Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

19:49

Trzy domowe przyprawy, które musisz zrobić sama!

Dziś mnie naszło na przyprawy. Ciekawa jestem czy kupujecie gotowe mieszanki czy improwizujecie? Ja rzadko kupuję gotowe mieszanki, staram się dodawać do potraw pojedyncze przyprawy i szukać swojego smaku, ale nie zawsze mi to dobrze wychodzi. Z gotowymi przyprawami jest tak, że nie da się nimi zepsuć smaku dania. Wystarczy wsypać odpowiednią ilość i tyle. Z improwizacją natomiast różnie to u mnie bywa. Często niestety jest tak, że gdy bardzo się staram to zawsze coś spieprzę! 

Ponieważ od pewnego czasu stałam się strasznie wybredna jeśli chodzi o jedzenie, praktycznie wszystko przygotowuję w domu sama. Piekę chleb, mięso, robię pasty na kanapki, paprykarze... cuda wianki. Na moje nieszczęście przepisy mam w głowie. No bo jak się piecze dwa razy w tygodniu chleb, albo mięso to już człowiek zna proporcje. Na codzeń robię to wszystko spontanicznie, odruchowo, bezmyślnie i wychodzi. Gdy mamy mieć gości -  ręce zaczynają się trząść coś się za długo wypiecze, coś się za krótko wysmaży, albo za dużo sypnie i koniec. Dlatego gdy mamy mieć gości częściej korzystam z gotowych np. przypraw, żeby nie przesolić, przepieprzyć...itd.

Czosnek niedźwiedzi na detoks i odchudzanie!

Z drugiej jednak strony - nie jem glutenu - w przyprawach natomiast ten gluten dość często jest przemycany. Dlatego wymyśliłam sobie, że zamiast kupować gotowe mieszanki przypraw niewiadomego pochodzenia, zrobię swoje domowe przyprawy. Znalazłam trzy fajne przepisy i tymi przepisami chcę się z wami dzisiaj podzielić. 

Trzy domowe przyprawy, które musisz zrobić sama!


domowe przyprawy


Jakich przypraw najczęściej używacie? Ja jeśli już używam gotowych mieszanek to przyprawę do kurczaka, przyprawę do gyrosa i przyprawę do pizzy. Z resztą sobie jakoś radzę :)

Przyprawa do kurczaka



1 łyżka stołowa mielonego imbiru
1 łyżka stołowa białego pieprzu
2 łyżki stołowe aromatu cytrynowego
1 łyżka stołowa papryki słodkiej
1 łyżka stołowa soli
2 łyżki stołowe czarnego pieprzu
1 łyżka stołowa chilli

Przyprawa curry



1 łyżka stołowa kolendry
1 łyżka stołowa imbiru
1 łyżka stołowa gorczycy w proszku
1 łyżka stołowa kminku
1 łyżka stołowa czarnego pieprzu
1/2 łyżki stołowej chilli
1/2 łyżki stołowej cynamonu
szczypta czosnku w proszku
szczypta kardamonu i soli

Przyprawa do pizzy



2 łyżeczki bazylii
1 łyżeczka oregano
1 łyżeczka rozmarynu
1/2 łyżeczki tymianku
2 łyżeczki pieprzu
1 łyżeczka soli

Pamiętajcie o tym, by każdą z tych przypraw dokładnie wymieszać i trzymać w szczelnie zamykanym pojemniku, by nie przeszły wilgocią. 

Przepisy te pochodzą z książki, do której często ostatnio zaglądam - Ziołolecznictwo Ojców Boniftratrów, którą zresztą każdemu polecam, oprócz takich fajnych przepisów jest tam mnóstwo cennych rad na to jak poradzić sobie z różnymi dolegliwościami z pomocą ziół.


Jak wam się podobają takie mieszanki?
Zrobicie? ;)

3 komentarze:

  1. Uwielbiam bawić się przyprawami. Sama mieszam podobne

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta przyprawa do kurczaka naprawdę mi się podoba. Muszę koniecznie wypróbować.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger