Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

12:31

Mąka bambusowa - co to takiego i co można z niej zrobić

Dzisiaj nie będzie przepisu. Dziś chciałam Wam napisać o mące bambusowej. Chodzi mi po głowie od pewnego czasu kupno tej mąki z racji tego, że ostatnio coraz bardziej wciąga mnie dieta keto. Robię coraz więcej keto wypieków i coraz częściej pojawia się w nich właśnie mąka bambusowa. Jeśli jeszcze nie mieliście z nią styczności, to zapraszam do czytania mojego artykułu. Mam nadzieję, że się do niej przekonacie, ja się właśnie przekonałam i dzisiaj ją zamówię. Pewnie niebawem pojawi się tutaj jakiś przepis z jej użyciem.

Jakie mąki można używać będąc na diecie keto

Dieta keto opiera się na zmniejszeniu spożycia węglowodanów i zwiększeniu spożycia tłuszczów, co prowadzi do stanu zwanego ketozą, w którym organizm spala tłuszcze jako główne źródło energii. W związku z tym, wybór odpowiednich rodzajów mąk do diety keto jest ważny, ponieważ większość przepisów keto opiera się na właśnie keto mąkach.

Mąka migdałowa: Mąka migdałowa jest jednym z najpopularniejszych wyborów w diecie keto. Jest bogata w tłuszcze i białko, a jednocześnie ma niski poziom węglowodanów. Można ją stosować w wielu przepisach na pieczywo, placki, ciasta i inne wypieki.

Mąka kokosowa: Mąka kokosowa to kolejna dobra opcja na diecie keto. Jest również niskowęglowodanowa i bogata w błonnik. Ma specyficzny smak kokosa, dlatego może być używana w deserach, wypiekach i innych potrawach.

Mąka lniane (siemię lniane): Mąka zmielonych nasion lnu jest nie tylko niskowęglowodanowa, ale także bogata w błonnik i zdrowe tłuszcze. Można ją wykorzystać do przygotowywania chleba, placków, omletów i innych potraw.

Mąka konopna: Mąka konopna jest źródłem białka, zdrowych tłuszczów i błonnika. Może być stosowana w różnego rodzaju wypiekach i przekąskach.

Mąka bambusowa: O niej napiszę więcej w dalszej części artykułu.

Warto pamiętać, że keto mąki mogą mieć różne właściwości i zachowywać się inaczej w przepisach w porównaniu do tradycyjnej mąki pszennej. Konieczne może być dostosowanie proporcji i technik wypieku w zależności od używanej mąki.

Wiem, że nie wymieniłam wszystkich keto mąk. Te, które znalazły się w artykule, są mi znane, używam ich i o nich mogłam napisać. Jeśli znasz inne, proszę napisz o nich w komentarzu :)

Mąka bambusowa - co to takiego i co można z niej zrobić

Mąka bambusowa, znana również jako mąka z pędu bambusa, jest produktem spożywczym otrzymywanym poprzez mielenie suchych i suszonych pędów bambusa. Mąka bambusowa jest bogata w błonnik i ma charakterystyczny smak oraz aromat, który może dodawać interesujący akcent smakowy do potraw.

Oto kilka sposobów, w jakie można używać mąki bambusowej w kuchni:

Do pieczenia i gotowania: Mąkę bambusową można dodawać do ciast, placków, naleśników i innych wypieków jako składnik zastępujący część mąki pszennej lub innych mąk. Możesz również używać jej do przygotowywania kremów, sosów i zup.

W potrawach na bazie mięsa: Mąkę bambusową można dodać do farszów mięsnych, kotletów czy mięsnych kulek, aby nadać im strukturę i dodatkowy smak.

W zupach i gulaszach: Mąka bambusowa może być stosowana jako zagęstnik do zup, gulaszy i innych potraw. Dodając ją stopniowo i dokładnie mieszając, możesz osiągnąć pożądaną konsystencję potrawy.

Do przygotowywania pierogów i knedli: Mąkę bambusową można dodać do ciasta na pierogi, knedli lub kopytek.

Do słodkich wypieków: Choć mąka bambusowa jest często stosowana w potrawach słonych, można ją również wykorzystać do przygotowywania deserów, takich jak ciasta, babeczki czy placki.

Warto zauważyć, że mąka bambusowa ma charakterystyczny smak i zapach, dlatego warto zacząć od niewielkiej ilości i stopniowo ją dodawać do potraw, aby sprawdzić, jak wpływa na smak i konsystencję. Przygotowując potrawy z mąką bambusową, warto również sięgnąć po przepisy kulinarne, które wykorzystują ten składnik, aby uzyskać najlepsze rezultaty.

Lubisz keto wypieki?

Spróbuj moich keto naleśników na serku mascarpone









Albo

Keto pizzy


....................................................................................................

Jak się pozbyć cellulitu w mniej niż 2 miesiące?

Jeśli chcesz dać mi prawdziwego kopa, do działania, testowania i przygotowywania BG sztosów, możesz postawić mi kawę :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DS , Blogger