Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

22:20

Placki gryczane o smaku pizzy! PYSZNY PRZEPIS!

Dziś podam wam fajny patent na to jak nie marnować żarcia. Nie wiem jak wy, ja nie znoszę wyrzucać jedzenia. Wkurza mnie jak się coś zepsuje, jak musi trafić do kosza. Bardzo też uczulam na to moje dzieci.

Kilka dni temu byłam w odwiedziny u koleżanki. Zasiedziałam się trochę, zagadałyśmy się i załapałam się na kolację. Koleżanka zrobiła dzieciakom kanapki. Każde wzięło po 4. Trochę w szoku byłam, że takie małe dzieci (4 i 5 lat) tyle sobie jedzenia na talerz biorą więc zapytałam:

- Twoje dzieci zawsze takie głodomory? Moje dziewczyny po jednaj kanapce na talerzu i z tym się meczą z pół godziny...
- Moje dzieci zawsze dużo nakładają na talerz, a potem najwyżej jak nie zjedzą to dojadam... albo wyrzucam

Dojadać po dzieciach??
Yyyyyy... rzadko mi się zdarza, nie lubię tego, ale okej, niektórzy może lubią.
A to wyrzucanie żarcia???!! NEVER!

Przecież można nałożyć mniej na talerz, wziąć dokładkę... 

A co jeśli zostanie nam z obiadu łyżka klusek, ziemniaków albo kaszy?

Nie wiem jak u was u mnie się to dość często zdarza. Jeden woreczek kaszy to za mało na 4 osoby. Dwa woreczki kaszy, trochę za dużo. Nie mamy w domu nawyku jedzenia na siłę, więc jeśli zostanie coś z obiadu zawsze staram się jakoś tą resztę wykorzystać. Do ryżu dodaję tarte jabłko, cynamon i mam kolację dla dzieci. Ziemniaczki fajnie smakują podsmażane na masełku, ale co zrobić z taką suchą kasza gryczaną? Własnie wczoraj wymyśliłam - Placki gryczane o smaku pizzy!

Łapcie przepis i dzielcie się nim, mam nadzieję, że Wam posmakuje! :)

Zapraszam też na mojego INSTA, mam go od niedawna, ale publikuje tam takie rzeczy, których nie znajdziesz na moim blogu ;)

Placki gryczane o smaku pizzy




Składniki:
Pół szklanki ugotowanej kaszy gryczanej
2 jajka
3 łyżki kukurydzy
Pół małej cebuli
2 plasterki wędliny
2 łyżki mąki ziemniaczanej
Zioła prowansalskie

Kaszę wymieszaj z jajkami i mąką. Cebulę i wędlinę pokrój w drobną kostkę, dodaj do kaszy, wymieszaj. Zioła dodajemy na końcu w takiej ilości jakiej lubimy, może być szczypta, ja akurat dodaję pół łyżeczki, bo lubię aromatyczne placki i zapach ziół. Tak naprawdę skład tych placków możesz dowolnie modyfikować. Dodaj do kaszy to co lubisz na pizzy. Zamiast kukurydzy-groszek, zamiast cebuli-czosnek, zamiast wędliny-ser. Placki smażymy na rumiany kolor na łyżce oleju.

Ktoś ma ochotę? :)

Jeśli lubisz placki, to może tym razem coś na słodko? Sprawdź ten przepis:



2 komentarze:

  1. Zarówno placki jak i serniczki wyglądają na bardzo pyszne. Chociaż w tym przypadku chyba bardziej na serniczka do kawy bym się skusił :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A skuś się! Najlepiej na jedne i drugie ;)
      Ja nie umiem zdjęć ładnych robić, może te pierwsze nie wyglądają zbyt apetycznie, ale uwierz mi, że z chęcią jedzą je nawet osoby, które nie lubią kaszy gryczanej. Na przykład mój tata, hihihi

      Usuń

Copyright © 2016 DS , Blogger