Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

10:08

Pozycja podczas jedzenia, a odchudzanie. A Ty, siedzisz, leżysz czy stoisz jedząc?

Mam dzisiaj dla was taką ciekawostkę. Przeczytałam ostatnio artykuł o tym jak na nas wpływa pozycja, w której spożywamy posiłek. Temat zainteresował mnie, bo zauważyłam, że gonię dzieciaki do jedzenia w kuchni, przy stole, na siedząco, tymczasem sama jem na szybko, stojąc, mój mąż natomiast uwielbia wręcz jeść jak Cezar, na leżąco. Zaczęłam zastanawiać się wiec czy ma to znaczenie, czy stoimy, leżymy czy siedzimy podczas jedzenia. Okazuje się, że ma, ale... zdania są podzielone. Niektórzy uważają, że podczas jedzenia absolutnie nie należy stać, ani leżeć. Inni, że to właściwie nie ma znaczenia, ważne, żeby dobrze gryźć pokarm. 

Pozycja podczas jedzenia, a zdrowie. A Ty, siedzisz, leżysz czy stoisz jedząc?

Zdjęcie autorstwa Maksim Goncharenok z Pexels

Jeśli weźmiemy pod uwagę trzy pozycje jedzenia: leżącą, siedzącą i stojącą, jakie wyzwania stawiają one ciału i którą z nich powinniśmy wybrać jako naszą standardową pozycję do jedzenia?

Pierwsza z tych pozycji, jedzenie na leżąco, była modna już w starożytności. Być może nie wynikało to wyłącznie z lenistwa lub chęci pokazania bogactwa i władzy — jak sugerują niektórzy badacze, leżenie na lewym boku zmniejsza nacisk na antrum, czyli dolną część żołądka, co łagodzi dyskomfort podczas uczty. To tak z historycznego punktu widzenia.

Inną kwestią jest to, że istnieją pewne dowody na to, że podczas jedzenia na leżąco wchłaniamy węglowodany wolniej niż na siedząco, co prawdopodobnie wynika z tempa opróżniania żołądka. Wolniejsze wchłanianie węglowodanów jest ogólnie uważane za zdrowe, ponieważ pozwala uniknąć dużych skoków insuliny.

👉 Jak się pozbyć cellulitu w mniej niż 2 miesiące

Alternatywnie, jedzenie w pozycji leżącej może zwiększyć ryzyko rozwoju choroby refluksowej przełyku (GORD), stanu, w którym treść żołądka powraca z powrotem do przełyku przez zwieracz żołądka lub przełyku, pierścień mięśniowy, który kontroluje przejście pokarmu z gardła do żołądka. Stan ten występuje z coraz większą częstością na całym świecie i może powodować znaczny dyskomfort, często mylony z zawałem serca.

Stanie podczas spożywania posiłków 

Jeśli chodzi o jedzenie na stojąco, nie ma dowodów na to, że ma ono negatywny wpływ na trawienie. Chociaż spotkałam się też z takim stwierdzeniem, że jedzenie na stojąco może sprzyjać odchudzaniu. W jaki sposób? A no w taki, że stojąc na spożywany pokarm działa silnej grawitacja. Co oznacza, że szybciej możemy odczuwać uczucie sytości. To znaczy, że zanim do końca zjemy przysłowiową kanapkę, już odczujemy, że jesteśmy najedzeni. Hmmm, chyba coś w tym jest, bo ja na przykład na śniadanie zjadam 2 kanapki. Ostatnio jednak nie miałam czasu spokojnie usiąść i zjeść, więc jadłam śniadanie na stojąco i za każdym razem już po zjedzeniu jednej kanapki poczułam, że drugiej już nie zmieszczę, nie ma bata! Nie wiem, czy to przypadek, ale tak naprawdę było za każdym razem gdy jadłam, stojąc. Muszę jeszcze wypróbować ten sposób podczas obiadu i kolacji, ale już tak bardziej świadomie, bo do tej pory było to zupełnie niezamierzone. :)

SPRAWDŹ CENĘ

Na koniec powiem wam jeszcze, że czytałam gdzieś, że stojąc, spalamy około 50 dodatkowych kalorii na godzinę, w porównaniu z siedzeniem. To dobra wiadomość! Jesz, stoisz i spalasz kalorie jednocześnie. :)

Czy więc lepiej jeść na siedząco, stojąco czy leżąco? 

Ciekawa jestem, jakie jest twoje zdanie na ten temat. :)

Źródło: https://theconversation.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DS , Blogger