Obserwatorzy

poniedziałek, 12 maja 2014

Rewolucyjna dieta Fiony Kirk - schudnij w 2 tygodnie!

„Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, a Ty wciąż nie możesz schudnąć? Fiona Kirk zdradza sekrety swojej diety, w dwa tygodnie możesz zrzucić ładnych parę kilo…”. Zobaczyłam taki nagłówek w jednym z anglojęzycznych portali i muszę przyznać, że zachęcił mnie, naprawdę! Zachęcił mnie oczywiście do przeczytania artykułu… ;) To tak na początek, czy zachęci mnie do zastosowania się do porad tej pani? Hmm… nie są głupie, można by spróbować .. oceńcie sami.

Jak działa 14 dniowa dieta Fiony Kirk?


Pani Fiona pisze, że kobiety mają 34 mld, a mężczyźni 25 mld komórek tłuszczowych w swoim organizmie.  Jest to wszystko podyktowane nawykami żywieniowymi i sposobem życia. Jedzenie jest niezbędne do życia, wiec jeść musimy, ale można wybierać tylko te produkty, które nie dość, że nie pozwolą na odkładanie się tłuszczu to jeszcze będą go skutecznie spalały. Autorka fitness poradników nie tylko uważa, że głodówka jest do kitu, ale bardzo mocno przekonuje, ze może tylko zaszkodzić, zamiast pomóc.

Produkty, które spalają tłuszcz


Bogate w wapń

Coraz więcej dowodów naukowych wskazuje na to, że dieta bogata w wapń pozwala spalić więcej kalorii.  Wapń przyspiesza produkcję kwasów żółciowych i sprawia, że więcej tłuszczu jest wydalane przez jelita. Tak! Wapń sprawa, że organizm zamiast magazynować, wydala tłuszcz z organizmu. Pokarmy bogate w wapń zawarte są m.in. w: serze, szpinaku, brokułach, rabarbarze, konserwach z łososia i serze feta. 

Kwasy tłuszczowe omega 3

Znajdują się m.in. w: tłustych rybach, fasoli, ciecierzycy, mrożonym groszku, awokado i orzechach. Kwasy tłuszczowe to najlepsi zabójcy tłuszczu i potwierdza to cały szereg badań. Pomagają utrzymać zdrowy poziom cukru we krwi, hamują magazynowanie kalorii w postaci tłuszczu, zwiększają termogenezę - produkują ciepło w komórkach zmuszając organizm do wykorzystywania odłożonego tłuszczyku jako paliwa i w ten sposób go spalają.

Węglowodany

Fasola, soczewica, kukurydza, groch, jęczmień, brązowy ryż i owies – Istnieje wiele sprzecznych opinii na temat węglowodanów w diecie. Fiona Kirk uważa, że tylko dzięki węglowodanom uda nam się spalić tłuszczyk i pozbyć tzw. „boczków”.

Zasady diety dwutygodniowej wg. Fiony


1. Do 11.30 jedz tylko owoce, zawarty w nich błonnik sprawi, że szybko się nasycisz, no i owoce są łatwe do strawienia
2. Na obiad jedz zupę i sałatkę
3. Unikaj węglowodanów zawierających skrobię po godzinie 18.00, a więc zapomnij o: ziemniakach, fasoli, soczewicy, kus-kusie i brązowym ryżu oraz quinoa – te produkty tylko przed 18.00 można jeść!
4. Na kolację sałatka, albo co najmniej 3 różne warzywa
5. Jedz co dwie godziny, by uniknąć spadku energii i równomiernie spalać tłuszcz
6. Zapomnij o białym pieczywie, makaronie i białym ryżu
7. Ćwicz przynajmniej 30 minut dziennie
8. Pij wodę i to w dużych ilościach
9. Jeśli coś Ci nie wyjdzie, jeśli się złamiesz na dzień lub dwa, wracaj do diety tak szybko jak to możliwe, nie załamuj się!
10. Trzymaj się tego planu prze minimum 2 tygodnie, a sama zobaczysz, że będziesz chciała być na tej diecie dłużej. Jest bezpieczna wiec można ją stosować przez cały czas.

A na koniec kilka przepisów na spalające tłuszcz posiłki:

KOKTAJLE

Koktajle doskonale spalają tłuszcz, oto kilka propozycji jak mieszać owoce, by do siebie pasowały i smakowały:
Jabłko, malina, winogrona, sok pomarańczowy (najlepiej świeżo wyciśnięty)
Grejpfrut, ananas, marakuja
Mandarynka, truskawki, banany

ZUPA KURCZAKOWO-WARZYWNA

Podwójną pierś z kurczaka wrzucić na bulion warzywny (500 ml.) i gotować przez 15 minut. Na patelni, na 1 łyżce oleju podsmażamy jedną małą cebulę, ząbek czosnku, dwie małe marchewki, seler naciowy. Warzywa dodać do zupy i gotować do miękkości, na talerzu posypać natką pietruszki.
Fiona Kirk jest ogromną zwolenniczką zup. Kocha je i uważa, że to dzięki zupom można bardzo dużo schudnąć i trzymać świetną formę. 

PIKANTNE KREWETKI

Małą cebulę pokroić drobno i podsmażyć na łyżce oleju sezamowego. Dodać łyżeczkę kurkumy, 2 ząbki czosnku, 2 cm świeżego imbiru, papryczkę chilli. Smażyć kilka minut, aż pasta zacznie mocno pachnieć. Dodać 1 puszkę pokrojonych pomidorków i gotować jeszcze około 10 minut. Krewetki ugotować na wodzie lub na parze, podawać z pastą pomidorową. 

Przykładowe menu na 7 dni:


DZIEŃ 1
Śniadanie: Świeże owoce, koktajl owocowy lub świeże soki owocowe 
Drugie śniadanie: Kilka sztuk niesolonych orzeszków 
Lunch: Bulion wołowy z kaszą perłową, sałatka 
Podwieczorek: Ryvita i posiekane jajka 
Kolacja: Stek z łososia smażony na oliwie z oliwek

DZIEŃ 2
Śniadanie: Świeże owoce, koktajl owocowy lub świeże soki owocowe 
Drugie śniadanie: Oatcakes z ananasów łososia i ogórka 
Lunch: Pikantna zupa z pieprzem i słodkie ziemniaki, sałatka 
Podwieczorek: Przekąska dietetyczna
Kolacja: Pierś z kurczaka gotowana na parze z pesto

DZIEŃ 3
Śniadanie: Świeże owoce, koktajl owocowy lub świeże soki owocowe 
Drugie śniadanie: Surowe warzywa z hummusem
Lunch: Bulion wołowy z kaszą perłową, sałatka 
Podwieczorek: Gotowane jajko i szynka 
Kolacja: Pomidor, squash i szpinak z curry

DZIEŃ 4
Śniadanie: Świeże owoce, koktajl owocowy lub świeże soki owocowe 
Drugie śniadanie: Kurczak gotowany, pomidory i garść orzechów 
Lunch: Zupa warzywna, sałatka 
Podwieczorek: Surowe warzywa
Kolacja: Pikantne krewetki

DZIEŃ 5
Śniadanie: Świeże owoce, koktajl owocowy lub świeże soki owocowe 
Drugie śniadanie:  Sałatka z trzech rodzajów fasolki
Lunch: Kurczak i zupa jarzynowa, sałatka 
Podwieczorek: Surowe warzywa z serem 
Kolacja: Grillowana jagnięcina z cytryną i szczyptą cynamonu 

DZIEŃ 6
Śniadanie: Świeże owoce, koktajl owocowy lub świeże soki owocowe 
Drugie śniadanie: Oliwki z serem feta lub nadziewane oliwki 
Lunch: Szpinakowa zupa, sałatka 
Podwieczorek: Mała paczka świeżych orzechów i nasion 
Kolacja: Stek wieprzowy z grilla

DZIEŃ 7
Śniadanie: Świeże owoce, koktajl owocowy lub świeże soki owocowe 
Drugie śniadanie: Surowe warzywa i guacamole 
Lunch: Zupa z kurczaka i warzyw, sałatka 
Podwieczorek: Seler naciowy z masłem orzechowym
Kolacja: Tureckie hamburgery 

Źródło: http://www.dailymail.co.uk/

No i jak wam się podoba taka dieta? Jak myślicie czy to możliwe, by tak dużo schudnąć w ciągu dwóch tygodni jedzenia tego co radzi Pani Fiona Kirk?



Zapisz się do newslettera!




Share this article!

4 komentarze:

  1. Witaj :) Prowadzisz super bloga, ja dopiero zaczynam moją przygodę z odchudzaniem i zdrowym żywieniem. Dieta, którą opisałaś, może dawać efekty, ale sądzę, że najlepsze programy, to te na cale życie, a nie na 2 tygodnie.
    Na pewno będę tu regularnie wpadać, bo naprawdę wielu ciekawych rzeczy można się tutaj dowiedzieć :)
    http://diananadiecie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ci Diana za te słowa :)
      Każda dieta daje najlepsze efekty jak się ją stosuje codziennie ;)

      Zapraszam częściej :)

      Usuń
  2. Cześć dziewczyny! Ja tez jestem na diecie, znaczy prawie na diecie, bo czasem zdarza mi się zjeść pięć parówek między obiadem a śniadaniem czy coś takiego. Ale co tam! Nie poddaję się i ja! Tej diety chyba nie spróbuję, bo dla mnie trochę zbyt skomplikowana, ale blog po prostu miód malina. Fajnie się czyta i takie takie. Pozdrawiam ze Śląska. Lenka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast tych parówek podjadaj owoce suszone, albo pestki dyni - ostatnio je uwielbiam! Są bardzo sycące i niskokaloryczne. Pozdrawiam :)

      Usuń

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML