Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

13:42

MOJE HASHIMOTO - Jak zrobić polentę - PRZEPIS

Jak zrobić polentę? Wiecie? Jeśli nie to zachęcam do przeczytania mojego dzisiejszego artykułu i wypróbowania przepisu. 

Odkąd jestem na diecie HASHIMOTO nic tylko gotuję, eksperymentuję, wyszukuję przepisów na różne dziwne dania bezglutenowe. No cóż, chociaż dopiero od miesiąca nie jem glutenu to już powoli zaczynają mi się nudzić te wszystkie chlebki, drożdżówki bez glutenu. Tak naprawdę chociaż przepisów jest wiele to i tak każdy smakuje bardzo podobnie. 

Robiłam już chlebek bezglutenowy z mąki jaglanej, z maki gryczanej, z mąki mieszanej, ryżowej... Dobre są, polecam wypróbować, ale na dłuższą metę takie jedzenie niestety się nudzi. No, przynajmniej ja tak mam. Potrzebuje czasami coś innego. 
Na początku zaczęłam zastępować chleb gotowymi krążkami ryżowymi, kukurydzianymi - fajnie, ale za długo nie mogę tak jeść, bo to też mi się nudzi. I wtedy własnie usłyszałam o polencie. 
Bardzo zaciekawił mnie przepis na taką przekąskę, która może być dodatkiem do dania głównego, zupy, albo może właśnie zastępować chleb.

Jak zrobić polentę?



Do zrobienia polenty z podstawowego przepisu potrzebujesz:

3 szklanki wody
1 szklankę kaszki kukurydzianej
1 łyżkę masła (opcjonalnie)
szczyptę soli

Wlewamy wodę do garnuszka, solimy, gdy zaczyna się gotować dodajemy łyżkę masła. Wsypujemy powoli kaszkę dokładnie mieszając. Gotujemy na małym ogniu około 10 minut uważając, by polenta się nie przypaliła. Gorącą polentę wykładamy na blaszkę pokrytą papierem do pieczenia i dokładnie rozsmarowujemy. 
Polenta gdy wystygnie jest gotowa do podania. Ja ją kroję na małe kawałki i jem samą albo robię takie mini kanapeczki.

Jeśli będziemy gotować polentę 3-4 minuty, by nie zgęstniała tak bardzo może być podawana do drugiego dania zamiast ziemniaczanego puree.

Takie pokrojone kwadraciki polenty można grillować - wtedy będą chrupiące!

I jeszcze jedno wykorzystanie polenty - Jeśli robisz zupę krem, dodaj do niej polentę pokrojoną w kosteczkę - zamiast groszku ptysiowego! :)

Jak wam się podoba przepis na polentę?
Jedliście?
Wypróbujecie?

3 komentarze:

  1. Zaciekawił mnie twój przepis i sprawdziłam. Jako przekąska jest idealne ale jednak jako zastępstwo dla chleba to to jednak nie jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieeee??? Chyba zależy co kto lubi ;)
      Ja chleb zastępuje różnymi rzeczami: plackami, macą (taką swojską z mąki ryżowej), polentą też :)

      Czasami mam już dość chleba więc szukam innych rozwiązań :)

      Usuń
  2. No taki przysmaczek na grilla idealny. Podoba mi się ta opcja i na pewno spróbuje na grillu ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger