19:37

Moje sposoby na zagęszczanie sosu w diecie bezglutenowej

Dziś zacznijmy od szybkiego testu. Mam nadzieję, że zechce Ci się wpisać jedną literkę w komentarzu. Dzięki temu będę mogła się zorientować czy mamy te same problemy 😉

Co sprawia ci największą trudność w przygotowywaniu bezglutenowych potraw? 

A) wypiek pieczywa
B) robienie naleśników
C) zagęszczanie sosów
D) robienie pierogów

Ja, jak już wielokrotnie wspominałam największy problem zawsze miałam z naleśnikami i pierogami. Na szczęście od jakiegoś czasu mam już swój idealny sposób na naleśniki. Jeśli natomiast lubisz pierogi, a nie potrafisz ich zrobić w jednym z moich poprzednich postów znajdziesz szybki kurs lepienia pierogów. Lubisz cebularze, pizzę, chleb, a nie masz dobrego przepisu na bezglutenowe ciasto drożdżowe? Zajrzyj na mojego INSTA, znajdziesz tam przepis na cebularze, pizzę i wiele innych.

No dobra to został mi jeszcze jeden punkt z listy powyżej: zagęszczanie sosów. Jak to robić na diecie bezglutenowej? Znam na to kilka sposobów.

Moje sposoby na zagęszczanie sosu w diecie bezglutenowej




Ile znasz sposobów na zagęszczanie sosów? A może zrezygnowałaś z tego, odkąd jesteś na diecie bezglutenowej? Ja na początku zrezygnowałam z sosów do mięsa, bo te było mi najtrudniej zagęścić. Do czasu, aż znalazłam na to kilka fajnych sposobów! Zdradzę ci dziś jak ja to robię.

1. Mąka bezglutenowa

Najprostszy i powszechnie znany sposób na zagęszczanie sosów. Kilka łyżeczek mąki np. ziemniaczanej+zimna woda i gotowe. Tak przygotowaną miksturę wlewamy na gotujący się sos i za chwilę mamy piękny kisielowaty sosik. To samo możesz zrobić z mąką ryżową, kukurydzianą - w przypadku tych mąk może nie będzie tak silnego efektu zagęszczającego, ale warto go wypróbować.

2. Siemię lniane

Bardzo zdrowy sposób. Siemię lniane musi być mielone i najpierw zalane dobrze ciepłą wodą. Gdy stworzy się z niego kisiel dodajemy go do rondelka z sosem i gotowe.

3. Tapioka

Działa bardzo podobnie jak mąka ziemniaczana. Trzeba tylko uważać, by nie przegiąć z jej ilością, bo chociaż na początku może nam się wydawać, że sos nie zagęścił się tyle ile byśmy chcieli, to po odczekaniu może się okazać, że "łyżka stoi". 


4. Kasza kukurydziana

To ostatnio odkryty przeze mnie sposób. Bardzo smakuje moim dzieciom. Wystarczy dosypać trochę kaszy do garnka i gotować, aż sos zgęstnieje. Jedynym minusem jest to, że nie nadaje się do każdego sosu, no i tą kaszę jednak w sosie czuć, także jeśli nie jesteś zwolennikiem kukurydzy ten sposób może ci nie podejść.

5. Warzywa

Byłam kiedyś na kursie gotowania z mistrzem kuchni, który zdradził, że najłatwiejszym i najprostszym sposobem na zagęszczenie sosu jest po prostu odlanie chochli lub dwóch do miseczki i zblendowanie tego na gładką masę. Po wlaniu zblendowanej części do podstawy otrzymamy zagęszczony sos. Ten sposób jest dobry jednak tylko w przypadku, gdy robimy sos z warzywami. Gdy sos przygotowujemy na bazie mięsa, bez warzyw, można ugotować ziemniaka, zblendować go i takim ziemniakiem zagęścić sos.

Znasz jakieś inne bezglutenowe sposoby na zagęszczanie sosu?
Daj znać w komentarzu! :)

1 komentarz:

Copyright © 2016 Diety i ich sekrety , Blogger