Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

16:55

Trzy sposoby na cukinię! PRZEPISY BEZ GLUTENU!

Lubisz cukinię?

Ja uwielbiam! Tak samo jak uwielbiam eksperymenty. Ostatnio dostałam sporo cukinii i musiałam mocno kombinować, żeby nie jeść codziennie leczo, a jednocześnie wykorzystać to cudowne warzywo! 

Trzy sposoby na cukinię

Jestem zwolenniczką zero waste, więc nie znoszę, gdy coś się marnuje. Moją cukinię wykorzystywałam na różne sposoby, było leczo, była cukinia pieczona, grillowana, makaron z cukinii, jednak dziś chciałam się z wami podzielić trzema przepisami, które moim zdaniem wyszły mi najlepiej. Takich rarytasów jeszcze nie jadłaś! Założę się!

Łap przepisy i do dzieła! Smacznego!

Bezglutenowe brownie z cukinii




350 g cukinii
3 jajka 2 białka
2 rozpuszczone gorzkie czekolady
100 g masła (u mnie roślinne)
130 g odżywki białkowej

.

Cukinie zetrzyj na tarce o małych oczkach. Resztę składników dodaj do cukinii. Wymieszaj całość mikserem. Wylej na blaszkę 24x24 cm i piecz 20 minut w 180 stopniach.

To brownie jest idealne dla wszystkich tych, którzy są na diecie. Nie zawiera mąki ani cukru, jest wysokobiałkowe.


Placuszki cukiniowe z ryżem


jedna mała cukinia
pół woreczka ugotowanego ryżu
jedna mała marchewka
mała cebula
duże jajko
sól pieprz do smaku

Cukinię i marchewkę zetrzeć na tarce. Cebulkę pokroić w drobną kostkę. Warzywa wymieszać razem z ryżem, doprawić solą, pieprzem, wbić jajko. Smażyć na łyżce oleju do zrumienienia. Najlepiej smakują na ciepło podawane z sałatką z pomidora.


Pieczony wąż w sosie pomidorowym


500 g mięsa mielonego
woreczek ugotowanego ryżu
drobno pokrojona cebulka
sól, pieprz

jedna mała cukinia

Wszystkie składniki dokładnie wymieszaj. Cukinię krój w grube plastry. Układaj w blaszce plaster cukinii, masę mięsną uformowaną w kotlecika i tak na zmianę, aż powstanie taki wąż jak na zdjęciu. Węża należy zalać sosem jogurtowo-pomidorowym i piec około 20 minut w 180 stopnach.

Sos:
kubeczek jogurtu (u mnie kokosowy)
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego

mozarella do posypania

Ciekawa jesteś jak wygląda wąż po upieczeniu? Zajrzyj TUTAJ i sprawdź jak apetycznie może być na twoim talerzu!


CZYTAJ TAKŻE: 5 CUDOWNYCH WŁAŚCIWOŚCI, ZA KTÓRE POKOCHASZ FASOLKĘ!

SPALACZ TŁUSZCZU - SPRAWDŹ CENĘ


1 komentarz:

  1. Ja zdecydowanie całe lato cukinia w formie leczo :) najszybciej, najwygodniej i do tego pysznie <3 !

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger