Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

10:36

Jak schudnąć z brzucha - koktajl chia!

Wiecie co ostatnio kupiłam? Nasiona chia! :) Słyszeliście już o nich? Jeśli nie, to radzę się zainteresować, bo te niepozorne nasiona pomogą wam schudnąć.
Pamiętacie ostatnio pisałam wam o Magdzie, która chce szybko schudnąć. Magda podjęła się naprawdę dużego wyzwania, ale myślę, że jej się uda. Aby jej pomóc postanowiłam przetestować na sobie nasiona chia. Wiele razy o nich słyszałam, czytałam, ale do tej pory jakoś nie czułam potrzeby ich wypróbowania, a szkoda! Gdybym znała je wcześniej może byłoby mi łatwiej schudnąć podczas mojego odchudzania :)

A teraz słów kilka na temat samych nasion.

Jak chudnąć z brzucha? Nasiona chia!



Nasiona chia mają mało kalorii, ale za to bardzo dużo składników odżywczych. Nasiona chia zawierają: błonnik, wapń, mangan, magnez, fosfor, cynk, potas, witaminy B1, B 2, B3.
W nasionach chia jest także spora ilość przeciwutleniaczy, a to oznacza, że mają bardzo pozytywny wpływ na zdrowie. Przeciwutleniacze niszczą wolne rodniki, które odpowiadają m.in. na szybkie starzenie się skóry i nowotwory. 
Czytałam, że nasiona chia pomagają w odchudzaniu dzięki temu, że zawierają sporo białka i błonnika. Chociaż są takie malutkie i właściwie nie mają smaku, to już dwie łyżeczki wystarczą na koktajl, którego wypicie powstrzyma uczucie głodu na długo.
Nie wiem jak wy, ja   zawsze miałam największy problem z podjadaniem i to wieczornym!
Rano wcale mi się nie chce jeść, w południe coś tam skubnę, ale za to wieczorem... miewałam taki przerób, że mogłam zjeść więcej niż mój mąż! To straszne, ale naprawdę tak było. Na szczęście w porę się opamiętałam. Trochę mnie to kosztowało, bo wbrew pozorom wcale nie tak łatwo powstrzymać głód. Teraz pomagają mi w tym nasiona chia! :)

Jak? To proste! Każdego dnia wieczorem robię sobie koktajl, który chowam do lodówki na całą noc i piję na śniadanie - by dobrze rozpocząć dzień i na kolację, by powstrzymać uczucie głodu.





Za chwilę podam wam ten prosty przepis, ale zanim to zrobię powiem jak jeść nasiona chia. Nasiona można dodawać do sałatek, ciast, deserów, chlebków, które pieczecie w domu. Pełna dowolność! Można je jeść na sucho, lub zalewać wodą, mlekiem, jogurtem, sokiem... czym tylko zechcecie. Ja próbowałam nasion chia w różnych odsłonach, ale najbardziej mi smakują z mlekiem w postaci koktajlu :)
Gdy zalejecie płynem łyżeczkę nasion chia, musicie odczekać kilkanaście minut i pozwolić im pracować. Po tym czasie nasiona zaczną pęcznieć i tworzyć kisiel. Nieźle nie..? :)


Koktajl z nasion chia


Wystarczy zalać 2-3 łyżeczki nasion chia 1,5 szklanki mleka. Wymieszać i wstawić do lodówki na całą noc. Rano będziemy mieć taki oto piękny koktajl na śniadanko :)



No! To teraz już wiecie co robić jeśli chcecie schudnąć z brzucha. Zresztą, nie tylko brzucha. Jeśli zastąpicie śniadanie i kolację takim oto pożywnym koktajlem, myślę że schudniecie i z ud i z tyłka i skąd tylko chcecie :)

Więcej info jak schudnąć z brzucha TUTAJ--> Sposób na brzuch 


Próbowaliście już nasion chia? :)

Jeśli podoba Ci się mój blog, możesz postawić mi kawę :)


18 komentarzy:

  1. Też jakiś czas temu kupiłam nasiona Chia, bardzo lubię dodawać je do rożnych koktajli lub po prostu do omleta na śniadanie. Czy od nich schudłam?? raczej nie zauważyłam takiego efektu ale jestem w trakcie robienia masy mięśniowej więc mam dodatni bilans zapotrzebowania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie nie uda ci się po tym specjalnie schudnąć ale może choć troszkę przyspieszy metobolizm?

      Usuń
  2. Wszystko co zabija głód a nie ma w sobie węglowodanów prostych jest dobre:) Jeśli to są nasiona chia to jestem gotów wypróbować. Z pewnością przydają się szczególnie w początkowej fazie diety, kiedy przestawiamy się na jedzenie częściej ale mniej...

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj nasiona chia są boskie! Dosypuję praktycznie do wszystkiego. I faktycznie waga idzie trochę w dół. Do niedawna jednak podjadałam, straszną miałam ochotę na słodkie. Może to być przyczyną np niedoboru żelaza. Zaczęłam brać suplement wspomagający odchudzanie i póki co słodkiego mi się nie chce nawet, ale idą święta więc pewnie na coś tam się skuszę. Ale waga w dół, 8 kg w dwa miesiące.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałem w sklepach wiele produktów z chia i nie miałem pojęcia, czemu to tak naprawdę ma służyć. Według mnie zdrowa dieta jest ważna, ale bez ćwiczeń w temacie odchudzania zbyt wiele się nie zdziała.

    Pozdrawiam
    http://turystykaioutdoor.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Stosuję nasiona Chia już dłuższy czas i niestety nie widzę żadnej różnicy. Nie jestem otyła, ale chciałąbym zrzucić parę kg. Zastanawiam się nad Spirulin Plus . Usuwa nadmiar wody z organizmu i równocześnie redukuje tkankę tłuszczową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez jest przereklamowany. Biore ju 1 miesiac i ani deka mniej. Sniadanie 1 kanapka obiad kawalek miesa z surowka kolacja 1 kanapka i zero efektu.

      Usuń
  6. Uwielbiam szałwię hiszpańską ;) Mało kalorii a dużo energii

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio kupiłam te nasiona, ale po zalaniu mlekiem nie spęczniały. Może powinnam użyć ciepłego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz je wymieszać z jogurtem naturalnym , ja uwielbiam z greckim do tego malinki i jest rewelacja !!!

      Usuń
    2. Mnie też z mlekiem nie pęcznieją, daję ciepłe. To może trzeba gorące? Ale czy nie stracą właściwości?

      Usuń
  8. Kilka tygodni temu trafiłam na czeską firmę Chiashake, której produkty zawierają nasiona chia i wiele innych witamin i minerałów ! Są przepyszne, po dwóch tygodniach udało mi się zrzucić 4 kilogramy, bez dodatkowych ćwiczeń na siłowni

    OdpowiedzUsuń
  9. Chia zawsze spoko ;) Do koktajlu zawsze obowiązkowo

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger