Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

13:35

Moje ulubione przepisy keto!

Kto mnie obserwuje na Instagramie, dobrze wie, że ostatnio zachwyciła mnie dieta keto. Nie mogłabym chyba całkowicie przejść na tę popularna ostatnimi czasy dietę, ale przyznam, że bardzo lubię czasami zjeść keto ciasto czy pizzę. Inspiracji na keto dania szukam najczęściej na Instagramie i tam też publikuję najbardziej trafione przepisy. Ale do rzeczy...

Dlaczego tak przypadła mi do gustu dieta keto?

Powodów jest kilka. Po pierwsze: keto przepisy są zazwyczaj bardzo proste. Bardzo mi się podoba, że w składzie mamy kilka podstawowych składników, które wystarczy zmieszać i wychodzi coś niesamowicie pysznego. Po drugie: przepisy keto są bezglutenowe! Czyli idealne dla mnie! Po trzecie zauważyłam, że te wszystkie keto dania są niesamowicie sycące! Chociaż przepisy, na które akurat ja trafiam, są jakby dedykowane jednej osobie, to porcją, która z pozoru wygląda na niewielką, okazuje się wystarczająca dla dwóch, a czasem nawet i trzech osób!

ALE UWAGA!

Jeśli już eksperymentowałaś z przepisami keto, masz trochę doświadczenia i już po samych składnikach jesteś w stanie wywnioskować, że coś będzie dobre, albo nie. Jeśli natomiast dopiero zaczynasz, radzę znaleźć sobie jednego blogera keto (nie ukrywam, że najlepiej takiego, który ma dużą publiczność) i z nim zaczynać swoją przygodę. Ja sama nie raz nacięłam się kilka razy wierząc, że np. jeśli zmieszam samą mąkę i wodę wyjdzie i bułeczka... Także uważajcie! Czasami jeśli człowiek na samym początku źle trafi i się uprzedzi, to późnij trudno drugi raz spróbować. A warto! Naprawdę warto!


DIETA KETOGENICZNA, CO TO TAKIEGO?


Dieta keto - Kogo ja polecam?

Moim guru i taką największa inspiracja jest Solvita, czyli słynna KETO-BUŁKA 💓

Bardzo pozytywna osoba, piękna kobieta i zdolna bestia, która nie tylko przygotowuje pyszne, szybkie i proste keto dania, ale też potrafi te dania pokazać w kilkusekundowych rolkach. No kocham! Nigdy się na niej nie zawiodłam i nigdy nie zdarzyło mi się, żeby jej przepis mi nie wyszedł. 

Solvita nie jest jedyną mistrzynią keto (lubię też zaglądać na profil Ona ciągle gotuje, albo Baba na Keto), która podglądam, ale do niej mam największy sentyment i od niej radziłabym zacząć swoją przygodę z keto.

No dobra to teraz ja pokażę swoje keto wypieki. Kto mnie jeszcze nie podgląda na IG, to pewnie ich nie zna.

Moje ulubione przepisy keto!

Wszystkie przepisy można znaleźć ma moim IG, ale z racji tego, że zdaję sobie sprawę, że nie każdy ma tam założone konto, to podaję pod każdym zdjęciem szczegóły przepisu.

Keto pizza


2 jajka
100 g mąki migdałowej
100 g majonezu
20 g babki jajowatej
1 łyżeczka pdp
sól wedle uznania
Wszystkie składniki mieszamy, wykładamy na blaszkę. Pizzę pieczemy ok 35-40 min w 180 stopniach.
Na pizzy układasz to co lubisz u mnie: szynka, oliwki, pieczarki, ostra papryczka i ser mozarella.


Kebab keto


3 jajka
pół szklanki siemienia mielonego (jasnego)
2 kopiaste łyżki sera z wiaderka
szczypta soli
pół łyżeczki pdp
Białka ubijam na pianę. Żółtka miksuję z pozostałymi składnikami. Na koniec mieszam z piana z białek. Masę wykładamy na blaszkę i formujemy placek okrągły jak pizza. Piekę ok. 14 minut 170 stopniach (ale każdy piekarnik inny, więc trzeba sprawdzać, aż się zarumieni). Placek wielkości pizzy przekrajmy na 4 części i w ten sposób mamy 4 bułki do kebaba. Do środka wkładasz to co lubisz :)


Rolada orzechowa


Placek:
3 jajka
- 100g twarogu
- 2 łyżki erytrolu
- 2 łyżki kakao

Ubij białka, osobno ubij żółtka z erytrolem i twarogiem, połącz masy na niskich obrotach. Piecz 10-12m w 160 stopniach. Ostudź.

Masa:
- 200g mascarpone
- 200ml śmietanki
- 2 łyżki erytrolu
- orzechy

Ubij mascarpone ze śmietanką

Smaruj ciasto, kremem, a następnie zwiń i włóż do zamrażarki na min. godzinę.

Keto babeczki


170g masła orzechowego
100g mascarpone
4 jaja
70g erytrytolu
30g kakao
odrobina proszku do pieczenia

Wszystkie składniki mieszasz mikserem lub łyżką do powstania gładkiej masy.

Pieczemy 180 stopni 40 min.


A Ty próbowałaś już diety keto?

1 komentarz:

Copyright © 2016 DS , Blogger