Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

22:16

Nie jedz tego, bo będziesz mieć raka!

Są tutaj jacyś fani Nutelli?

nutella


Mam dla was złą wiadomość:

Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności opublikował listę składników, które mogą powodować raka. Wśród z nich znalazł się między innymi olej palmowy, którego najwięcej można znaleźć właśnie w Nutelli.

Już w maju ubiegłego roku pojawiły się pogłoski o tym, że w krem zawiera czynniki rakotwórcze i nawet jego umiarkowane spożycie może wywołać choroby nowotworowe. Problem dotyczy szczególnie dzieci, które jedzą Nutelli najwięcej. Ale chyba nikt szczególnie nie przejął się tą informacją, bo mimo ostrzeżeń o szkodliwości niektórych składników, produkt nadal widniał na półkach sklepowych. [ Źródło: https://wizaz.pl]

Moje dzieci Nutelli nie jedzą, ale z tego co wiem, w szkole co druga koleżanka mojej córki przynosi do szkoły kanapki z Nutellą właśnie. No cóż, to przecież takie wygodne! Przekroić bułę i wysmarować czekoladowym masłem. Mnie to smuci! Czemu rodzicie nie dbają o zdrowie dzieci? Czemu zamiast zrobić normalną kanapkę dają im do jedzenia takie świństwa? Wiecie jakie jest tłumaczenie? Bo dzieci lubią słodkie! 

Mama jednej z koleżanek mojej córki zapytała mnie kiedyś co moje dziecko przynosi do jedzenia do szkoły. Naleśniki, kanapki, pokrojone warzywa, owoce, czasem naleśniczki lub mini omlety. Zdziwiła się, że mi się chce tak gotować. No faktycznie! Też mi problem! Ile rwa zrobienie kilku naleśników albo omletu?! Jak dziecko lubi jeść na słodko to można dawać zdrowe odpowiedniki. Wcale nie musimy zaraz pakować do śniadaniówki Nutelli czy innych tego typu "masełek".


Wracając do Nutelli - wiecie co jest w niej najgorsze?



Olej palmowy i cukier! Czytałam kiedyś artykuł, w którym było porównanie słoika Nutelli z 1,5 litrową butelką Coli. Wiecie, że Nutella ma więcej cukru niż cała wielka butla Coli?!

A cukier to pierwszy sprzymierzeniec raka, trądziku, cukrzycy itd... chcecie takie choroby zafundować swojemu dziecku?




Natomiast wszechobecny olej palmowy to już jakaś plaga! Sprawdzajcie składy na produktach! Jest niemal wszędzie! A wiecie do oprócz raka powoduje olej palmowy?

- miażdżycę
- choroby sercowo-naczyniowe
- chorobę wieńcową
- cukrzycę
- otyłość

Nie wiem jak wy, ja zdecydowanie bardziej wolę robić np. czekośliwkę - taką naszą polską Nutellę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DS , Blogger