Obserwatorzy

środa, 2 lipca 2014

A może zamrozić ten tłuszcz? (Kriolipoliza)

Dziś mam dla was kolejne "rewelacje" w temacie odchudzania. Na pewno wiecie co to jest redukcja tkanki tłuszczowej. Łatwo nie jest z tym naszym wrednym tłuszczykiem, ale warto się czasem poświęcić dla zdrowia i urody.

Wiecie, że każdego roku miliony ludzi przechodzi na dietę? Ile z tych osób wytrwa w swoim postanowieniu? Połowa? Jedna trzecia? A może wszyscy? Podpowiem - wiele z tych osób nie dotrwa do końca diety, a wiecie dlaczego? Bo tak naprawdę to dieta nie ma końca! Nie można się odchudzać przez miesiąc czy dwa, a potem wracać do poprzedniego trybu życia! Chociaż nie... można. A ci, którzy tak robią doskonale wiedzą co to jest efekt jo-jo :)

No dobra, a teraz już na poważnie. Czy waszym zdaniem dieta jest kosztowna? Czy odchudzanie rujnuje nasze portfele? Zdania jak zwykle są podzielone, ale moim zdaniem dieta jest kosztowna tylko wtedy gdy nie chce nam się odchudzać, a wolimy wydawać kasę na drogie zabiegi. To prostsze prawda? Po co się męczyć, wprowadzać ograniczenia - tego jeść nie można, tamto jest niezdrowe...


... kiedy można jednego dnia sobie dogadzać, a innego pójść do gabinetu SPA ( w celu redukcji tkanki tłuszczowej oczywiście!) wydać trochę kasy na masaże wyszczuplające, body-wrapping i inne cuda. Może większość z was złapie się za głowę z niedowierzaniem, ale niestety wiele osób tak robi. Sama znam kilka takich cwaniaczków ;)

Pamiętacie mój artykuł na temat NAJBARDZIEJ EKSTREMALNYCH SPOSOBÓW NA SCHUDNIĘCIE? Dzisiejszy artykuł będzie w podobnym klimacie. Redukujemy tkankę tłuszczową dzięki kriolipolizie?

K-R-I-O-L-I-P-O-L-I-Z-A

Słyszeliście już o tym? To kolejna metoda na to by schudnąć bez większych poświęceń. O kriolipolizie rzuciłam kiedyś słów kilka w TYM artykule. Dziś podejdę do tematu bardziej szczegółowo.


Co to jest kriolipoliza

Kriolipoliza to chłodzenie komórek tłuszczowych w celu ich rozpadu. Podczas takiego zabiegu komórki tłuszczowe są niszczone i transportowane przez układ limfatyczny w wyniku tego pozbywamy się tłuszczyku - czyli chudniemy.

Jak wygląda zabieg kriolipolizy w praktyce

Kriolipolizy nie wykonamy w domu, ale to chyba oczywiste! Nie weźmiemy przecież odkurzacza i nie będziemy wysysać tłuszczu z komórek. Chociaż zabieg kriolipolizy do takiego własnie odkurzania można porównać. Do skóry przykładane jest specjalne urządzenie (aplikator), które pod wpływem próżni zasysa tkankę tłuszczową. Zadaniem aplikatora jest tak mocne wychłodzenie komórek, by obumarły. Od i cała filozofia! Proste prawda? Warto dodać, że zabieg jest bezbolesny, mało inwazyjny, trwa około godziny. Ale.... jeden zabieg oczywiście nie wystarczy! Nie nie... Nie ma tak łatwo! ;)
Po kilku.. (nastu) kriolipolizach powinnyśmy zauważyć zmiany, czyli wyraźne "odchudzenie" wybranych partii ciała na których kriolipoliza została wykonana, brak cellulitu i w ogóle wszystko ładnie pięknie...

Podoba wam się taki zabieg? Chcielibyście redukować tkankę tłuszczową w ten własnie sposób?
To brzmi jak bajka prawda? Leże sobie, nic nie robię, a chudnę...

Kurcze, jakoś mnie ciągle to nie przekonuje!

Zaletą kriolipolizy jest oczywiście szybka redukcja tkanki tłuszczowej, bez zbędnego wysiłku.

Wady kriolipolizy

* Cena - to chyba przede wszystkim, za kriolipolizę słono zapłacimy, w zależności od gabinetu oczywiście, ale ceny zaczynają się od 1000 zł, oczywiście czasem są promocje - można trafić taniej, ale czy lepiej..? 

* Nie ma nic na zawsze! Efekty po kilku zabiegach mogą być wręcz olśniewające, ale nie utrzymują się całe życie, a zaledwie kilka miesięcy. Tak więc jeśli cie stać na powtarzanie tego zabiegu to śmiało jedz ile wlezie, albo... zacznij się odchudzać normalnie - jak każda kobieta! ;)

* Lekarze nie są do końca przekonani o tym czy kriolipoliza jest faktycznie dla każdego bezpieczna. Jeśli podczas zabiegu zostanie zamrożonych zbyt dużo komórek, to nasza wątroba może sobie z tym nie poradzić! Tak więc zamiast schudnąć, można się nabawić poważnych problemów ze zdrowiem. 

Czy warto?

No własnie - to ja was pytam: WARTO? Macie jakieś doświadczenia z kriolipolizą?
Ja chyba jednak podziękuję. Wolę jeść warzywa i owoce ;)





Zapisz się do newslettera!




Share this article!

3 komentarze:

  1. 1. Kriolipoliza jest znacznie tańsza niż 1000zł/zabieg.
    2. Nie ma nic na zawsze, więc to raczej normalne a nie wada...
    3. Kriolipoliza nie jest typowym środkiem odchudzającym. Służy bardziej modelowaniu opornych partii ciała, gdy już schudniemy, np. ud. W każdym gabinecie w którym na konsultacji byłam powtarzali to do znudzenia. I ostrzegli bym nie traktowała tego jak magicznego środka na rozwiązanie problemów - bo co z tego, że zniszczymy część komórek tłuszczowych jeśli na skutek np. objadania pojawią się nowe? I inne, nadal funkcjonujące się powiększą? To tak jakby wyjąć korek z wanny i zostawić niezakręcony kran....
    4. Nie jest bezbolesna w efektach - sam zabieg nie boli bo zimno działa znieczulająco. Dopiero potem się zaczyna, a wynika to po postu z fizjologii, z działania po zabiegu. Większość osób ma siniaczki w miejscu przyłożenia, ta część ciała jest tkliwa mniej więcej tydzień, półtora. U niektórych odczucia są niemalże jak przy zakwasach (mi się zdażyło po jednym z zabiegów).
    Efekty nie są natychmiastowe, bo najpierw musi nastąpić śmierć komórek tłuszczowych, a potem ich przetrawienie w wątrobie. Mówią o widocznych efektach po 1,5 - 2 miesiącach od zabiegu. Sam zabieg na daną partię też nie można za często powtarzać, ja miałam w odstępie dwumiesięcznym i absolutnie nie zaleca się częściej.
    Mi kriolipoliza pomogła przy wiszącym po odchudzaniu brzuszku (luźna skóra,z której wyjątkowo ciężko schodzi otłuszczenie). Miałam dwa zabiegi, ostatni niecały miesiąc temu. Brzuszek bardzo się poprawił, Po pierwszym zabiegu zeszło 3-4 w obwodzie i zdecydowanie to była wredna oponka ;) ale na pewno nie nazwałabym tego cudownym magicznym środkiem na odchudzanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super komentarz! Dziękuję Ci bardzo, za tak wyczerpujące i zdrowe podejście do sprawy :) Myślę, że po takiej opinii wielu osobom poukładało się trochę w głowach ;)

      Usuń
  2. Super komentarz

    OdpowiedzUsuń

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML