Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

12:17

5 cudownych właściwości, za które pokochasz fasolkę!

Fasolka szparagowa to jedno z najstarszych uprawianych warzyw. Fasolka jest bogata w witaminy A, C i K, jest także dobrym źródłem kwasu foliowego i wapnia. Ja jem fasolkę szparagową w sezonie praktycznie codziennie, nie tylko dlatego, że mi smakuje i ją uwielbiam, ale także dlatego, że zawiera dużo błonnika i po jej zjedzeniu najem się i długo odczuwam uczucie sytości. Ponadto, fasolka szparagowa ma tak dużo cennych składników, których akurat w mojej diecie brakuje, że byłabym naprawdę głupia, gdybym nie jadła jej latem.

Ja mam to szczęście, że mam swoją fasolkę, z ogródka (sorry siora co twoje to i moje!), więc wiem, że jest niepryskana, naturalnie uprawiana, co jeszcze dodatkowo zwiększa jej moc. Fasolkę co roku także mrożę. Lubię sobie zimą wyjąć z zamrażalnika wrzucić na kilka minut na wodę i chrupać na kolację czy obiad. 

👉 Oczyszczamy żyły i tętnice + mikstura!

Fasolkę szparagową warto jeść gdy jest jeszcze młoda. Wtedy nie wymaga długiego i żmudnego przygotowywania, wystarczy ją umyć i odciąć korzonki z dwóch stron, kilka minut na wodę i wsuwamy! Gorzej, gdy trafi wam się gruba i już trochę stara fasolka. Ja nie przepadam za nią, bo ma takie łykowate włókna, które po ugotowaniu wchodzą w  zęby, chyba, że je dobrze oczyścimy przed ugotowaniem, ale z tym to już naprawdę dużo zabawy.

Chciałam was dzisiaj zachęcić do jedzenia fasolki, która ma tylko kcal w 100g, więc jest idealnym warzywem dla osób będących na diecie!

A dlaczego warto jeść fasolkę?

Ja znalazłam 5 powodów, ale jest ich pewnie więcej, te pięć w zupełności mnie jednak przekonuje.


5 cudownych właściwości, za które pokochasz fasolkę



1. Fasolka (szczególnie odmiana zielona) zawiera około dwa razy więcej żelaza niż szpinak. Żelazo jest składnikiem czerwonych krwinek, które są niezbędne do transportu tlenu z płuc do komórek w całym ciele. Jeśli zmagasz się z anemią, cierpisz na brak energii lub narzekasz na niski metabolizm - fasolka szparagowa jest tym czego potrzebujesz.

2. Fasolka jest świetna na skórę, włosy i paznokcie ponieważ zawiera łatwo przyswajalny rodzaj krzemu, który jest ważny dla tworzenia zdrowych tkanek łącznych oraz wzmacniania paznokci i skóry.

3. Fasolka jest bogata w witaminę K, która aktywuje osteokalcynę, która jest głównym białkiem niekolagenowym występującym w kościach. Ten związek blokuje razem cząsteczki wapnia wewnątrz kości, wzmacniając je od wewnątrz. 


MASKA Z CZARNEJ RZEPY NA CELLULIT!


4. Ponieważ ma właściwości detoksykacyjne, świetnie oczyszcza organizm z toksyn. Dobra wiadomość dla wszystkich, którzy nie mogą schudnąć! Detoks, kochani! Detoks to podstawa! Najpierw się oczyszczamy, a potem odchudzamy! 

5.  Fasolka szparagowa zawiera duże ilości wapnia i flawonoidów chroniących serce. Flawonoidy to przeciwutleniacze polifenolowe, które powszechnie występują w owocach i warzywach. Duże ilości flawonoidów mają właściwości przeciwzapalne, które regulują aktywność zakrzepową w komórkach i zapobiegają powstawaniu zakrzepów w tętnicach. Jedzmy więc fasolkę i chrońmy serce!

A ty lubisz fasolkę?

Źródło


4 komentarze:

  1. Uwielbiam fasolkę i wcinałam ją całe lato <3 ostatnie zapasy mam jeszcze w zamrażarce!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię to mało powiedziane, zarówno żółtą jak i zieloną. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam fasolę każdego rodzaju

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger