Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

22:35

Burgery z kaszy jaglanej i buraka - przepis

Dziś chciałam wam podać fajny przepis na burgery, które mnie ostatnio zachwyciły. Robiłam je już nie pierwszy raz, ale dopiero dziś udało mi się zrobić kilka fajnych fotek. 

Burgery z buraka robi się błyskawicznie. Najdłuższą rzeczą jakąś trzeba w tym wszystkim zrobić to jest ugotowanie kaszy i starcie buraków na tarce. Ja kupuję buraczki w biedronce, takie już uparowane, wystarczy zetrzeć na tarce i gotowe, ale jeśli chcesz możesz sama przygotować buraczki. Możne ja albo ugotować zwyczajnie w wodzie, albo ugotować w garnku na parze, albo upiec. Wtedy czas przygotowania znacznie się wydłuży. Mój szybki sposób już znasz, a teraz przepis. Jeśli lubisz przepisy bez glutenu, ten przepis powinien ci się spodobać :)

Burgery z kaszy jaglanej i buraka


burgery z kaszy jaglanej i buraka



Składniki:

ok. 2-3 średnie buraki (2 szklanki ugotowanych, startych na tarce)
2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
1 czerwona cebula drobniutko posiekana
1/2 szklanki prażonych ziaren słonecznika
1/4 szklanki mąki gryczanej
1/4 szklanki oleju
2 łyżki sosu sojowego
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
2 żabki czosnku
1 łyżeczka imbiru
1/2 łyżeczki chili
sól, pieprz, sezam do posypania


Wszystkie składniki wrzuć do miski i wyrabiaj energicznie masę przez około 5 minut. Formuj burgery i układaj na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. 

Burgery z kaszy jaglanej i buraka

Burgery z kaszy jaglanej i buraka


Piecz 20 minut w piekarniku nagrzanym na 200 stopni, po tym czasie przełóż na drugą stronę i piecz przez kolejne 5-8 minut.

Burgery z kaszy jaglanej i buraka

Burgery z kaszy jaglanej i buraka


Te burgery ostatnio królują u mnie w domu. Nie jestem mistrzynią aparatu, nie wiem czy to widać na zdjęciu, ale przepyszne są, naprawdę polecam spróbować! Dzieci wsuwają je na gorąco, rzadko kiedy mają szansę trafić do bułki, a można je jeść na kilka sposobów.


Po pierwsze na gorąco w łapkę i wsuwamy!
Po drugie na zimno , gdy wystygną tez są niczego sobie.
Można je wkładać do bułki i robić normalne hamburgery.
Można też jeść je jak kotlety mielone, z ziemniakami.

SMACZNEGO!


1 komentarz:

Copyright © 2016 DS , Blogger