Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

16:53

Surówka z białej rzodkwi - EKSTRA PRZEPIS!

Bardzo lubię proste przepisy. Najlepiej dwu-, trzy- składnikowe. Takie też sałatki wychodzą mi najlepiej. Dziś u mnie na obiedzie królowała kasza gryczana z sosem mięsnym. Do kaszy najbardziej pasuje mi ogórek kiszony, ale ponieważ ogórki "wyszły" postanowiłam zrobić szybką surówkę. W lodówce miałam jednak tylko jedno warzywo - białą, długą rzodkiew. Dla mnie to nie problem, bo jak mawia mój mąż "potrafię zrobić coś z niczego" ;)

Tak więc powstała surówka z białej rzodkwi.

Surówka z białej rzodkwi - EKSTRA PRZEPIS!




Składniki:
biała, długa rzodkiew
2 łyżki jogurtu naturalnego
łyżeczka musztardy francuskiej
szczypta soli
szczypta pieprzu

Rzodkiew obieramy i ścieramy na grubych oczkach. Dodajemy jogurt, musztardę, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Mieszamy i gotowe!:)

Jeśli nie jesteś przekonana do rzodkwi, to musisz wiedzieć, że ma ona nie tylko niesamowity, lekko pikantny smak, ale także mnóstwo właściwości. 

Rzodkiew biała  zawiera:

- witaminę C, która pomaga oczyścić organizm z toksyn
- mnóstwo minerałów, w tym: cynk, fosfor, fluor, magnez, mangan, miedź, molibden, potas, selen, sód, wapń i żelazo
- sporo błonnika
- witaminy z grupy A i B

Warto także wspomnieć, że biała rzodkiew  ma niski indeks glikemiczny, więc polecana jest diabetykom. W 100 g rzodkwi znajduje się raptem 16 kalorii! 

Rzodkiew biała ma właściwości bakteriobójcze i przeciwzapalne, a więc zimą jak znalazł! :)






Jeśli lubisz surówki, wypróbuj mój przepis na surówkę, która najlepiej pasuje do białej ryby:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DS , Blogger