Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

17:13

Trzy pomysły na śniadanie bez glutenu - ŁAP PRZEPISY

Masz czasami problem z tym co zrobić na śniadanie?
Ja prawie codziennie!
Chociaż jestem na diecie bezglutenowej już chyba 5 rok, to wiąż codziennie ten sam dylemat: co zrobić na śniadanie, co ugotować na obiad, co by tu zjeść na kolację..

Zapytaj męża, co by dziś zjadł, a on na to:

"Od ciebie wszystko!"

...albo dzieci:

"Mamo zrób co chcesz, ty wszystko dobre robisz"

No i fajnie! Ale pomysłu wciąż brak!

Dlatego m.in. założyłam INSTA i tam wrzucam swoje pomysły na śniadania, obiady i kolacje. A gdy już totalnie nie mam pomysłu na to co by tu zrobić do żarcia, odpalam aplikację i szybko znajduję inspirację. 
Jeśli masz podobny problem, to zapraszam na mój profil na instagramie i na bloga, bo tutaj też często wrzucam różne fajne przepisy!
Dziś podrzucam trzy pomysły na śniadanie. Ciekawa jestem, który przepis Wam się najbardziej spodoba :)
Dajcie znać!

Trzy pomysły na śniadanie bez glutenu - ŁAP PRZEPISY



Chlebek bezglutenowy


200 g mąki bezglutenowej (u mnie 150 g owsiana gluten-free i 50 g ryżowa)
3 dojrzałe banany
jedno jajko
60 ml oleju
50 g brązowego cukru
pół łyżeczki cynamonu
łyżeczka sody
garstka rodzynków
garstka orzechów (u mnie włoskie)

Banany rozgniatamy widelcem lub wrzucamy do blendera. Dodajemy resztę składników, dokładnie mieszamy, przelewamy do średniej keksówki (30 cm). Pieczemy około 45 minut w temperaturze 170 stopni.

----------


Naleśniczki jaglane

woreczek kaszy jaglanej
1,5 szklanki mleka bez laktozy
jajko
4 łyżki mąki kukurydzianej (lub ziemniaczanej jak wolisz)

Gotujemy kaszę jaglaną w wodzie. Ja ją najpierw przelewam kilka razy wodą, żeby straciła gorzki posmak. Potem zalewam wodą i gotuję kilka minut, wyłączam gaz i czekam aż wchłonie wodę. Gdy kasza wystygnie blenduję ją na gładką masę i wlewam powoli mleko, dodaję jajko i mąkę. Patelnia na którą nakładam ciasto naleśnikowe musi być maksymalnie nagrzana. Ja nakładam ciasto łyżeczką do herbaty, ciasto mocno się rozlewa. Naleśniczki są bardzo lekkie, cieniutkie. Uprzedzam pytanie - tak można robić duże, na całej patelni.

----------


Mini cebularze bezglutenowe

250 g mąki bezglutenowej (u mnie: ryżowa, kokosowa, z cieciorki, jaglana)
230 ml mleka migdałowego
1 jajko
30 ml oleju
 łyżeczka soli
pół łyżeczki cukru
5 g drożdży suszonych

2 cebule
mak do posypania

Mąkę mieszam z ciepłym mlekiem, cukrem i drożdżami. Gdy te składniki dobrze się wymieszają dodaję resztę składników, zakrywam ściereczką i odstawiam do wyrośnięcia. W tym czasie obieram 2 cebule, kroję w kosteczkę i podsmażam na maśle.
Ciasto będzie o konsystencji bardzo gęstej śmietany, ale nie przejmujcie się - takie ma być. Wykładam je łyżką na blaszkę. Na każdym placku układam cebulę i posypuje makiem.

Cebularze piekę około 20 minut w temperaturze 180 stopni. Pod koniec na jakieś 2 minuty włączam termoobieg żeby zarumieniły się z zewnątrz.

2 komentarze:

Copyright © 2016 DS , Blogger