Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

09:45

Keto chleb, dwa przepisy, które musisz znać!

Szukałam ostatnio przepisu na chleb keto. Trafiłam na grupę na FB z przepisami keto, ale szczerze powiem, że żaden mnie chleb nie zachwycił. Wszystkie wyglądały jak pasztety, albo były takie niskie i mokre bardzo w środku.

Trochę doświadczenia już w pieczeniu chleba keto mam, bo nie raz próbowałam zrobić dobre pieczywko, ale żaden do tej pory jakoś szczególnie mnie nie porwał.

No i co tu zrobić jak się chce dobrego keto chleba, a nie ma się dobrego przepisu? Należy samemu sobie swój przepis wymyślić!

I tak też właśnie ja zrobiłam :)

Poznajcie moje dwa przepisy na keto chleby. 

Keto chleb z sezamem


 szkl. mąki migdałowej

5 całych jajek

35 g babki jajowatej

130 g serka z wiaderka (ja miałam sernikowy)

25 g sezamu

1 łyżeczka proszku do pieczenia 

pół łyżeczki soli 

Wszystkie składniki wrzuć do miski i wymieszaj łyżką. Masa powinna być raczej gęsta. Dobrze jest poczekać trochę aż babka jajowata "popracuje". Zrób ten chlebek i dopiero jak skończysz mieszać, włącz piekarnik. Daj mu postać z 10 minut.

W piekarniku mój był 45 min. w temperaturze 180 stopni, ale każdy piekarnik jest inny, więc włóż patyczek i sprawdź, czy jest już upieczony.

Ten chlebek pięknie rośnie, nie jest mokry w środku. Jest idealny taki, jak ma być. Mój najlepszy wypiek jak do tej pory jeśli chodzi o chlebek keto :)


Nasiona chia – bogactwo witamin zamknięte w drobnych ziarenkach


Drugi przepis wyszedł mi bardzo spontanicznie. Zabrałam się za robienie tego chleba i okazało się, że brakuje mi połowy składników, więc zaczęłam kombinować. Oto przepis. Już tym razem bez zdjęcia, bo nie zdarzyłam zrobić, dzieciaki mi zjadły pół chleba, zanim wystygł, więc rekomendacja chyba całkiem niezła :)

Keto chleb z czarnuszką

pół szklanki siemienia lnianego mielonego (u mnie było złote)

1/4 szklanki mąki kasztanowej 

5 jajek

130 g serka z wiaderka

4 łyżki czarnuszki

czubata łyżeczka proszku do pieczenia

szczypta soli

I znowu wszystko mieszamy razem, przekładamy do keksówki i pieczemy w 180 stopniach około 45 min.

Ten drugi chlebek też niczego sobie, zamieniłam raptem kilka składników. Mąka kasztanowa może nie jest do końca keto, ale tylko taką miałam. Jeśli masz migdałową, dodaj migdałową, bez problemu wyjdzie tez z taką mąką, tylko wtedy proponuję dodać więcej soli :)

Jeśli lubisz keto przepisy zajrzyj na mój IG

.............................................................................

Jak się pozbyć cellulitu w mniej niż 2 miesiące?

Jeśli chcesz dać mi prawdziwego kopa, do działania, testowania i przygotowywania BG sztosów, możesz postawić mi kawę :)

1 komentarz:

  1. Ten chleb z czarnuszki koniecznie muszę upiec, ale jednak dodam mąkę migdałową :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger