Obserwatorzy

poniedziałek, 26 maja 2014

Szczypta motywacji i małe przypomnienie...

Cześć dziewczyny! ( i chłopaki - bo zaraz mi, któryś wypomni) ;)

Nie wiem jak dzisiaj u was, u mnie jest bardzo leniwy dzień. Z tej to okazji chciałam was troszkę zmotywować zarówno do pracy jak i do wzięcia udziału w ankiecie i konkursie.
Ankieta kończy się lada dzień, więc warto zagłosować, jeśli chcesz mieć wpływ na to o czym przeczytasz kolejnego posta!

Zdecydowana większość z was jak widzę w wynikach ankiety, wciąż szuka najlepszych sprzymierzeńców odchudzania... :)

Jeśli chcecie zagłosować w ankiecie, klikajcie TUTAJ. Na końcu posta jest link do ankiety :)
 
Przypominam wam także o konkursie. Do wygrania jest kupon na zakupy w sklepie Naturica.

Jeśli chcesz wsiąć udział w konkursie musisz kliknąć TUTAJ 

A na koniec... chyba nie muszę nikomu przypominać, że dzisiaj jest DZIEŃ MATKI?!



Mamuś! Wszystkiego najlepszego! Wiem, że mnie czytasz, więc napiszę też: Kochamy Cię! 
A buziaka dostaniesz wieczorem ;)

NO I MOJE DZISIEJSZE MOTYWACJE!










Read More




piątek, 23 maja 2014

12 sztuczek, które pozwolą ci szybko schudnąć

Dziś kolejny post, który pewnie ucieszy wszystkich niecierpliwych, którzy chcą w krótkim czasie zgubić kilka kilo. Wierzycie w to, że można szybko schudnąć w dwa tygodnie, albo miesiąc? Podobno nie ma rzeczy niemożliwych więc pewnie można, chociaż ja tam wolę powoli, ale skutecznie i RAZ NA ZAWSZE! Jak chudną gwiazdy? Co robią te wszystkie babki z telewizji, że np. po urodzeniu dziecka, na jednych zdjęciach wyglądają jak słonice, a za miesiąc znowu wracają do swojej dawnej sylwetki?! Kochani, gwiazdy mają swoich prywatnych trenerów, makijażystów, doradców i fochy, które uruchamiają gdy zobaczą się na niekorzystnym zdjęciu...a wtedy to już nie ma bata, albo photoshop, albo gazeto - płać! Dlatego żadna gwiazda, która szybko schudła nie jest dla mnie idolem! Owszem należy im się wielki ukłon, bo te kilogramy pewnie nie schodzą same od tak, ale.. gdybym ja miała takich doradców i żyła pod taką presją.. pewnie tez potrafiłabym zrzucić 5 kilo w dwa tygodnie ;)

No nic, ale przejdźmy do rzeczy! dziś wytropiłam dla was kolejne ciekawostki na temat odchudzania i o tym będzie dzisiejszy post.

12 odchudzających sztuczek, które pozwolą ci szybciej schudnąć

1.


Osoby, które przynajmniej raz w tygodniu rezygnują z obiadu, ważą statystycznie o 5 kg mniej niż, te które jedzą obiad codziennie (ZAMIAST OBIADU MOŻNA ZJEŚĆ OWOCE LUB WYPIĆ KOKTAJL)

2.

Osoby, które prowadzą dzienniczek, w którym zapisują każdego dnia co zjadły ważą o 6 kilogramów mniej, niż te które tego nie robią (JAK WIESZ CO JESZ,ŁATWIEJ SIĘ KONTROLOWAĆ)

3.


Naukowcy z Uniwersytetu w San Diego odkryli, że osoby, które jedzą regularnie czekoladę są szczuplejsze i szczęśliwsze (NO TAK JUŻ KIEDYŚ O TYM PISAŁAM, DIETA CZEKOLADOWA JEST SUPER!

4.


Jedzenie popcornu pobudza antyoksydanty prawie tak samo jak to robią owoce i warzywa (Z TYM POPCORNEM TO NIE PRZESADZAJMY, ACZKOLWIEK TEN Z MIKROFALI WCALE NIE JEST TAKI TŁUSTY JAK TEN Z PATELNI)

5.


 Picie do obiadu małej lampki czerwonego wina skutecznie eliminuje powstawanie nowych komórek tłuszczowych (O TYM TEZ JUŻ PISAŁAM, DLA PRZYPOMNIENIA ARTYKUŁ JEST TUTAJ)

6.


Wąchaj potrawy zanim je zjesz. Badania wykazują, że osoby, które wąchają posiłek przez zjedzeniem, biorą później mniejsze kęsy... i są w stanie zjeść mniej, by najeść się do syta.

7.


Badania jakie przeprowadziła Uniwersytet w Scranton wykazały, że przekąski zawierające nieprażone ziarna kawy prowadza do utraty wagi oraz ograniczają wchłanianie tłuszczu i glukozy w naszym organizmie.

8.


Teraz coś naprawdę dziwnego - kolejne badania, jakie przeprowadził uniwersytet do badań nad otyłością, są jednoznaczne - będziemy chudnąć więcej podczas ćwiczeń jeśli będziemy w reku trzymać butelkę z bardzo zimna wodą (NIE MAM POJĘCIA JAK TO DZIAŁA, CZY CHODZI O OBCIĄŻENIE CZY O TO, ŻE ZIMNA DŁOŃ BĘDZIE POBUDZAŁA ORGANIZM DO ZWIĘKSZONEJ PRODUKCJI ENERGII)

9.


Eksperci od odchudzania mówią, że twoje ćwiczenia będą efektywniejsze, jeśli zrobisz sobie od nich dzień lub dwa dni przerwy (ZGADZAM SIĘ Z TYM! JEŚLI ORGANIZM JEST PRZECIĄŻONY TO PRACUJE MNIEJ EFEKTYWNIE, A NAM SIĘ PO PROSTU PRZESTAJE CHCIEĆ I CAŁA MOTYWACJA ULATUUUUJE GDZIEŚTAM DALEKO!)

10.


Naukowcy ze Światowej Organizacji Zdrowia doszli do wniosku, oczywiście po szeregu badań, że wystarczy każdego dnia spożywać o 10 kalorii mniej, by bez większego wysiłku schudnąć tyle ile chcemy, z tym że czas będzie się wydłużał i nasz plan zrealizuje się np. w ciągu roku.

11.


Ćwiczenie z przyjaciółką sprawi, że schudniesz więcej (OCZYWIŚCIE, ŻE TAK! NIE MA TO JAK WSPÓLNE DĄŻENIE DO CELU I MOTYWACJA!)

12.


Jeśli będziesz jeść na śniadanie deser (600 kalorii) to będziesz w stanie schudnąć więcej! To nie są moje słowa, tylko naukowców z Uniwersytetu w Tel Awiwie :)

A na koniec mała SONDA, możecie zagłosować i zdecydować o czym będzie kolejny artykuł :)
Zachęcam do oddania głosu! :)

WYNIKI 

Read More




środa, 21 maja 2014

Owoce, które pomagają schudnąć (przepisy)

Mówi się, że zdrowa dieta powinna być bogata w witaminy i błonnik, który jest naszym sprzymierzeńcem w odchudzaniu. TO PRAWDA!
Mówi się także, że są owoce, które są szczególnie kaloryczne i których należy unikać lub przynajmniej ograniczyć. TO TAKŻE PRAWDA!

Wiecie, które owoce są naszymi największymi sprzymierzeńcami w odchudzaniu? Jeśli nie, to zapraszam do przeczytania tego artykułu. 

OTO NAJWIĘKSI SPRZYMIERZEŃCY ODCHUDZANIA

Jabłko


Jabłka zawierają kwasy organiczne, witamina C i pektyny. Jeśli skropimy je cytryną pomoże strawić węglowodany. Nie ma co ukrywać, że najzdrowsze jest ze skórką, zawiera dużo błonnika, dlatego wystarczy jeść jedno dziennie by mieć sprawny metabolizm. Jeśli będziemy jeść jabłka przed snem, będzie miało właściwości przeczyszczające i odchudzające. Badania wykazują, że skórka jabłek spala tkankę tłuszczową i pozwala na budowanie masy mięśniowej.
PRZEPIS: Ja uwielbiam jabłka pieczone w każdej formie! Można po prostu włożyć jabłko do piekarnika i upiec, albo wydrążyć ze środka pestki i zrobić farsz z owoców suszonych.. moim ulubionym farszem jest twarożek z jogurtem i przyprawami. Jabłko należy dokładnie umyć, odciąć daszek i wydrążyć pestki. W tym samym czasie mieszamy pół kostki twarożku z kilkoma łyżkami jogurtu naturalnego, ulubionymi przyprawami (np. cynamon, imbir, kardamon), można także dodać owoce suszone, np. rodzynki. Przykrywamy czapeczką i wstawiamy do piekarnika na około 20 minut. 

Ananas


Ananas to kolejny owoc z dużą zawartością błonnika. Te z was, które się odchudzają na pewno zauważyły, że sok ananasowy jest zalecany niemal w każdej diecie. Poza tym ananasa bardzo często dodaje się do tabletek odchudzających. W ananasie znajduje się bromelina, która ułatwia trawienie, odtruwa i pomaga usunąć z organizmu toksyny oraz biotyna, która wspomaga proces redukcji węglowodanów. Ananasy nie są zbyt częstym gościem na naszych stołach, prawda? Nie wiem dlaczego? Czy to ze względu na cenę czy ze względu na strach przed obieraniem? ;) Nie da się ukryć, że najlepiej jeść ananasa żywego, ten z puszki jest zwykle hojnie posłodzony i jego rola (odchudzająca) na tym się kończy. Jak przyrządzić ananasa? Można układać go na kotleta schabowego, dodawać do sałatek owocowych, a oto mój ulubiony i banalny wręcz przysmak ananasowy.

PRZEPIS: Obierz ananasa, pokrój w plastry i grilluj przez kilka minut z obu stron na patelni grillowe lub włóż na rożen do piekarnika. Ananas na ciepło smakuje naprawdę wybornie.

Grejfrut


Grejfrut - król odchudzających owoców. Badania naukowe wykazują, że grejfrut ma tak silne właściwości odchudzające, że wystarczy zjeść tylko połówkę tego owocu każdego dnia, a waga będzie lecieć na łeb na szyję w dół! ;) To oczywiście tylko taka przenośnia, ale prawdą jest, że grejfrut odchudza i redukuje tkankę tłuszczową w bardzo szybkim tempie. Ponieważ jest dosyć cierpki w smaku, nie każdy jest przekonany do jedzenia go zbyt często, dlatego najlepiej wyciskać z niego sok i mieszać z innym owocem, np. jabłkiem albo arbuzem... W grejfrucie znajdują się pektyny, które regulują przemianę materii i wymiatają toksyny z organizmu. Poza tym grejfrut wpływa bardzo dobrze na poziom glukozy we krwi, obniża poziom cholesterolu i trójglicerydów we krwi. 

Arbuz


Arbuz jest świetny! Jest to chyba jedyny owoc, którym możemy się najeść i napić jednocześnie (od razu przypomniał mi się dowcip, dość niecenzuralny, ale w tym cały sęk, aby taki własnie był; Stoi pani z dzieckiem z dość długiej kolejce, dziecko się niecierpliwi i ciągle płacze i krzyczy, że chce mu się jeść i pić. Matka ucisza dziecko, ale to nic nie daje. W końcu odzywa się pan za nią: Niech mu pani kupi arbuza to zje i się napije.. Kobieta wkurzona odwraca się do niego i odwarkuje: Zwal se pan konia nogami, to sobie pan poruchasz i potańczysz!). Niestety pan miał rację, a jego rada była bardzo cenna! Arbuz nie dość, że posiada w sobie ogromne pokłady wody, to jeszcze nieduże ilości kalorii w jednym plasterku (tylko 30-50 kalorii w dość grubym plastrze). Po zjedzeniu arbuza długo czujemy się syci, i poprawia nam się metabolizm. Nie wiem czy ktoś słyszał o takiej diecie, ale istnieje dieta arbuzowa, która ma za zadanie oczyścić organizm z toksyn, trwa dwa dni i podczas tych dwóch dni jemy wyłącznie arbuza i pijemy wodę. Nie chcę nic mówić, ale podobno fajnie działa! W arbuzie znajdują się witaminy: A, C i te z grupy B. 



PRZEPIS: Arbuza najlepiej po prostu zjeść lub zrobić z niego sorbet. Ukroić plaster, wyjąć wszystkie pestki i zblendować. Taki sorbet smakuje najlepiej z listkiem mięty gdy jest porządnie schłodzony, a gdy włożymy takiego arbuza do zamrażalnika otrzymamy pyszne lody.

Cytryna


Słyszałyście kiedyś o odchudzającej kuracji cytrynowej? Jest bardzo często stosowana przez gwiazdy. Wystarczy pic regularnie, zaraz po przebudzeniu przegotowana wodę z cytryną. Taki napój działa przeczyszczająco i odtruwająco na organizm. Sok z cytryny powinny pić osoby zmagające się z zaparciami. Cytryna poprawia tempo metabolizmu, zawiera największe ilości witaminy C oraz stymuluje spalanie tkanki tłuszczowej. Fajna ta cytryna :)

Kiwi

Kiwi znane jest z tego, że zawiera także bardzo dużo witaminy C, błonnik oraz enzymy pomagające spalić tkankę tłuszczową. Kiwi pomaga w trawieniu, wybornie smakuje i ma jedną fajną właściwość - możesz jej niewiele zjeść, a naprawdę nie odczuwać głodu przez dłuższy czas. Kiwi to niezwykły owoc również dlatego, że zwiększa odporność organizmu i dodaje niesamowitej energii, a poza tym oczywiście zawiera niewiele kalorii. Co zrobić z tym pysznym zielonym owockiem? Można go dodawać do sałatek, albo skorzystać z mojej ulubionej inspiracji:



PRZEPIS: Lekki deser z kiwi -W wysokich szklankach układami warstwami; sorbet z kiwi, płatki owsiane, jogurt naturalny i tak przynajmniej dwa razy. 
Przepis pochodzi ze strony: http://nadokladke.blogspot.com/2013/04/parfait-z-kiwi-lekki-deser.html

Śliwki


Na koniec mój ulubiony odchudzający owoc - śliwka. Uwielbiam ją! Odchudza, syci i poprawia przemianę materii. Ja jem śliwkę zawsze kiedy czuje głód, a nie chcę się objadać. Śliwki mają bardzo mało kalorii, a swoje właściwości poprawiające trawienie zawdzięczają pektynom. Co można zrobić ze śliwek? Kompot, ciasto, dżem.. Mi ostatnio bardzo spodobała się inspiracją z tej strony:
http://ale-pycha.blogspot.com/2013/09/crumble-sliwkowo-brzoskwiniowe.html

Crumble śliwkowo-brzoskwiniowe, mniaaaaam prawda, że pycha? ;)


No i jak wam się podobają moje inspiracje? Może macie swoje równie ciekawe i chcecie się nimi podzielić?
Zapraszam do wpisywania się w komentarzach :)



Read More




wtorek, 20 maja 2014

Pierwszy krok do odchudzania - oczyść organizm z toksyn



Wiecie co trzeba zrobić, żeby dieta dawała naprawdę rewelacyjne efekty? Najpierw zanim zaczniemy się odchudzać wypadałoby oczyścić organizm z toksyn. Jak to zrobić? Pisałam już o tym kilka razy więc nie chciałabym się powtarzać, więc dziś szybka porada w pigułce:

Zanim zaczniesz się odchudzać:

1. Oczyść organizm z toksyn, wszelkimi możliwymi sposobami
2. Pij rano koktajle
3. Jedz posiłki z wysoką zawartością błonnika
4. Jedz dużo warzyw i owoców
5. Zrezygnuj z wędlin, soli i cukru
6. Pij conajmniej 1,5 litra wody dziennie

Jeśli wdrożysz te sześć zasad w życie i będziesz się do nich stosować przynajmniej przez tydzień, masz pewność, że twój organizm jest oczyszczony ze złogów i zbędnych produktów przemiany materii. Wtedy wybrana przez ciebie dieta powinna działać! Będzie efektywniejsza i szybciej zobaczysz efekty. 
Pisałam już kiedyś o różnych sposobach na oczyszczanie organizmu z toksyn, dziś podaję wam kolejny - kąpiel relaksacyjna. To jedna z przyjemniejszych metod na pozbycie się ze złogów. Wystarczy przygotować wodę z oczyszczającymi składnikami, leżeć i czekać na efekty! ;)


Oto trzy przykłady na kąpiel relaksacyjno - detoksykującą:

1. Oczyszczająca sól do kąpieli


1/4 szklanki soli morskiej
1/4 soli Epsom
1/4 szklanki proszku do pieczenia lub sody
1/3 octu jabłkowego

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać w gorącej wodzie i wlać do wanny. Kąpiel powinna trwać około 30 minut. Jeśli relaksują cię piękne zapachy możesz dodać kilka kropli ulubionego olejku zapachowego. Jeśli po kąpieli poczujesz się osłabiona, zmęczona, to dobry znak, znaczy, że woda wraz z tą magiczną mieszanką wyciągnęła z ciebie wszystkie nagromadzone toksyny i zbędne produkty przemiany materii.

2. Oczyszczająca glinka

pół szklanki glinki betonitowej
pół szklanki soli Epsom
kilka kropli olejku zapachowego

Sól wymieszaj z wodą i dodaj mieszankę do glinki tworząc z niej pastę. Pastą wysmaruj całe ciało i usiądź na wannie pozwalając wyschnąć glince. Gdy poczujesz, że glinka zmieniła się w skorupę zmyj ją z siebie za pomocą wilgotnej ściereczki. Taka pasta nie dość, że ma właściwości detoksykujące, to dodatkowo usuwa z organizmu metale ciężkie.

3. Kąpiel w wodzie utlenionej

2 szklanki wody utlenionej
łyżeczka suszonego imbiru

Wlać do wanny wodę utlenioną, wsypać imbir i całość dobrze wymieszać. Imbir ma doskonałe właściwości łagodzące, więc jeśli dodatkowo cierpisz na bóle mięśni, stawów, to kuracja wprost dla ciebie. Taka kąpiel jest też bardzo dobra na choroby skóry, alergie, trudno gojące się rany.
Read More




poniedziałek, 19 maja 2014

Inspiracje na dietetyczne obiady

Ostatnio podobał wam się mój wpis o koktajlach oczyszczających postanowiłam więc pociągnąć temat dalej i tym razem przedstawiam wam moje ulubione dietetyczne dania na ciepło. Kurczak, wieprzowina, wołowina, owoce morza - do wyboru do koloru! Moim zdaniem wcale nie trzeba rezygnować z dań mięsnych jeśli jest się na diecie, wystarczy dobrze je przyrządzać. Oto moje top 5 ulubionych dań obiadowych.

Tortilla z wołowiną i awokado


Składniki:
2 średnie limonki
1 łyżka mielonego kminku
¼ łyżeczki soli
¼ łyżeczki pieprzu
2 ząbki czosnku, drobno posiekane
2 steki wołowe
1 szklanki posiekanej śliwki
Pomidorki koktajlowe
¼ szklanki posiekanej czerwonej cebuli
1 pokrojone awokado
Placki tortilla

Sok z limonki wymieszaj z kminkiem, solą, pieprzem i czosnkiem.  Pokrój wołowinę, wrzuć do woreczka wlej sos na bazie limonki. Wstaw do lodówki na minimum 1 godzinę. W tym samym czasie, w średniej misce wymieszaj pokrojone pomidory, cebulę, awokado i sól. Wołowinę obsmaż na patelni z obu stron przez kilka minut na bardzo wysokim ogniu, tak by się zrumieniła. Przełóż mięso i warzywa wraz z marynatą do naczynia żaroodpornego, piecz do miękkości (około godziny, w zależności od grubości plastrów mięsa). Po upieczeniu wykładaj całość na tortillę.

Ryba w warzywach


Składniki:
Filety z dorsza
Mieszanka warzywna lub warzywa (marchewka, seler, pietruszka)
Fasola zielona i żółta

Rybę obsyp ulubiona przyprawą i odstaw do lodówki na minimum godzinę. Wykładaj do garnka do gotowania na parze warzywa, a na to rybę. Można również wykonać to danie w piekarniku wykładając całość do naczynia żaroodpornego lub do parowaru.

Wołowina z marchewką i groszkiem


Składniki:
Kilka koteltów wołowych
Marchewka
Groszek
Sos:
Łyżka mąki i łyżka masła, 200 ml bulionu warzywnego, 100 ml. wina czerwonego, pieprz zielony, musztarda.

Wołowinę obsyp ulubionymi przyprawami, wrzuć do woreczka do pieczenia razem z groszkiem i marchewką. Piecz około godziny w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.
W tym czasie przygotuj sos: łyżkę mąki zrumień na łyżce masła, dodaj bulion i wino. Gotuj aż sos zgęstnieje, dopraw pieprzem i musztardą.
Mięso z warzywami polewaj sosem. Podawaj z kaszą lub w ostateczności z ziemniakami.

Gyros z kurczaka


Składniki:
Pierś z kurczaka
Ulubione warzywa
Przyprawa gyros

Pierś kurczaka myjemy, mocno nacieramy przyprawą GYROS i zawijamy w folię aluminiową tak dokładnie, żeby podczas pieczenia nie uciekła ani jedna kropelka pary. Tylko wtedy kurczak będzie soczysty. Pieczemy około 45 minut w 180 stopniach. Kurczaka najlepiej podawać z ulubionymi warzywami, surowymi lub smażonymi. Ja podaje go z pomidorem i cukinią zrobioną na parze.

Krewetki z czosnkiem


Składniki:
450 g krewetek tygrysich
4 ząbki czosnku
Łyżka masła
Sok z cytryny lub limonki

Krewetki umyć, osuszyć, rozgrzać patelnię, dodać masło i posiekany czosnek. Po chwili wrzucamy krewetki i obsmażamy przez ok. 6-8 minut. Wyjmujemy na talerz, przed zjedzeniem mocno skropić sokiem z limonki lub cytryny. Można także maczać krewetki w sosie sojowym.

Read More




sobota, 17 maja 2014

Oczyszczające koktajle

Dziś szczypta przepisów. Weekend trwa, na pewno niektórzy z was wybierają się na imprezy, albo spotkania towarzyskie. Choć do lata już niedaleko, pogoda nie sprzyja pozytywnym myślom, to warto czasem łyknąć czegoś kolorowego! :)
Oto moje ulubione koktajle. Owocowe, warzywne... owocowo-warzywne... najważniejsze, że przy okazji oczyszczają organizm z toksyn i złogów :)
Dodatkowo warto podkreślić, że koktajle poprawiają metabolizm, dodają energii i wspomagają odchudzanie. Osoby odchudzające się lubią pić koktajle zamiast posiłku, w ten sposób dostarczają organizmowi cennych witamin, a jednocześnie czują się lekko. Koktajl owocowy lub warzywny z łatwością może zastąpić pełnowartościowy posiłek.

Koktajle warzywne


Koktajl pomidorowy


3 średnie pomidory
2 łodygi selera naciowego
---------------------
Pomidory sparzyć, obrać ze skórki, selera pokroić, całość wrzucić do blendera i dobrze razem zmiksować. Pić schłodzony.



Koktajl czerwony z buraka

2 starte buraki ćwikłowe
1 starty seler
3 ząbki czosnku
drobno posiekana natka pietruszki
1 łyżeczka startego chrzanu
------------------
Wszystkie składniki wrzuć do blendera i dokładnie wymieszaj. Jeśli koktajl będzie zbyt gęsty można go rozcieńczyć wodą niegazowaną.

Koktajl wielowarzywny

szklanka koktajlu pomidorowego
ogórek
łyżeczka świeżej bazylii
pół cytryny
--------------------
Wszystkie składniki dobrze ze sobą miksujemy. Koktajl najlepiej smakuje w upalne dni.



Koktajl zielony

3 marchewki
2 selery
3 liście jarmurza
mała rzepa
garść szpinaku
pół kapusty
pół pietruszki
pół cebuli
ząbek czosnku lub czosnek niedźwiedzi
---------------------------
Wszystkie składniki blendujemy razem i rozcieńczamy wodą. Według uznania można dodać szczyptę soli i pieprzu.

Koktajl z pietruszki

natka pietruszki
cytryna
1 łyżeczka miodu
szklanka wody
----------------
Natkę pietruszki, sok z cytryny, miód oraz 3 łyżki wody wrzuć do blendera i dokładnie zmiksuj. Jeśli nie lubisz gęstych koktajli możesz przecedzić przez gazę lub sitko, dodaj resztę wody. Pij schodzony z plasterkiem ogórka.

Sok z kapusty

Jeśli poszatkujemy kapustę biała, a następnie wyciśniemy z niej sok, powstanie super napój detoksykujący i oczyszczający jelita i wątrobę. Taki sok można trzymać w lodówce nawet tydzień. Zalecane jest picie szklanki dziennie soku z kapusty regularnie przez jakiś czas, by zobaczyć efekty jego działania. 


Koktajl ogórkowy

4 rzodkiewki
mała marchewka
mały ogórek
------------------
Wszystkie składniki wrzucamy do wyciskarki, a powstały sok pijemy regularnie każdego dnia. To jeden z lepszych oczyszczających koktajli.

Koktajle owocowe


Bananowy

szklanka mleka
banan
cynamon
------------------
Zmiksuj wszystko dokładnie i rozkoszuj się smakiem. Ten koktajl można przyrządzać w kilku wersjach. Zamiast mleka można dodać jogurt naturalny, zamiast cynamonu kawy rozpuszczalnej. Wszelkie wariacje dozwolone.



Koktajl limonkowy


pół szklanki wody niegazowanej
pół szklanki świeżo wyciśniętego soku z limonki
------------------------
Ten koktajl zalecany jest w diecie oczyszczającej. Pamiętaj aby samemu wyciskać sok, a nie kupować gotowy, bo ten jest silnie przetwarzany i zawiera całe mnóstwo konserwantów.


Koktajl cytrynowy



Koktajl cytrynowy robi się dokładnie tak samo jak koktajl limonkowy. Koktajl cytrynowy również zalecany jest w diecie oczyszczającej jako główny składnik menu. Pamiętaj, że cytryna zawiera kwas askorbinowy, który pomaga w usuwaniu toksyn z krwi, wątroby, jelit, a także pobudza pracę żołądka.


Koktajl ananasowy

pół szklanki soku z ananasów
pół szklanki wody
-----------------
Ananas zawiera duże ilości witamin z grupy B, C i magnezu, dlatego warto pić taki koktajl, by uzupełnić organizm w te składniki.

Koktajl truskawkowy



pół szklanki truskawek
mały jogurt naturalny
-----------------
Ten koktajl to koktajl typowo sezonowy, gdyż truskawki są owocem sezonowym. Największą jego zaletą jest to, że nie wymaga dosładzania i dodawania żadnych przypraw, bo już sam w sobie jak bardzo aromatyczny i cudownie pachnie.


Koktajle mieszane


Bananowo-szpinakowy

banan
dwie garście szpinaku
szklanka wody
-----------------
Banana i szpinak wrzucamy do blendera i miksujemy dokładnie. Na koniec dodajemy wodę. Pamiętajmy, by koktajl wypić zaraz po zrobieniu, bo może się tak zdarzyć, że będzie się rozwarstwiał.


Koktajl zielony

3 owoce kiwi
1 marchewka
garść szpinaku
pomarańcza   
szklanka wody
--------------------
Koktajl ten najlepiej smakuje z kiełkami.


Koktajl jabłkowo-selerowy

jabłko
seler
pół łyżeczki soku z cytryny
----------------------------
Koktajl ten jest bogaty w przeciwutleniacze i doskonale czyści wątrobę i nerki.


Koktajl marchewkowo- jabłkowy

2 małe marchewki
2 kwaśne jabłka
2 łyżki zmielonego siemienia lnianego
----------------------------
Ten koktajl robimy w sokowirówce. Koktajl doskonale wpływa na perystaltykę jelit.

Read More




Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML