14:10

Sałatka sushi - japoński król imprezy! PRZEPIS!

Dziś przychodzę do was z przepisem, który jak dla mnie jest prawdziwym sztosem!

Uwielbiasz sushi?

Zwykle kupujesz, bo nie umiesz zwijać rolek?

A może nigdy nie próbowałaś, bo nie znosisz jednego ze składników?

W takim razie mam dla ciebie prawdziwą petardę!

Sałatka sushi!

Zrobisz ją w kilkanaście minut! Jest banalnie prosta i obłędnie pyszna! 

Ostatnio rozmawiałam z koleżanką na temat japońskiej kuchni. Ja uwielbiam, to samo moje dzieci i mąż. Wszyscy dalibyśmy się pokroić za kalmary, krewetki i ostrygi. Uwielbiamy sushi, kochamy orientalną kuchnię i często serwujemy sobie takie dania. Jednak zdaję sobie sprawę, z tego że nie każdy musi lubić to co my. Moja koleżanka na przykład stwierdziła, że od dawna ma ochotę spróbować sushi, ale nie lubi liści nori. Jej zdaniem śmierdzą i nie zachęcają do jedzenia. No niestety w przypadku sushi to podstawa... tak myślałam do niedawna. Aż tu nagle odkryłam (zupełnie przypadkiem) sałatkę sushi!

Sałatka  sushi


Do zrobienia sałatki sushi wystarczy kilka składników i co ważne, możesz do niej włożyć tylko to co lubisz. Jeśli tak jak moja koleżanka nie lubisz liści nori, to po prostu je pomiń. Ja do tego przepisu użyłam:

2 woreczki ugotowanego ryżu 
pół łyżeczki soli
2 łyżki octu ryżowego


4 łyżki majonezu
łyżeczka wasabi

2 liście nori
awokado
opakowanie paluszków surimi
2 małe ogórki
słoiczek imbiru marynowanego
szczypta sezamu

sos sojowy (opcjonalnie)


Ryż gotujemy z solą. Ja wrzucam ryż na gorącą wodę w proporcji 1:2 i gotuję dotąd aż ryż wchłonie całą wodę. Do sałatki można dodać ryż specjalny do sushi, ale jeśli takiego akurat nie mam w domu daję zwykły, akurat w tym przepisie nie robi to różnicy. Gdy ryż się ugotuje dodajemy do niego ocet ryżowy. 

Sałatkę układamy w salaterce warstwami. Na początek idzie ryż, wykładamy połowę porcji na dnie salaterki. Ryż smarujemy sosem przygotowanym z majonezu i wasabi. Kolejne warstwy to: pokrojone liście nori, pokrojone awokado, następnie ogórek surimi i znowu liście nori. Na samą górę dajemy warstwę ryżu i znowu smarujemy majonezem z wasabi. Wysypujemy pokrojony na mniejsze kawałki imbir i posypujemy sezamem.

Sałatkę jemy polewając sosem sojowym wedle uznania.

I to tyle!

Szybciej niż sushi, a smak ten sam!

Polecam wypróbować chociaż raz.

A poniżej wrzucam kilka zdjęć z przygotowań.


SMACZNEGO!








Po więcej inspirujących przepisów zapraszam na mojego INSTA!


👉 10 POWODÓW DLA KTÓRYCH WARTO JEŚĆ SUSHI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Diety i ich sekrety , Blogger