Obserwatorzy

wtorek, 24 maja 2016

Praktyka antycellulitowa, czyli co jeść, by się pozbyć cellulitu

Hejka!
Znowu będzie o tym nieszczęsnym cellulicie, ale o tym własnie chcecie czytać :)
Po jednym z moich ostatnich artykułów dostałam kilka wiadomości na FB i maila z prośbą o napisanie jak i co jeść, by nie mieć cellulitu.
Myślę, że każda z was doskonale wie czego unikać, by nie mieć cellulitu. Cellulit to przecież podskórna tkanka tłuszczowa, a wiecie co powoduje odkładanie się tłuszczu ... słone, słodkie, tłuste. I na tym właściwie mogłabym zakończyć ten artykuł, ale taka odpowiedź na pewno was nie satysfakcjonuje :)



Szukacie odpowiedzi na pytanie co zrobić, by nie mieć cellulitu, a jeśli już uda wam się go pozbyć jak utrzymać ten stan. No cóż, powiem szczerze - nie tak łatwo pozbyć się cellulitu, to po pierwsze. Po drugie - jeśli już uda wam się go pozbyć, to wcale nie jest powiedziane, że możecie odpuścić, bo cellulit za jakiś czas powróci, wystarczy przestać ćwiczyć, używać koncentratów wyszczuplających czy zmienić dietę. Wiele razy pisałam wam już o cellulicie, wystarczy po tagach przeszukać mojego bloga, ale wierzę, że nie chce wam się tego robić, więc podam wam linka odnoszącego się do tego tematu KLIK TUTAJ.

Wracając do tematu cellulitu. Już wiecie czego unikać, by go nie mieć. Nie będę wam tutaj robić listy produktów, które macie jeść, by nie mieć cellulitu. Po prostu odżywiajcie się zdrowo. Powiem wam natomiast coś innego, coś o czym być może nie wiecie. Bardzo ważna w profilaktyce antycellulitowej jest witamina C:

* wspomaga tworzenie się kolagenu
* wspomaga odporność
* zwalcza wolne rodniki
* zwiększa odporność organizmu na przeziębienie i grypę
* ma bardzo duże znaczenie dla serca, bo wpływa na krążenie krwi
* poprawia zdrowie dziąseł i zębów

Dzienne zapotrzebowanie w witaminę C dla naszego organizmu wynosi: 90 mg dla mężczyzn i 75 mg dla kobiet.



Dlaczego tak ważna jest witamina C w walce z cellulitem?


Witamina C wspomaga powstawanie kolagenu, a kolagen jest głównym białkiem tkanki łącznej, budulcem wielu organów w naszym ciele. Kolagen wpływa na wygląd naszej skóry. Dzięki niemu jest ona jędrna gładka, elastyczna. Wspomagajcie swój organizm witaminą C, a zobaczycie, że uda wam się szybciej wygrać z cellulitem! 

Wiele preparatów antycellulitowych zawiera kolagen, bo dzięki niemu kosmetyk jest skuteczniejszy. Nie wiem czy śledzicie blogosferę, ale jeśli tak to pewnie zauważyliście, że coraz większą furorę robią kosmetyki antycellulitowe z kolagenem własnie. Coraz popularniejsze staje się także przyjmowanie kolagenu w kapsułkach, akurat ja tego aż tak bardzo nie polecam zdecydowanie bardziej wolałabym przyjmować kolagen w naturalnej formie, np. w formie zup kolagenowych. O kolagenie pisałam niejednokrotnie, jeśli ktoś jest zainteresowany niech skoczy tutaj ---> KOLAGEN.

Możecie też poczytać sobie o tym kosmetyku:

http://naturica.pl/serum-anti-cellulit200ml

Teraz już wiesz, że witamina C, ma bardzo duży wpływ na powstawanie w twoim organizmie kolagenu. Pilnuj tego! Bo za dużo możesz stracić! ;)
Taka mała witaminka, a tak wiele może :)

A teraz gdzie jej szukać? W jakich owocach, warzywach jest jej najwięcej?

Ułożyłam listę 10 produktów i posegregowałam od tych, które witaminy C mają najwięcej:

Gujawa (1 owoc - 126 mg)
Czerwona papryka (pół szklanki - 95 mg)
Pomarańcz (1 owoc - 82 mg)
Jarmuż (1 szklanka - 80 mg)
Kiwi (1 owoc - 64 mg)
Zielona papryka ( pół szklanki - 60 mg)
Brokuły ( pół szklanki - 51 mg)
Brukselka ( pół szklanki - 48 mg)
Grapefruit ( pół szklanki - 43 mg)
Truskawki ( pół szklanki - 42 mg)

Źródło: http://draxe.com/




Zapisz się do newslettera!




Share this article!

6 komentarzy:

  1. najgorszy temat, najgorsza zmora i najgorsze wyzwanie !
    Walczę, ale nie jest to łatwe :p
    Ciekawy Blog.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O witaminie C nie słyszałam. Będę wspominać ten post wcinając polskie truskawki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety po 3 ciążach cellulit i rozstępy to moja zmora i utrapienie. Również dla mnie nowością jest wykorzystanie do walki z nim witaminy C, a jako, że sezon na truskawki blisko - skorzystam z koktajli truskawkowych. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Diety i ich Sekrety26 maja 2016 12:57

    Jedzcie jedzcie truskaweczki, papryczki i zielone warzywa! Róbcie sobie peelingi kawowe, body-wrapping i walczcie z cellulitem bo za chwilę będziemy śmigać w bikini! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już chyba używałam wszystkiego i nic. Co prawda moja dieta na co dzień nie jest super, ale się staram coraz mocniej. Czasem mam takie chwile kiedy myślę o medycynie estetycznej, ale cóż spróbuję jeszcze powalczyć naturalnymi środkami...

    OdpowiedzUsuń
  6. Warto wiedzieć takie rzeczy, wielkie dzięki :)

    OdpowiedzUsuń

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML