do jogurtu, aby dodać mu smaczku. Do jogurtu czasami dodaje tez muesli, jest zdrowe, sycące i jeśli zawiera dużo kandyzowanych owoców, to także będzie słodziutkie i pyszne.

Koktajl - to kolejna przekąska, którą lubię się napychać, kiedy mam ochotę na coś słodkiego. Wystarczy wyjąc z zamrażalnika owoce i zmiksować. MNIAM!

Marchewka - Jest słodka? JEST! Jest chrupiąca i pyszna? JEST! więc spróbujcie kiedys schrupac taka marchewkę zamiast ciastka, gdy macie ochotę na coś słodkiego. NAPRAWDĘ DZIAŁA! Mozna się najeść, zasłodzić i nie ma później kaca moralnego!

Pomelo - ostatnio to mój ulubiony owoc. Uwielbiam pomelo od pierwszego kęsa i dlatego jem codziennie 1/4 tego owocka, no sorrry jest tak wielkie, że więcej nie dam rady, zresztą więcej mi nie trzeba, wystarczy ćwiarteczka, by poczuć się szczęśliwą.

No i UWAGA UWAGA, na koniec mała kontrowersja... niedawno odkryłam trzy-składnikowe ciastka bez cukru. Przyznam, że robię je głównie ze względu na córcię, która codziennie ma ochotę na coś słodkiego, a ja nie bardzo chcę jej pozwalać na czekoladki, batoniki, lizaczki, wiec piekę!

Przepis jest bardzo prosty, samo wykonanie również, że już nie wspomnę jakie są pyszne! 
Do zrobienia ciasteczek potrzeba Ci trzech składników:

Mąki
Masła
Twarogu

Zasada jest jedna, ile mąki, tyle masła i tyle samo twarogu. Ja robię z jednej kostki sera i jednej kostki masła, a do tego szklanka mąki. Wszystkie składniki mieszamy razem, wyrabiamy ciasto, wałkujemy placka, wycinamy nożem kwadraciki, na środku każdego z nich można ułożyć kawałek jabłuszka, zawijamy kopertki i..

Voila!



Ciasteczka pieką się błyskawicznie, jakieś 10-15 minut w temperaturze 180 stopni. Błyskawicznie też znikają z talerza. Zanim ostygną ja obsypuję je trochę cukrem pudrem, ale tylko tak dla smaku. Polecam ten przepis, bo jest naprawdę prosty i w miarę mało kaloryczny, w porównaniu do batonów i nadziewanych konserwantami ciastek z kremem. Tylko nie obżerać mi się tam! Bo potem powiecie, że namawiam do złego! :)

Pozdrawiam i smacznego!

14 komentarzy:

  1. Ja uważam że dobrze jest w ogóle zrezygnować ze słodyczy i niezdrowego jedzenia..A mówienie, że tylko kosteczkę czekolady żeby się poczuć lepiej to prosta droga do zaburzenia odżywania. Jedzenie nie powinno być nagrodą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Honorata chcesz powiedzieć, że nie jesz słodyczy w ogóle? A święta, urodziny, wesele? Sorry, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jem. Odzwyczaiłam się od cukru i w ogóle nie mam na niego ochoty. Dla mnie owoce są nawet czasem za słodkie. A po fast foodach mam tylko problemy żołądkowe. Wiesz, mnie głównie chodzi o to że jedzenie nie powinno być nagrodą czy pocieszaczem bo to najczęściej źle się kończy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Honorata zgadzam się z Tobą. Zdrowe żywienie to podstawa :) Aczkolwiek ja pozwalam sobie na odrobinę szaleństwa i jeśli mam ochotę na coś słodkiego to jem - to co wyżej napisałam. Zakazy, nakazy i odmawianie sobie wszystkiego bardzo źle na mnie działają... po prostu wkurzaja mnie - delikatnie mówiąc :P
      Jeśli zaś chodzi o wesela, imprezy ze słodyczami... przyznam, że podczas takich wyjść zapominam co to dieta i jem wszystko na co mam ochotę, a co! - raz się żyje! Hehe :P

      Usuń
    2. Wiesz, też tak miałam ja Ty:) Ale dla mnie właśnie zawsze źle to się kończyło tzn powrotem do niezdrowego odżywiania. Bo odrobina czekolady gdzieś tam zawsze zamieniała się w tabliczkę. Dlatego w ogóle wyrzuciłam słodycze i produkty wysokoprzetworzone z jadłospisu.Wystarczają mi owoce w różnych postaciach:) Ja nie myślę już w ten sposób, że czegoś sobie odmawiam, czy jakąś krzywdę sobie robię. Nie tędy droga. Gdy obok mnie ktoś się obżera ciastem, myślę sobie, że ja na szczęście nie pcham w siebie tych wszystkich kalorii i dobrze mi z tym:) Cieszę się, że robię dla siebie coś dobrego i dlatego nie ciągnie mnie do tzw grzeszków.

      Usuń
  5. Ja też nie przepadam za słodyczami, oczywiście okazjonalnie serniczek tak, ale nie zajadam się czekoladą i batonami. Jednak muszę się podzielić ciekawym spostrzeżeniem. Robiłam sobie dietę Allevo, jadłam zupki i koktajle, ale jak miałam ochotę na zmianę to zamiast posiłku jadłam baton. Oczywiście baton dietetyczny, odchudzający ale w czekoladzie, Wiec konkluzja jest taka, ze można sie odchudzać słodyczami. To dobra widomość dla tych, którzy bez słodyczy nie mogą żyć. Batoniki Allevo w białej lub czarnej czekoladzie. PYCHA

    OdpowiedzUsuń
  6. Osobiście uważam, ze ludzie na restrykcyjnej diecie bez słodyczy, czy tam ulubionych troszkę kalorycznych grzeszków nie chudną tak efektywnie jak te które racjonalnie i od czasu do czasu pozwalają sobie na taki grzeszek.

    OdpowiedzUsuń
  7. ja obecnie jestem na diecie Allevo i jestem bardzo zadowolona! Juz 14 dzień i schudlam ponad 4 kilo a wcale nie czuje sie głodna ! Posiłki Allevo sa sycace, smaczne ale niskokaloryczne. Mimo diety, cały dzień mam energie i nie czuje się głodna a efekt jest naprawdę super Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pewnie, że można jeść słodkości :) Dieta Allevo przewiduje jako regularne posiłki słodkie owocowe koktajle :) ale też batoniki w czekoladzie :) i love it :) poważnie to batonik jest chrupiący, ma 21 kalorii ale zapycha bardzo i jest naprawdę słodki. Jeżeli uda mi się zjeść cały to długo nie mogę ruszyć nic do jedzenia. Dieta jest skuteczna, bo i koktajle i zupki sa smaczne i pożywne a niskokaloryczne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale chamski spam powyżej. Nie ma to jak reklamować się za darmo, gdy inni bulą za reklamę kupę kasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sie składa, że to prawda, bo Batony Allevo są posiłkiem a dostarczają słodkiego i czekolady. Wiec to tylko porada...

      Usuń
  10. Słodycze są dobre ale w małych ilościach ;)
    zapraszam na mój blog mariolka20.bloa.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. A co myślicie o takich słodyczach bez cukru: https://swojskapiwniczka.pl/pl/p/Bezglutenowa-Czekolada-Biala-bez-cukru-z-truskawkami-75g-Torras-/1221?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger