Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

08:02

E-recepta online, szybka pomoc w nagłych sytuacjach 24/7

Święta jak zwykle minęły, jak z bicza strzelił. U was też tak szybko? 

Zanim człowiek się zorientuje, nadchodzi wtorek i znowu trzeba iść do pracy. 

Dzisiaj nie mam dobrego humoru, bo coś mnie dopadło. Nie wiem, czy mnie przewiało, czy podziębiłam się ostatnio wracając z pracy, ale wygląda na to, że dopadło mnie zapalenie pęcherza.  

Zdjęcie autorstwa Polina Tankilevitch z Pexels

Niech to szlag! Jeśli chociaż raz w życiu to miałaś, to na pewno pamiętasz, jak upierdliwa jest to dolegliwość. Na szczęście dla mnie nie muszę już ani czekać do jutra (jest Poniedziałek Wielkanocny godzina 20.00), ani stać w kolejce, ani też wydzwaniać do przychodni od samego świtu i to tylko w dni robocze! I tutaj w tym momencie muszę wam powiedzieć, że dziękuję temu, kto wymyślił e-receptę online i wizyty telefoniczne. Recepta online jest w tym momencie moim jedynym ratunkiem, w takich nagłych sytuacjach jak moja, nie ma lepszego wyjścia, po prostu nie ma! No, można jeszcze się męczyć do rana, ale nie nie, ja dziękuję...  Dzięki e-recepcie online,  mogę szybko uzyskać fachową pomoc, więc dlaczego miałabym z tego nie skorzystać? Nie żyjemy w średniowieczu! 

Pozwólcie, że przybliżę wam trochę ten temat, odpowiadając na pytania, które zapewne chciałby zadać każdy, kto mnie teraz czyta.

E-recepta online co to takiego?

Recepta online to recepta, która została wystawiona przez lekarza za pośrednictwem Internetu. Taką receptę może wystawić przychodnia lekarska online. Jeśli jeszcze z usług takiej nie korzystałaś, to zachęcam, to bardzo wygodne rozwiązanie. Nie powiem, że w każdym przypadku, ale w bardzo wielu. Np. w przypadku mojego zapalenia pęcherza sprawiła się doskonale.

E-recepta online, czy e-recepta?

Muszę to napisać, bo wiele osób myli receptę online, z e-receptą, a to nie to samo. Recepta online jest efektem konsultacji telemedycznej, natomiast e-recepta jest po prostu elektronicznym dokumentem uprawniającym do wykupienia leków. 

Jakie są zalety e-recepty online

Zalet jest naprawdę bardzo dużo, ale myślę, że najbardziej doceni to ten, kto podobnie jak ja znalazł się w podbramkowej sytuacji. Zobacz, jest święto, wieczór, a mnie ciśnie ból i pęcherz nie daje spokoju. Co mogę zrobić? Mogę czekać do rana, a potem wydzwaniać po przychodniach. Do mojej dodzwonić się, szczególnie w pierwszy dzień po weekendzie, to wręcz graniczy z cudem. Mogę też dzwonić po taksówkę i jechać na SOR. Wcale mi się jakoś nie che, bo już sobie wyobrażam to siedzenie i czekanie na pomoc wśród ludzi, którzy przyjechali być może z czymś poważniejszym niż jakiś tam pęcherz. Dla innych jakiś tam pęcherz, dla mie upierdliwy ból i niesamowity dyskomfort! Dlatego, nie, dziękuję, nie postoję, nie poczekam, włączam kompa, wbijam na Receptaulekarza.pl i zamawiam natychmiastowe leczenie. Tyle. Proste? Już prościej się nie da! 

Zalety?

- skrócony czas oczekiwania na pomoc

- brak tego miliona formalności, wystarczy wypełnić formularz na stronie

- szybkie wystawienie recepty (w przypadku chorób przewlekłych, to niesamowite ułatwienie, gdy nagle skończą nam się leki)

- recepta online, np. w komórce, więc na pewno jej nie zgubisz

- recepta dostępna na twoim Internetowym Koncie Pacjenta

- brak wstydu podczas wizyty i ułatwienie konsultacji w przypadkach nagłych

Ten ostatni punkt jest dla mnie w tej chwili najważniejszy, bo w moim przypadku to naprawdę zbawienie. Ważny jest również ten brak wstydu. Wiem, że są takie choroby, które potrafią zawstydzić największego twardziela. Jeśli ktoś cierpi np. na nietrzymanie moczu, albo dostał wyprysku na twarzy lub np. w miejscu intymnym i zwyczajnie wstydzi się iść z tym do lekarza - to doskonałe rozwiązanie dla niego. 

Czy e recepta jest legalna?

Teraz pewnie myślisz sobie, "ej, ale czy to jest legalne?" Pewnie! Takie recepty nie są wystawiane przez, że tak powiem byle kogo, a przez przychodnie, które świadczą usługi z zakresu telemedycyny. Recepta online pojawi się na twoim koncie pacjenta (https://pacjent.gov.pl/), więc nic się tutaj nie dzieje pod stołem, nie martw się.

Co to są recepty transgraniczne?

Na koniec ważna kwestia, która może ci się niebawem przydać. Pamiętaj idzie lato, wakacje, wyjazdy, wycieczki zagraniczne! Na wakacjach czasem zdarzają się niezapowiedziane przygody. Oby takich nie było, ale co jeśli złapie cię tak jak mnie dzisiaj, zapalenie pęcherza, albo wysypka, albo jakieś zatrucie i będziesz potrzebować leków i konsultacji z lekarzem na cito? Spokojnie! Wystarczy Ci telefon z internetem lub tablet (zakładam, że od komputerów się uwalniamy na wakacjach). Wbijasz na stronę Recepta u lekarzawypełniasz formularz i czekasz na receptę. Proste? Banalnie proste! Taką usługę zrealizujesz we wszystkich krajach UE. Bez względu na to gdzie jesteś, recepty transgraniczne będą zrealizowane w każdej aptece poza terytorium Polski. 

E recepta online, to nowoczesne rozwiązanie mające ułatwić pacjentom leczenie i konsultacje lekarskie. Staje się coraz popularniejsza, ale wciąż bardzo mało osób o niej wie, dlatego pomyślałam, że muszę wam o niej napisać. Naprawdę warto takie rzecz wiedzieć, powiedzcie o tym swoim znajomym, rodzinie, nigdy niewiadomo co może nam się nagle w życiu przytafić.

Więcej o tym możecie przeczytać tutaj:

Recepta online, kto jak może zamówić receptę przez internet?


Zachęcam do lektury!
Trzymajcie się w zdrowiu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DS , Blogger