Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

11:49

Jak dezynfekować owoce i warzywa przed koronawirusem?

Ostatnio na tapecie temat koronawirusa. Ja do tej pory tego tematu nie poruszałam na łamach bloga. Wydaje mi się, że w sieci jest wystarczająco dużo informacji. Jednak dziś dostałam pytanie od jednej z moich czytelniczek i postanowiłam na to pytanie odpowiedzieć publicznie. 

Czy owoce i warzywa trzeba dezynfekować, by się nie zarazić koronawirusem? Jeśli tak, to w jaki sposób to robić?

To bardzo dobre pytanie! W sieci pojawiło się mnóstwo przepisów na płyn do dezynfekcji rąk. Wszyscy o tym piszą, bo ten temat jest bardzo na czasie. Płynu takiego nie można już praktycznie nigdzie kupić. A co z owocami i warzywami? Czy przed jedzeniem też powinniśmy je dezynfekować?

A czy wcześniej zanim pojawił się koronawirus nie myłaś owoców i warzyw?
Czy zanim wybuchła pandemia nie stosowałaś zasad higieny?

Myślę, że każdy z nas doskonale wie, że owoce i warzywa przyniesione ze sklepu wymagają dokładnego mycia. Bez względu na to czy istnieje koronawirus czy nie, zasady higieny obowiązują cały czas! Ja przed podaniem dzieciom posiłku zawsze dokładnie myję ręce i nie ma znaczenia czy podaję im zupę czy owoce. Warto o tym pamiętać zawsze! Nie podawajcie dzieciom żadnego owocu bez mycia! Nieważne, że to banan czy mandarynka! Czy zjadacie je w całości, czy obieracie! Przed podaniem, przed obraniem owoce należy dokładnie myć pod bieżącą wodą!
A teraz przykłady dezynfekcji owoców i warzyw.

Jak dezynfekować owoce i warzywa przed koronawirusem

Jak dezynfekować owoce i warzywa przed koronawirusem
Fot. https://www.publicdomainpictures.net/

1. Ocet


Ocet to jeden z lepszych środków do dezynfekcji owoców i warzyw. Wlewamy wodę do miski, dodajemy pół szklanki octu, wkładamy warzywa i owoce i pozostawiamy na 20 minut. 

2. Ocet + sok z cytryny + woda


Można sobie zrobić spray z octy, cytryny i wody. Zmieszaj w równych proporcjach te trzy składniki, przelej do pojemniczka i spryskuj owoce oraz warzywa przed spożyciem. Po spryskaniu pozostaw na ręczniku papierowym na jakieś 10 minut. Przed zjedzeniem myj owoce i warzywa pod bieżąca wodą.



3. Olejek herbaciany


Ostatnim znanym mi sposobem jest dezynfekcja w olejku herbacianym. Dodaj łyżeczkę olejku herbacianego do wody, zanurz w niej owoce i warzywa przed spożyciem. Dokładnie umyj.

Warto pamiętać!

Nie tylko koronawirus, ale i inne wirusy, bakterie, grzyby znajdujące się na owocach i warzywach giną, gdy zostają poddane obróbce cieplnej. 


2 komentarze:

  1. Super, że o tym piszesz, teraz szczególnie ludzie przykładają do tego wagę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Internet zalała teraz fala przeróżnych informacji na temat koronawirusa. Naprawdę nie chciałam się do tego dokładać i nie zamierzam każdego posta poświęcać tej aktualnej "zarazie", ale jeśli mogę komuś pomóc takim wpisem, to proszę - dzielcie się :)
      ZDROWIA!

      Usuń

Copyright © 2016 DS , Blogger