Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

14:30

10 zdrowotnych właściwości truskawek!

Jedliście już truskawki? Ja jem codziennie. Chociaż ich cena jeszcze trochę odstrasza, chociaż czasem zdarzają się mega kwaśne, albo wręcz bez smaku, to jest przynajmniej 10 powodów, by jeść truskawki. Zaraz się dowiecie jakie to powody! :)

10 powodów, by jeść truskawki!


truskawki
fot. flikr


1. Truskawki mają mało kalorii (8 truskawek to około 50 kalorii!)

2.  Truskawki są źródłem błonnika, który poprawia perystaltykę jelit, wspomaga metabolizm, ułatwia odchudzanie.

3.  8 truskawek dziennie dostarcza dzienną dawkę witaminy C!

4.  Dojrzałe truskawki, te które są słodkie potrafią zaspokoić nasz głód na słodycze na bardzo długo!

5. Truskawki są doskonałym źródłem potasu! Pamiętajcie o tym szczególnie jeśli macie problemy z pracą mięśni, koncentracją, skurczami.

6. Truskawki są bogate w przeciwutleniacze - antocyjany, które mogą zapobiegać nowotworom, a także chronią przed nadmiernym starzeniem się skóry.

7. Truskawki są bardzo sycącą przekąską. Jeśli dopada cię głód, zjedz kilka truskawek poczujesz się najedzona niemal od razu i nie będziesz podjadać słodkości.

8. Truskawki zawierają kwas foliowy i mangan. Mangan pomaga kościom, a kwas foliowy jest szczególnie ważny dla kobiet w ciąży. 


9. Truskawki są banalnie proste do przyrządzenia. Wystarczy je umyć i gotowe! Chociaż nie potrzebują specjalnego przygotowania smakują niemal każdemu i w każdej formie. Ja najbardziej lubię lody truskawkowe, a właściwie sorbet truskawkowy. Miksuje po prostu truskawki (oczywiście te najsłodsze żeby nie trzeba było dodawać cukru!), przelewam do pojemniczka po jogurcie i zamrażam.

Poniżej przygotowałam dla was kilka fajnych przepisów na truskawki z innych stron. Wszystkie przepisy wypróbowałam więc można robić, bez strachu, że coś nie wyjdzie.

Sałatka z truskawkami i mango od KWESTIA SMAKU


Fot. kwestia smaku


Obłędna! Błyskawiczna! Będziesz do niej wracać - ostrzegam! ;)

 Ciastka owsiane od KWARTET ZDROWYCH SMAKÓW


Fot. kwartet zdrowych smaków

Jaglano-kokosowa panna cotta od VEGANBANDA


Fot. veganbanda


10. Truskawki obniżają poziom cholesterolu we krwi, wpływają na pracę serca, zwiększają poziom czerwonych krwinek. 

Lubisz truskawki?
W jakiej formie najbardziej?
Jeśli macie fajne przepisy - podzielcie się! :)

12 komentarzy:

  1. Ja ucieram śmietankę z cukrem i dodaję do truskawek ... Co to jest prelastyka jelit?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odsyłam do Wikipedii :)
      https://pl.wikipedia.org/wiki/Perystaltyka

      Usuń
    2. O dziękuję, nie wiedziałam za bardzo po przeczytaniu wpisu o co tu chodzi, ale teraz już wiem i to bez pytania :) Miło czasem wejść w dyskusje.

      Jak od siebie dodam, że truskawki te sklepowe a te prosto z ogrodu bardzo się różnią. Chyba to też ma jakieś głębsze znaczenie co do ich faktycznej właściwości.

      Usuń
    3. Niestety te sklepowe często są pryskane :(
      Najlepsze są własne, ale wiadomo nie każdy ma działeczkę :(

      Usuń
    4. Ja robię podobnie. Chyba większość osób nie wie, że i tak można.

      Usuń
  2. Perystaltyka – aktywność motoryczna w przewodzie pokarmowym, która powoduje przesuwanie pokarmu z przełyku aż do jego końcowego odcinka, czyli odbytnicy.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja akurat nie lubię truskawek bo kwaśne :/ przykro mi patrzeć, że mają tyle właściwości zdrowotnych. Może jakieś rady dla nielubiących truskawek? Jak je spożywać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie lubisz truskawek to pewnie trudno mi będzie Cię zachęcić. Może spróbuj je zmiksować z cukrem - żeby jednak były słodkie i zamrozić. Może lody truskawkowe Ci posmakują? :)
      Moje dzieci je uwielbiają!

      Usuń
  4. Truskawki - moje ulubione owoce, a suszone można dodać sobie do diety pudełkowej i voila mamy zdrowo i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdzie kupujecie truskawki? U mnie jakoś same przemysłowe odmiany, zero smaku, zero aromatu!

      Usuń
    2. Niestety w tym roku trudno było mi trafić na dobre truskawki. Kupowałam na targu od znajomej, ale też różnie mi smakowały, raz były lepsze raz gorsze :(
      Najlepiej mieć swoje, albo brać ze sprawdzonego źródła

      Usuń
  5. Hej, bardzo fajny artykuł. Nie wiedziałem, że truskawki są tak zdrowe mimo, że takie pyszne;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger