Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

14:15

Nietolerancja histaminy? Spróbuj Histaslov!

Dziś w końcu wyczekiwany przez coniektórych post na temat nietolerancji histaminy i tego jak sobie z tym radzić. Jakiś czas temu pisałam wam o tym, że otrzymałam wielką paczkę, z zapasem Histaslov- kapsułek, które miały mi pomóc poradzić sobie z objawami niezwykle charakterystycznymi, przypominającymi nietolerancję histaminy.
Jakie są wyniki testu? Jakie są moje spostrzeżenia? Tego dowiecie się czytając ten post do końca.

Nietolerancja histaminy



Nietolerancja histaminy bardzo często objawia się podobnie do alergii pokarmowej i dlatego często z alergią jest mylona. Sama do końca nie wiem czy te dziwne reakcje pokarmowe u mnie to wina alergii czy nietolerancji. Jedno jest pewne odkąd zaczęłam łykać Histaslov jest znaczna poprawa.

No dobra, a teraz więcej o szczegółach. 

Co przeczytamy na opakowaniu Histaslov?

Przyjrzyjmy się najpierw składowi.

nietolerancja histaminy

Jak dla mnie całkiem nieźle. Histaslov to suplement diety, który można kupić w aptece bez recepty. Nie zawiera glutenu, nie zawiera laktozy  - czego chcieć więcej!?

Histaslov dla kogo?

Histaslov na pewno polecam osobom, które mają problem z nietolerancją histaminy oraz dla tych wszystkich, którzy produkty zawierające histaminę spożywają. Do tych drugich zaliczam się ja :)
Przyznam szczerze, że nie mam czarno na białym napisane co mi szkodzi skąd u mnie te wszystkie dziwne objawy, o których co jakiś czas wspominam w moich postach. Nie robiłam nigdy testów na nietolerancję glutenu, laktozy, histaminy, ale znam siebie, umiem siebie obserwować i doskonale wiem co i kiedy mi szkodzi.

Kiedy zaczynałam swoją dietę bez glutenu nauczyłam się obserwować swój organizm i jego reakcje na zjedzenie różnych produktów, które z zasady nie powinny dawać żadnego uczulenia, a jednak dawały. Bywało tak, że uczulał mnie np. kalafior, albo marchewka. Z histaminą na szczęście jest trochę inaczej. Jest lista konkretnych produktów i tego należy się trzymać.

Na moje nieszczęście ja bardzo lubię praktycznie wszystkie produkty z listy produktów zawierających histaminę.

Produkty zawierające histaminę:

sery
wędliny surowe wędliny
kapusta kiszona kapusta, ogórki
ryby, owoce morza
warzywa warzywa: pomidory, szpinak, bakłażan
alkohol alkohol np. czerwone wino

Zauważyłam, że bardzo często po zjedzeniu sera dojrzewającego albo po wypiciu wina pojawiała mi się na skórze jakaś dziwna pokrzywka, zatykało mi nos i strasznie swędziała mnie cała skóra. Bardzo często pojawiały się na skórze także wypryski, które strasznie mnie wkurzały.

Nigdy nic większego z tym nie robiłam, próbowałam się ratować kosmetykami. Czasami pomagały, ale gdy problem powracał długo nie wiedziałam czemu.

Gdy dostałam paczkę z Histaslov (zajrzyjcie w archiwalny artykuł), na początku się wahałam czy powinnam tak na sobie eksperymentować, ale w końcu się przełamałam i spróbowałam łykać kapsułkę przed każdym posiłkiem, w którym znajdowały się produkty zawierające histaminę. I wiecie co? Od razu zauważyłam różnicę. Nic się ze mną nie działo, nawet wtedy gdy z premedytacją jadłam ryby, sery dojrzewające i popijałam lampką czerwonego wina jednocześnie! Wcześniej nie mogłam sobie na takie połączenie pozwolić, bo pewnie nie wyszłabym najpierw z kibla, a następnie z domu przez kilka dni! ;)

Także jestem zadowolona! Histaslov zdał egzamin. Teraz tylko żałuję, że już mi się wszystkie kapsułki skończyły. Będę musiała poszukać go w aptece i kupić! Tym bardziej, że jestem przed urlopem i nie zamierzam się oszczędzać z jedzeniem i piciem ;)


Polecam Histaslov każdemu, kto podejrzewa u siebie nietolerancję pokarmową!


Mechanizm działania Histaslov




I na koniec jeszcze słów kilka o diagnostyce.

Pewnie niektórzy z was zastanawiają się w jaki sposób można sprawdzić czy mamy nietolerancję histaminy. Najprostszą rzeczą jest obserwacja własnego organizmu i zapamiętywanie, albo jeszcze lepiej - zapisywanie objawów.

1.  Prowadzenie dzienniczka posiłków i objawów.

Zjadłaś coś po czym pojawił się świąt, pokrzywka, duszności, bóle brzucha? Zapisz to! Zapisz co jadłaś i jakie objawy po zjedzeniu tego produktu się pojawiły.

2. Badanie krwi

Można wykonać badanie krwi na podstawie którego oznaczymy aktywność oksydazy diaminowej (DAO). Aktywność DAO we krwi koreluje z aktywnością DAO w jelitach i tkankach. Niska aktywność DAO we krwi oznacza niską aktywność w jelitach. Badanie takie powinno się robić na czczo.

Jak interpretować wyniki badań?

aktywność DAO > 10 jednostek na ml – brak nietolerancji histaminy
aktywność DAO < 3 jednostek na ml – nietolerancja histaminy
wartość pomiędzy 3 a 10 może, ale nie musi wskazywać na nietolerancję histaminy

Zrobiliście badania. Okazało się, że macie nietolerancję histaminy i co dalej? No jak co? Do lekarza, by się upewnić i do apteki po Histaslov! :)


A jeśli chcecie wiedzieć więcej, zachęcam zajrzeć TUTAJ.

1 komentarz:

  1. Przez lata zmagałem się z nietolerancją histaminy, która wpływała na moje codzienne życie i dieta stała się moją najlepszą przyjaciółką.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger