Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

20:23

Foccacia na dwa sposoby - przepisy BEZ GLUTENU

Foccacia to włoski przysmak. Idealnie pasuje na przystawkę np. do piwa. Pamiętam, że pierwszy raz odkryłam foccacio (sorki, nie wiem czy dobrze odmieniam) kilka lat temu. Miałam ochotę na pizzę, ale okazało się, że w lodówce zostały mi tylko pomidory suszone i oliwki. Niewiele myśląc wpisałam w przeglądarkę "co można zrobić z pomidorów suszonych i oliwek". O dziwo wyskoczył mi przepis na foccacio. Zrobiłam i... zakochaliśmy się w tym przepisie. Od tamtej pory robiłam foccacio bardzo często, ale do czasu. 

Gdy przestałam jeść gluten myślałam, że już nigdy nie zrobię pizzy, foccacio, szarlotki. Mąka zaczęła być moim wrogiem. Moje pierwsze próby upieczenia jakiegokolwiek ciasta kończyły się w koszu na śmieci. Aż odkryłam, metodą prób i błędów, najlepszy przepis na ciasto drożdżowe, który zaraz wam zdradzę!

Każdy kto nie może jeść glutenu doskonale wie jak smakuje ciasto z mąki bezglutenowej. Jest suche, sypkie, o puszystości można zapomnieć. Każdy kto chociaż raz w życiu upiekł coś bezglutenowego wie, że bezglutenowe ciasto (szczególnie drożdżowe) jest dobre tylko, gdy jest ciepłe. Następnego dnia można takim ciasteczkiem wybić oko! Chyba, że... zrobisz je z mojego przepisu! Oto sekret bezglutenowego ciasta drożdżowego!

Foccacia na dwa sposoby

foccacia


mąka bezglutenowa - około 3 szklanki (ja mieszam mąkę gryczaną, ryżową, kukurydzianą)
2 szklanki ciepłego mleka
saszetka droższy
pół łyżeczki cukru
szczypta soli
2 łyżki bazylii

dodatki:
pomidory suszone
ser feta
oliwki

Do ciepłego mleka dodaję cukier i mąkę w takiej ilości, by po wymieszaniu uzyskać konsystencję gęstej śmietany. Odstawiam na około 15 minut, niech ciasto odpocznie. Po tym czasie, dodaję sól, bazylię suszoną i tyle mąki, by ciasto było gęstości jogurtu greckiego. Cały sekret w fajnym cieście bezglutenowym (i mam to sprawdzone naprawdę w wielu przepisach!) jest taki, by nie wyrabiać go do końca. Jeśli dodasz tak dużo mąki, by ciasto dało się wziąć do ręki gwarantuję, że po upieczeniu będzie twarde. Ja ciasto drożdżowe czy to na pizzę czy to na cebularze, czy na foccacio rozsmarowuję na blaszce łyżką. Tylko wtedy jest naprawdę smaczne. Ciasto na foccacio powinno być rozsmarowane na grubość około pół centymetra. Na cieście układamy wedle uznania: oliwki, pomidory koktajlowe lub suszone, ser feta. Ja robię foccacio na dwa sposoby:

Foccacia z pomidorami i oliwkami




Foccacia z oliwkami i serem feta




Foccacio piekę około 15 minut w temperaturze 200 stopni do zrumienienia spodu. Pamiętajcie - ciasto bezglutenowe rumieni się tylko od blaszki. Chyba, że posmarujecie je po wierzchu jajkiem. 
Wypróbujcie tego przepisu. Dajcie znać czy smakowało! ;)

SMACZNEGO!



1 komentarz:

Copyright © 2016 DS , Blogger