Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

17:51

Tort bez glutenowy, bez mleka i cukru - PRZEPIS

Witajcie Kochani!

Jesień zaczyna się u nas urodzinowo. Od zawsze kupowałam torty zarówno na swoje urodziny jak i na urodziny moich dziewczyn. O ile wcześniej było to bardzo proste, gotowy tort, wcale nie najgorszy w smaku można było kupić praktycznie w każdym markecie za 50 zł, o tyle odkąd jesteśmy praktycznie wszyscy na diecie bez glutenu i bez mleka - jest to dosyć trudne. Po pierwsze trudno znaleźć dobrą cukiernię, która upiecze tort bezglutenowy i bezmleczny zarazem. Po drukie - domyślacie się pewnie, że cena za taki torcik, niewielkich rozmiarów sięga naprawdę kosmosu. Po tym jak ostatnio za tort dla mojej młodszej córki zapłaciłam 200 zł doszłam do wniosku, że czas nauczyć się robić torty i przestać tracić kasę na ciasta, które kosztują krocie i ledwo wystarczają, by poczęstować wszystkich gości. 

Przyznam, że prób było wiele. Zanim znalazłam przepis idealny, musiałam zjeść beczkę przysłowiowej soli i wywalić kilka ładnych stów do kosza, ale udało się! Dlatego dzisiaj z dumą prezentuję wam mój tort bezglutenowy, bezmleczny i bezcukrowy! Nie martw się jeśli nie umiesz piec, skoro ten tort wyszedł mi - takiemu biszkoptowemu beztalenciu, to tym bardziej wyjdzie tobie! Pisałam już o tym kilka razy, że biszkopty mnie nie lubią, bo nigdy mi nie wychodzą. Z tego przepisu natomiast wychodzi zawsze! 


Tort bez glutenowy, bez mleka i cukru 




Do zrobienia tortu wystarczą dwa placki. Każdy placek wyrośnie tak gruby, że z powodzeniem przekroimy go na pół i dzięki temu mamy 4 placki do przekładania. Nie zdarzyło mi się (a robiłam z tego przepisu już kilka razy tort), by placki nie wyrosły, albo by opadły. 

Składniki na placek:

4 jajka

szklanka erytrolu (można zamienić na 3/4 szklanki cukru)

pół szklanki mąki ziemniaczanej

pół szklanki mąki kukurydzianej

Białka oddzielamy od żółtek. Ubijamy pianę, gdy będzie sztywna dosypujemy erytrol. Cały czas ubijając dodajemy po jednym żółtku. na koniec dodajemy przesianą mąkę ziemniaczaną i kukurydzianą.

Drugi placek robimy identycznie na końcu dodając 2-3 łyżki kakao.

Placek piecze się około 20-25 minut w temperaturze 180 stopni góra-dół.

Masa:

litr mleka roślinnego (ja najczęściej robię z sojowego lub ryżowego)

4 budynie bez cukru

300 g masła roślinnego lub margaryny

zapach waniliowy lub inny (można też pominąć)

2 łyżki erytrolu (można też więcej jeśli lubisz słodsze masy)

Ja zawsze zaczynam robienie tortu od przygotowania masy. Najpierw mieszam proszek budyniowy z erytrolem, potem dodaję mleko (szklankę mleka), resztę mleka natomiast zagotowuję. Budyń przygotowuję według przepisu na opakowaniu. Gdy będzie już gotowy, odstawiam go do wystygnięcia. Sekretem dobrej masy jest połączenie masła tudzież margaryny z budyniem o tej samej temperaturze. Budyń musi być dobrze wystygnięty, masło natomiast musi być w temperaturze pokojowej.

Masło łączymy z budyniem na dwa sposoby, albo do budyniu dodajemy po łyżce masła cały czas miksując masę mikserem, albo do rozdrobnionego masła dodajemy po łyżce budyniu. Ja zwykle wybieram ten drugi sposób, by mieć pewność, że masło się nie zważy. Raz mi się zważyło, gdy do budyniu dodawałam masło, nie wiem od czego to zależy, być może to jakaś niepisana zasada, mniejsza z tym ważne, by masa wyszła! 😉


👉  JAK SCHUDNĄĆ BEZ WYSIŁKU I ĆWICZEŃ!


Ja jeszcze robię pącz, którym nasączam każdy placek, czyli mieszam wodę z sokiem z cytryny (czasem też robię zwykłą herbatę z cytryną). 

Teraz masz już właściwie wszystko i wystarczy układać placki jeden na drugi przekładając masą. Jeden z placków (środkowy) smaruję kwaśnym dżemem dla przełamania smaku. U mnie to wygląda tak:

Placek jasny nasączony pączem

Masa

Placek ciemny nasączony pączem

Dżem (bez cukru!)

Placek jasny nasączony pączem

Masa

Placem ciemny nasączony pączem

Masa

Tort ubieram sama wedle uznania, albo robi to moja córka. Wczoraj urodzimy miała moja starsza, więc ubrała torcik wedle swojego uznania, jak widać na załączonym obrazku.







3 komentarze:

  1. Gluten to naprawdę czasami potworna substancja. Posiłki bez niej to coś absolutnie wyjątkowego. WAARTO DBAĆ o swoje zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda i smakuje powalająco, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger