Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

17:25

Tort kanapkowy BEZ GLUTENU - idealny na imprezę, ale nie tylko!

Witajcie!

Dzisiaj mam dla Was prawdziwą bombę! Przepis - bezglutenowy oczywiście, na tort kanapkowy. Przepis oryginalny pochodzi z Instagrama, od takiej babeczki, którą od pewnego czasu podglądam, bo ma fajne pomysły na zdrowe jedzonko. Chociaż jej przepisy nie są bezglutenowe, to dają mi inspirację, przerabiam je po swojemu i dzięki temu mogę zaserwować swojej rodzince pyszne jedzonko.


tort kanapkowy


Zrobienie takiego tortu, wbrew pozorom jest dziecinnie proste. Tort wygląda wytwornie, ale zrobisz go szybciutko. Wystarczy kilka podstawowych składników, takich, które właściwie każdy ma w lodówce (i tym już mnie ten przepis zachwycił, bo nie lubię wyszukanych przepisów, których nie mogę zrobić, bo składniki są jakieś z kosmosu!). Żałuję teraz, że nie zrobiłam zdjęć jak zrobić taki torcik krok po kroku, ale to zobaczycie w linku, który podałam powyżej. Szczerze, to nie sądziłam, że wyjdzie mi z tego takie arcydzieło, więc nie widziałam potrzeby fotografowania, mój błąd. Mam nadzieję, że wybaczycie. Dlatego moje zdjęcia będą przedstawiać tylko to jak torcik finalnie wygląda, a to jak smakuje to już ocenisz sama jak go sobie zrobisz 😂

No właśnie, a jak zrobić taki torcik? Oto przepis!


Tort kanapkowy bez glutenu

12 kromek pieczywa bezglutenowego (ja kupuję w Żabce - jasny chlebek bezglutenowy Schar)

puszka tuńczyka

4 jajka ugotowane na twardo

ogórek kiszony

kilka plasterków szynki

szczypiorek do dekoracji

majonez - kilka łyżek

2 serki Almette chrzanowe

sól i pieprz

Na początku należy zrobić trzy pasty. Każda z nich powinna być inna. Ja sobie wymyśliłam jedną jajeczną, jedną z tuńczykiem i jedną z wędliną, ale tak naprawdę to możesz sobie wymyślić jakieś inne, z takich składników jak lubisz. Ten torcik robiłam pierwszy raz, kolejnym razem zrobię inne pasty - wszystkie rybne. To, że można sobie po swojemu, wedle uznania wymyślać pasty, też mi się bardzo podoba. W taki sposób można robić tort kanapkowy wiele razy i za każdym razem będzie smakował inaczej! SUPER!

No dobra, to robimy pasty!

Pasta jajeczna: 3 jajka gotuję na twardo, ścieram na tarce, dodaję łyżkę majonezu, sól, pieprz

Pasta z tuńczykiem: tuńczyka z puszki mieszam z łyżką majonezu, dodaję sól i pieprz

Pasta z wędliną: 3 plasterki wędliny i ogórka kroję drobno, dodaję łyżkę majonezu, sól i pieprz


Tort kanapkowy - przygotowanie

Układamy w rzędzie 3 kromki chleba. Na kromki wykładamy pierwszą przygotowaną wcześniej pastę. Przykrywamy kolejnymi trzema kromkami i smarujemy chleb druga pastą. Potem kolejna warstwa chleba i ostatniej pasty. Na samej górze powinien być chleb. Gdy już wyłożycie wszystkie kromki chleba smarujecie po wierzchu i po bokach serkiem Almette (albo innym kanapkowym). I zostaje już tylko dekoracja. U mnie po bokach był szczypiorek, a na wierzchu wędlina, kurki marynowane, kukurydza...



tort kanapkowy


Jak wam się podoba taki tort?
Skusicie się?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DS , Blogger