Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

12:33

DIP do przekąsek - trzy proste przepisy!

Wczoraj po raz pierwszy zrobiłam najłatwiejszy w świecie dip jaki tylko może być. Dwuskładnikowy! W pięknym różowym kolorze. Tego dipu nie trzeba doprawiać! Ja jestem zachwycona, tym bardziej, że od jakiegoś czasu kocham buraki.

Chciałam was dzisiaj zainspirować do robienia dipów. Ja wiem, że w sklepach jest mnóstwo różnego rodzaju sosów i smarowideł, ale czy wiesz ile tam jest konserwantów?! Najlepiej samemu zrobić dip, to naprawdę bardzo proste! Sprawdź sama!

Podrzucam dzisiaj pomysły na trzy proste dipy. Bez wymyślnych składników. Wystarczy mieć blender, ewentualnie widelec. Wszystkie składniki prawdopodobnie znajdziesz w swojej lodówce. Zrób, a zakochasz się!

DIP do przekąsek - trzy proste przepisy!


DIPy to proste sosy, musy czy tam smarowidła jak kto woli. Idealnie sprawdzają się do krakersów, chipsów, na kanapkę, a niektóre idealnie pasują nawet do mięs. 

PS. Ten pierwszy to jest mój ulubiony :)

DIP z Burakiem



jeden duży burak gotowany

pół opakowania sera feta

Ser i buraka wkładamy do blendera, miksujemy na gładką masę i gotowe. Ten dip ma piękny kolor. Zachwyca smakiem. Nie musisz go już niczym doprawiać! Można ewentualnie posypać go po wierzchu pestkami słonecznika, albo rozgniecionymi orzeszkami.


CZYTAJ TAKŻE: PRZEPIS NA SAŁATKĘ Z CHIPSAMI TYPU STIX


DIP guacamole



2 awokado (muszą być miękkie)

1 limonka

papryczka chili lub słodka jeśli wolisz łagodniejszy smak 

ząbek czosnku

mała cebula

mały pomidor 

świeża kolendra

sól


Awokado rozdrabniamy widelcem tak by nie do końca powstała z nich papka. Ważne jest, by awokado było naprawdę dojrzałe i miękkie. Papryczkę kroimy drobno, to samo robimy z cebulką i pomidorem. Z pomidora dobrze jest wcześniej wyjąć pestki, bo sok z niego może mocno rozwodnić nasz dip. Doprawiamy ziołami, dokładnie mieszamy i gotowe!


DIP serowy



2 op. serka topionego 

szklanka startego sera żółtego 

około pół szklanki mleka (u mnie roślinne)

sól, pieprz, oregano

Serek roztapiamy na patelni, dodajemy do niego ser tarty na tarce, powolutku dolewamy mleko. Mleka trzeba dodać tyle, by sos nie był zbyt rzadki i dał się nakładać na krakersa, a nie z niego spływał. Doprawiamy ziołami, solą, pieprzem i gotowe.

Lubisz domowe dipy?

Jaki jest twój ulubiony smak?

Kiedyś pisałam już podobny artykuł o domowych sosach, to Cię może zainteresować:

SOSY Z TRZECH STRON ŚWIATA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DS , Blogger