Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

19:00

Fit Tiramisu bezglutenowe w 5 minut

Dzisiaj niedziela. Czas na coś pysznego do kawy. Czym zaspokajasz ochotę na coś słodkiego? Ciasto, czekolada? Najlepsze są domowej roboty słodycze, szczególnie jeśli jesteśmy na diecie. Tylko w ten sposób można kontrolować ile jemy cukru, albo zastępować go zdrowszymi zamiennikami.

Ja dzisiaj do kawy miałam ochotę na tiramisu. Zrobiłam w 5 minut, bo jego wykonanie zajmuje naprawdę tak mało czasu. Poza tym uwielbiam tiramisu, bo nie wymaga wielu składników. Wystarczą biszkopty bezglutenowe (mam je zawsze w domu), skyr, erytrol, kawa i kakao. Tylko tyle do szczęścia mi dzisiaj było potrzeba. 

Moje dzisiejsze tiramisu zrobione było w słoiczkach, ale jeśli nie masz takich słoiczków, nie ma problemu, możesz je zrobić w płaskim pojemniczku, albo zwyczajnie na talerzu.

Fit Tiramisu w 5 minut

fit tiramisu bezglutenowe

fit tiramisu bezglutenowe

fit tiramisu bezglutenowe

biszkopty bezglutenowe

duży skyr naturalny

6 łyżek erytrolu (można więcej jeśli lubisz bardzo słodkie ciasta)

zaparzona szklanka kawy

kakao do posypania

Skyr dobrze schładzamy. Wyjmujemy z lodówki na chwilę przed wykorzystaniem. Mieszamy go z erytrolem. Ja to zrobiłam za pomocą miksera, by nie było w masie żadnych grudek. W słoiczku układamy warstwę biszkoptów nasączonych kawą, na to układamy 3 łyżeczki skyru. Po każdej kolejnej warstwie posypujemy kakao. 

Taki deser będzie najbardziej smakował jeśli postoi w lodówce przynajmniej godzinę.

Tiramisu ciekawostki

Na koniec jeszcze kilka ciekawostek o tiramisu.

Deser wymyślony został w północno-wschodnich Włoszech w latach 70. XX wieku. Zaserwował go po raz pierwszy w 1972 roku cukiernik Roberto Linguanotto (Loly) [Źródło]

- Tiramisu spożywa się we Włoszech na drugie śniadanie.

- Istnieje przynajmniej kilkadziesiąt rodzajów tiramisu

- W tłumaczeniu "tiramisu" oznacza rozwesel mnie

- Wenecjanie twierdzą, że tiramisu jest afrodyzjakiem, hmmm... dzisiaj to sprawdzę! :)

Dasz się skusić na tiramisu? :)

Jeśli szukasz fajnych przepisów zapraszam na mojego INSTA oraz do działu PRZEPISY.

NALEŚNIKI TIRAMISU


Od pewnego czasu współpracuję też z NETKOBIETA i tam także możecie znaleźć moje przepisy, takich, których nie publikuję tutaj.



3 komentarze:

  1. świetny przepis i na pewno wypróbuję tylko muszę sobie czymś zastąpić skyr bo ze względu na dużą ilość białka nie moge go jeść. jogurt bez laktozy chyba sam będzie zbyt rzadki prawda? hmmm muszę coś wymyślić zastępczo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co, możesz spróbować z budyniem na mleku roślinnym, albo z mlekiem ryżowym ubitym ze śnieżką (to taki proszek, który zamienia mleko w bitą śmietanę), albo... nie wiem, może tofu... tak teraz sobie wyobrażam tylko co może zastąpić skyr, musisz popróbować :)
      Daj znać jak coś fajnego wymyślisz :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy przepis :) Muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger