Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

09:16

Pyszna tarta bezglutenowa, bezmleczna

Naszło mnie wczoraj na tartę. Dawno nie robiłam, a ponieważ warzyw miałam w lodówce jak na lekarstwo postanowiłam wyczarować z nich tartę! Tak! Tarta to jedno z tych dań, do których wystarczy kawałek tego, kawałek tamtego... tak też było u mnie. Chociaż niektórzy mówią, że tarta to takie trochę danie na winie , bo wrzucamy na nią "co się nawinie", to jak dla mnie jest ona świetną alternatywą pizzy, lekką, zdrową... no i jest jeszcze jeden plus - mimo powszechnej opinii, że zajmuje dużo czasu - tarta robi się błyskawicznie! Przynajmniej ta moja :)

Ostatnio staram się unikać mleka. Tak wiem, jak  to brzmi... jak wariactwo. Glutenu nie, mleka nie...
Hmm, to nie tak, że nie jem mleka i jego przetworów wcale. Nie potrafię się oprzeć serom, szczególnie tym dojrzewającym, jogurtom, twarożkom... Moja młodsza córka nie je mleka od kilku miesięcy ze względów zdrowotnych i ja jako matka, muszę tak przygotowywać posiłki, by mogła jeść to co wszyscy i bym nie musiała stać w kuchni pół dnia gotując trzy obiady. Dlatego niektóre moje posiłki są bezmleczne. Do takich też należy moja tarta! :)

A teraz łapcie przepis.

Pyszna tarta bezglutenowa, bezmleczna

tarta bezglutenowa


Składniki:

200 g mąki (u mnie ryżowa i kukurydziana)
80 g zimnego masła roślinnego (może być olej kokosowy lub zwykłe masło, margaryna..)
szczypta soli
jajko
łyżka zimnej wody

Z podanych składników zagniatamy ciasto. Formujemy kulę i wkładamy ciasto do lodówki. Teraz kroimy warzywa na farsz. Tak naprawdę na taką tartę możemy położyć co tylko chcemy. Może to być mieszanka warzyw mrożonych, mogą to być sery, owoce... no w przypadku tych ostatnich wyjdzie nam tarta na słodko, ale też na pewno ją pokochacie jeśli lubicie takie wypieki.


Ja na moją tartę położyłam: cukinię, żółtą paprykę, pora i kawałek boczku. Ten boczek został mi jeszcze ze świąt. Wyjęłam go z zamrażalnika i pokroiłam w paseczki, a następnie podsmażyłam na patelni. Pozostałe składniki pokroiłam w kosteczkę. Do tarty dorzuciłam też łyżeczkę koperku dla smaku.

tarta bezglutenowa, bezmleczna


Składniki na farsz:

2 jajka
3 łyżki śmietanki kokosowej (może być też zwykła śmietana 30% lub jogurt)
szczypta soli i pieprzu do smaku

Do mojego przepisu dodałam też: 1/3 małej cukinii, pół żółtej papryki, 2 cm. pora, gałązkę koperku, 5 plasterków boczku.

Ciasto wyjmujemy w lodówki i wykładamy do blaszki. Ja nie bawię się w żadne tam wałkowanie, nie chce mi się, po prostu wykładam ciasto na brytfankę i formuję je palcami. Wcześniej moczę chwilę dłonie w zimnej wodzie, bo jak to mówią - ciasto na tartę powinno być chrupkie, a więc nie może być w dłoniach zagrzane.

tarta bezglutenowa, bezmleczna

Ciasto nakłuwam widelcem i wkładam do piekarnika nagrzanego na 180 stopni, na jakieś 20 minut. Po tym czasie wyjmuję na chwilę, układam farsz. Na farsz wylewam jajko wymieszane uprzednio z jogurtem. Całość posypuję koperkiem.

Tartę piekę ponownie około 20 minut, aż będzie rumiana i chrupka. 

Moja tarta przed upieczeniem wygląda tak:

tarta bezglutenowa, bezmleczna

A po upieczeniu tak:

tarta bezglutenowa, bezmleczna


tarta bezglutenowa, bezmleczna

A ty co jesz dzisiaj na obiad? ;)



CZYTAJ TAKŻE:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DS , Blogger