Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

00:01

7 ziołowych naparów poprawiających trawienie

Działam miałam koszmarny dzień. 10 godzin w pracy, przed komputerem :(

Po nieprzespanej nocy po godzinie 13 byłam już ledwo żywa, a do tego wczoraj zgrzeszyłam - zjadłam coś czego nie jem już od dawna - gluten. No cóż, teraz się sama przed sobą karcę i mówię - a dobrze ci tak! Glutenu nie jem ze względów zdrowotnych już od ponad roku. Wczoraj dziecko nie dojadło obiadu, a że ja nie lubię jak się jedzenie marnuje... wiadomo - kilka łyżek kaszy poszło do żołądka zamiast do kosza i dziś musiałam to odchorować.
Ból brzucha, który wyglądał jak balon był nie do opisania. Dopiero niedawno tak naprawdę mi przeszło. Ehhh... więcej tego nie zrobię. Mam za swoje - chociaż - nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło - jak mawia moją mama :)

SPRAWDŹ PRZEPIS: Rosół leczniczy

Podczas gdy tak bardzo źle się czułam zaczęłam szukać sposobu jak by tu sobie ulżyć. Znalazłam! Chociaż nie zdążyłam wypróbować, bo przecież w pracy byłam, ale myślę, że warto te rady znać na przyszłość. Każdemu czasami zdarzyć się może niestrawność. Mi dzisiaj ostatecznie pomogły krople żołądkowe dlatego zaczęłam szukać ziołowych sposobów poprawiających trawienie. Znalazłam 7, wszystkie pochodzą z książki "Chleba naszego powszedniego".

7 ziołowych naparów poprawiających trawienie

7 ziołowych naparów poprawiających trawienie


Napar rumiankowy

Mieszamy w równych proporcjach rumianek, nasiona kopru włoskiego, liście melisy, liście mięty, owoce jałowca.Wszystkie składniki wymieszać. Parzyć pod przykryciem 10 minut. Odcedzić. Pić niesłodzony po jedzeniu.

Likier z kminu rzymskiego

20 rozgniecionych nasion kminu rzymskiego macerować w 1 litrze wina białego przez 10 dni. Po tym czasie przecedzić. Pić po małym kieliszku po ciężkostrawnych posiłkach.

Napar z mięty

Łyżeczkę suszu z mięty parzyć pod przykryciem około 10 minut. Pić po posiłkach.

Napar z nagietka

Napar z nagietka parzyć dokładnie tak samo jak miętę, jego działanie jest podobne.

Napar z rumianu rzymskiego

1 łyżeczkę suszu zalać wrzątkiem parzyć 10 minut. Pić niesłodzony 5-6 filiżanek w ciągu dnia

Napar z melisy

Chociaż znana jest bardziej ze swoich właściwości uspokajających, to także bardzo dobrze działa jako środek poprawiający trawienie. Melisę warto pić po dwóch głównych posiłkach w ciągu dnia.

Napar z werbeny

10-20 kwitnących czubków werbeny zaparzać pod przykryciem 5-10 minut. Werbena jest doskonałym środkiem przeczyszczającym.

Na mnie jeszcze dobrze działa pokrzywa, a gdy wymieszam ją ze skrzypem to dodatkowo cudownie wpływa na moje włosy. W ogóle ostatnio piję coraz więcej ziół. Wolę zioła niż herbaty, szczególnie te w saszetkach, są strasznie syfiaste. Mam wrażenie, że nie mają żadnej wartości.

A wy co robicie, gdy macie bóle brzucha, albo czujecie, że coś zalega wam w żołądku? Ja z tymi kroplami to miałam szczęście, że akurat koleżanka miała je ze sobą w pracy. Gdyby nie to, to nie wiem co by było, chyba bym zeszła z bólu ;)

Herbata nie pomaga, kawa - jeszcze gorzej, woda... pfff. Najlepsze na trawienie są zioła, nie ma co!
Jeśli jednak nie mamy pod ręką kropli żołądkowych, to słyszałam, że dobrze jest wypić colę. Chociaż tak na co dzień jej nie piję, to dziś już prawie się posunęłam do wypicia coli - gdyby nie te zioła, na bank z desperacji wypiłabym chyba całą puszkę! ;)

A jutro? Jutro u mnie post! Będę jadła lekko, postaram się oszczędzać żołądek. Mam już zaplanowane picie soków owocowo-warzywnych przynajmniej 3 razy w ciągu dnia i dwie zupy. Taki detoks mi się przyda po tych dzisiejszych męczarniach.

3 komentarze:

  1. Naturalna medycyna to świetny sposób na wiele dolegliwości. Jednak wizyta u lekarza w większości przypadków też bedzie potrzebna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezwykle przydatne receptury :D Szczególnie w okresie świątecznego obżarstwa :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe przepisy, zawsze uważałam że lepiej jest naturalnie wspomagać swój organizm niż używać substancji.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger