Kolagen naturalny Colway

14:46

Kapusta kiszona po domowemu! Sposób na zimową odporność!

Kapusta kiszona to u nas obowiązkowy dodatek do niemal wszystkich dań, gdy tylko zaczyna się sezon jesienny. Kapusta kiszona jest nie tylko smaczna, ale także bardzo zdrowa. Zawiera mnóstwo witamin, poprawia przemianę materii i łagodzi stres. 

Dlaczego warto jeść kapustę kiszoną?

Kapusta kiszona zawiera witaminy: B, C, K, E, P i U, betakaroten, sole mineralne, sód, wapń, potas, fosfor, magnez, żelazo. Dzięki tym wszystkim wyżej wymienionym składnikom kapusta kiszona doskonale nadaje się do oczyszczania organizmu. Jest to jeden z tańszych sposobów na oczyszczanie, a jednocześnie bardzo zdrowych, bo naturalnych.

Kapusta kiszona jest idealnym sposobem na oczyszczanie organizmu. Teraz to bardzo ważne, bo od tego zależy nasza odporność i zdrowie. Podam wam dzisiaj mój sposób na domową kapustę kiszoną i moje dwa sprawdzone sposoby na oczyszczanie organizmu z taką właśnie kapustą.

Ten przepis, który za chwilę przeczytasz, to przepis mojej mamy. Kapusta z tego przepisu wychodzi obłędna!

Kapusta kiszona po domowemu





1 kg poszatkowanej kapusty 

5 marchewek (możesz dać mniej)

1łyżka soli  

1 łyżeczka cukru 

Wszystko połączyć w garnku kamiennym lub w emaliowanym i utłuc porządnie do pojawienia się soku. Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na 2-3 dni. Gdy  pojawi się tzw. szum przykryć np. talerzem i sprawdzać czy sok jest nad talerzem, bo powinien się tam za jakiś czas pojawić. Zostawić na ok 2-3 tygodnie w cieple, potem przełożyć do słoików lub wynieść np. na balkon. Przechowywać w chłodzie.

Kapusta kiszona przyda wam się do świątecznych przepisów, a po świętach do oczyszczania organizmu po świątecznym obżarstwie!


Moje dwa sposoby, na oczyszczanie organizmu kapustą kiszoną:

 

1. Przekąska z kapusty kiszonej

Taką przekąskę warto jeść co jakiś czas, by poprawić stan swojego organizmu. Kapusta kiszona bowiem nie tylko oczyszcza organizm z toksyn i złogów, ale także poprawia odporność i pracę układu immunologicznego.

Kapustę kiszoną skropić olejem lnianym, który sprawi, że lepiej zostaną wchłonięte do organizmu witaminy, można dodać do niej jabłko i drobno posiekaną cebulkę, albo orzechy włoskie i orzechy nerkowca. W zależności od naszych upodobań obie wersje są rewelacyjne jeśli chodzi o walory smakowe o obie bardzo dobrze działają na organizm.


2. Pij sok z kapusty kiszonej

Jeśli zdecydujemy się na detoks kapustą kiszoną pamiętajmy, by wybrać jak najlepsze źródło. Kapusta kiszona jedna nierówna drugiej, wiadomo, że ta którą kupimy w sklepie, zapakowaną w woreczek foliowy, będzie nierówna tej kupionej na targu z wiaderka. Starajmy się kupować kapustę kiszoną, która nie jest konserwowana, albo sztucznie ulepszana dla walorów smakowych. Picie soku z kiszonej kapusty dotlenia organizm, oczyszcza i dostarcza witamin, które są najłatwiej i najszybciej przyswajane, bo w formie płynu. Detoks kapustą kiszoną najlepiej wykonywać w weekend wypijając 3 szklanki soku dziennie. Oczywiście zachęcam też do robienia w domu kapusty kiszonej, wbrew pozorom nie jest to wcale trudne!




2 komentarze:

  1. Ja kiedyś nie cierpiałam kapusty kiszonej, teraz często robię łazanki lub kapuśniak :) a ostatnio przymierzam się też do placuszków z niej (a'la racuchy, tylko że na wytrawnie) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku tez o tych plackach słyszałam, ale jeszcze nie jadłam! Jak zrobisz i będą dobre daj znać, to i ja zrobię :)

      Usuń

Copyright © 2016 DS , Blogger