Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

11:01

Tiramisu BEZGLUTENOWE ze śmietaną i truskawkami BEZ CUKRU

Tak mnie ostatnio naszło na tiramisu. Przyznaję szczerze – robiłam pierwszy raz. Nie sądziłam, że to takie proste. Do zrobienia natchnęły mnie zakupy w Kauflandzie. Nigdy nie byłam w tym sklepie, nigdy nie było mi po drodze, a ja nie z tych co by na drugi koniec miasta jechali do sklepu. Zwykle jeździmy do pobliskich marketów, ale… chyba zmienię zdanie i przynajmniej raz w miesiącu będę odwiedzać Kaufland! Zauważyłam, że mają mnóstwo produktów bezglutenowych! Jak dla mnie bomba! Wtedy właśnie pierwszy raz kupiłam precelki bezglutenowe, ciastka bezglutenowe, biszkopty bezglutenowe! A co najważniejsze – ceny nie wyrywają z butów!

Robiliście kiedyś zakupy w Kauflandzie?

I tak to po tych moich kauflandowych łowach postanowiłam zrobić tiramisu. Pierwsza moja myśl była taka „Kurczę jak ja zrobię bezglutenowe, bezmleczne tiramisu?”. Trudno się porwać na taki przepis jak się nigdy nie robiło nawet zwykłego tiramisu, a co dopiero bezmleczne… ten przepis zostawiam na następny raz. Dziś „tylko” bezglutenowe tiramisu, na urodziny córki (już za 15 dni!) będzie bezmleczne, to już postanowione.

No dobra, ale nie będę już zanudzać, czas na przepis.


Tiramisu BEZGLUTENOWE ze śmietaną i truskawkami BEZ CUKRU


500 ml śmietanki kremówki 30%

300 g serka mascarpone

4 łyżki erythrolu

2 opakowania biszkoptów bezglutenowych (Kaufland)

pół filiżanki świeżo zaparzonej kawy

ok 30 truskawek podobnej wielkości

kakao do posypania


Biszkopty maczam w kawie, układam na dnie blaszki. Śmietankę schładzam porządnie, ubijam na początek samą, potem stopniowo dodaję erythrol. Gdy śmietanka się ubije, dokładam po łyżce mascarpone. Ubitą masę dzielę na pół i wykładam na biszkopty. Na masie układam pokrojone w plasterki truskawki i znowu namoczone w kawie biszkopty. Na to wykładam druga część masy, posypuję kakao, dekoruję truskawkami.

SMACZNEGO!




7 komentarzy:

  1. Kocham Tiramisu! Zapisuje ten przepis i spróbuje takiej wersji przy najbliższej okazji!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychota... Jest to jedno z moich ulubionych ciast, więc zapisuję przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak to niesamowicie wygląda! naprawdę pięknie i na pewno cudnie smakuje :) koniecznie muszę na weekend wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowicie się prezentuje. Dawno nie jadłam tego ciasta, aż zatęskniłam za smakiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chociaż jestem na ostrej diecie, ten przepis wydaje mi się dobry, nie tylko na "cheat day". Zobaczę, co powiedzą moje dzieci, one są naprawdę wymagające. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedzcie Kochani i dajcie znać czy smakowało! :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger