Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

11:27

Dieta pudełkowa - czy warto się pokusić o catering dietetyczny?

Wakacje się skończyły, wracamy do szkoły, pracy, czas pomyśleć o diecie, która pozwoli nam utrzymać dobrą formę! Wam też łatwiej idzie zrzucanie zbędnych kilogramów latem? Dzięki temu, że jest mnóstwo warzyw i owoców nawet podjadanie nie jest grzechem. Oczywiście wszystko z umiarem. 

Spotkałam się kilka dni temu z koleżanką, którą nie widziałam rok - kumpelka mieszka w Londynie. Pamiętam, jeszcze rok temu miała straszną nadwagę, dziś wygląda obłędnie! Schudła 40 kilo, więc WOW! Z racji niskiego wzrostu, przy tej jej nadwadze miała straszne problemy z kręgosłupem, kolanami ogólnie ze stawami. Postanowiła wziąć się za siebie. Poszła do dietetyka, ustaliła plan diety, codziennie ćwiczy z trenerem personalnym. Jak mówi, dietę na początku trzymała, gdy jednak zmieniła pracę zaczęły się schody. Zaczęło brakować jej czasu na przygotowywanie posiłków, często nie miała też czasu na robienie zakupów. 

Pomyślicie – co za baba, jak można nie mieć czasu na zakupy czy zrobienie sobie czegoś do jedzenia!? Można. Jeśli w pracy jest się do późna, a po pracy od razu leci na siłownię, to uwierzcie mi, że można. Sama tak czasami mam. Jak mam gorszy dzień, lub jak wychodzę z domu bladym świtem, a wracam gdy już ciemno, następnego dnia nie mam nic gotowego do pracy do jedzenia i wtedy w pędzie łapię ze sklepowej półki coś na szybko. To się niestety często źle kończy, bo zaraz okazuje się, że jem byle co. Jeśli też tak masz. Jeśli walczysz z nadwagą, a nie masz pomysłu na dietę, albo jeśli każda dieta kończy się fiaskiem, może czas na dietę pudełkową? Catering dietetyczny – mówi ci to coś?

Dieta pudełkowa, czyli  zdrowy catering - zalety


catering dietetyczny
Źródło: https://www.fitapetit.com.pl/


Zalet diety pudełkowej jest moim zdaniem bardzo dużo, ale muszą być spełnione pewne warunki, po pierwsze – nie może to być dieta zamówiona byle gdzie. Dieta pudełkowa sprawdzi się tylko wtedy jeśli będzie to dieta przygotowana przez dietetyka z prawdziwego zdarzenia, takiego, który ułoży nam plan żywieniowy, który będzie działał, a nie wrzuci do pudełka to co wszystkim innym klientom. Dieta pudełkowa musi być ustalana indywidualnie z klientem i dostosowana do niego! Kolejną ważną rzeczą, na która ja zwracam uwagę jest to co jest do takiego pudełka wkładane. Jeśli otwieram pudełko, a w nim chleb tostowy, wędlina, gotowe ciastko – to dla mnie nie jest żadna dieta pudełkowa, tylko sklepowa! Taki catering dietetyczny nie ma sensu! Coś takiego to ja sobie sama mogę zrobić. Catering dietetyczny i dieta pudełkowa polegać ma właśnie na tym, że produkty wkładane do pudełka muszą być dobrze przemyślane i dostosowane do naszego trybu życia, zapotrzebowania kalorycznego itd.

Jeśli zdecydujesz już, że dieta pudełkowa jest dla ciebie, jeśli wybierzesz już catering dietetyczny, taki, który spełni twoje wymagania wiedz, że takie rozwiązanie będzie miało dla ciebie wiele korzyści. Poniżej zebrałam w punktach te zalety, które są dla mnie najważniejsze.

Nie trzeba się martwić o to co będziemy jeść w pracy
Nie trzeba tracić czasu na zakupy i przygotowywanie posiłków
Nie trzeba liczyć kalorii
Mamy wszystko podane jak na tacy, możemy być spokojni, że jemy zdrowo
Nie musimy czytać składów produktów i myśleć, czy nie jemy za dużo

Nie wiem jak dla was, mnie te pięć kluczowych zalet w zupełności przekonuje, że catering dietetyczny jest o stokroć lepszy od innych diet. Nie mówię, że diety są złe, bo nie są, niech każdy wybierze to co jest dla niego dobre, ale catering dietetyczny jest najlepszym sposobem na zdrowe odżywianie i dietę dla osób szczególnie zabieganych.

Czy catering dietetyczny w pudełkach ma jakieś wady?


Jedyną wadą jaka nasuwa mi się na myśl jest to, że catering dietetyczny to przecież dowożenie jedzenia w pudełkach, a pudełka są plastikowe. Wiadomo, im więcej plastiku tym więcej nasze środowisko cierpi. Nie wiem jak wy, ja dbam o środowisko naturalne i dla mnie to ważne, żeby minimalizować odpady. Nie kupuję wody butelkowanej, na zakupy chodzę z siatkami materiałowymi, segreguje odpady. Byłabym więc straszną hipokrytką jeśli namawiałabym do diety pudełkowej wiedząc, że przez taki dietetyczny catering bardzo cierpi nasza Matka Ziemia. 

Jeśli myślisz podobnie, poszukaj firmy, która oferuje catering dietetyczny, ale jednocześnie dba o środowisko. Ja znam jedną taką i jest to Fit Apetit. Nie dość, że dbają o środowisko, to jeszcze mają znakomitego dietetyka, a produkty, które znajdziecie w pudełku są w większości przez nich samodzielnie wytwarzane! (począwszy od chleba, skończywszy na wędlinach) I to jest prawdziwy catering dietetyczny! Jak już masz płacić za jedzenie, to niech to będzie coś mega zdrowego, ekologicznego i wartego swojej ceny! Taka dieta to jest coś, co powinno spełnić twoje oczekiwania.

Catering dietetyczny czy taka dieta jest skuteczna?

catering dietetyczny
Źródło: https://www.fitapetit.com.pl/


Catering dietetyczny to dobry sposób na rozpoczęcie diety. Dzięki temu można zgubić naprawdę dużo kilogramów jeśli dieta będzie dobrze dopasowana, nie zapominajmy jednak, że nie da się w ten sposób jeść całe życie. Catering dietetyczny to rozwiązanie na jakiś czas. Potem i tak wrócimy do „zwyczajnego jedzenia” i tutaj należy uważać, by te granice zachować. Jeśli zamawiamy catering dietetyczny na kilka miesięcy czy pół roku, to potem trzymajmy się dalej zaleceń i jedzmy zdrowo posiłki, które przygotowujemy sami. W przeciwnym razie możemy się zdziwić jak zobaczymy u siebie efekt jo-jo.

19 komentarzy:

  1. Gdybym nie miała rodziny to może bym spróbowała takiej diety żeby tylko wypróbować, ale jak teraz musiałabym i tak gotować dla reszty członów rodziny to podziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu zgadzam się. Chociaż ja, jak się odchudzam to rodzina nie odchudza się ze mną, więc i tak jem co innego niż reszta towarzystwa :)

      Usuń
  2. Gdybym miała kasę to myślę, że zdecydowałabym się.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że dieta pudełkowa to fajne rozwiązanie dla zabieganych. Obecnie mamy dużo rodzajów tych diet. To rozwiązanie jest niestety jeszcze zbyt drogie dla większości osób.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dieta jest ok, ale gotowanie samemu to duża oszczędność

    OdpowiedzUsuń
  5. Niby nie jestem na diecie, ale dla samego urozmaicenia posiłków chętnie bym spróbowała. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja właśnie przymierzam się do takiego cateringu i zastanawiam się, jak rozwiązać problem z brakiem mikrofalówki do odgrzewania posiłków..

    OdpowiedzUsuń
  7. długo się zastanawiam nad takim rozwiązaniem

    OdpowiedzUsuń
  8. sama szukam czegos dla siebie

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi się wydaje, że ostatecznie wszystko zależy od osoby. Od jej czasu i pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
  10. ja na szczęście mam mikrofalę i dobry piekarnik, który się szybko nagrzewa więc dla mnie to żaden problem by odgrzać jedzenie :D a tak poza tym to nie na co dzień, ale okolicznościowo można zamawiać kompleksowy catering dla gości, tak by jedzenie przyjechało ciepłe :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi szkoda pieniędzy na to, sama przygotowuję sobie posiłki

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo dobry sposób na zaoszczędzenie czasu

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli rzecz jasna budżet domowy pozwala, dieta pudełka to może być ciekawe doświadczenie. Przede wszystkim jest niezwykle wygodne, dlatego dla mega zapracowanych osób, na przykład jak trenerze personalny czy tez właściciele firm, to może być trafiona opcja.

    OdpowiedzUsuń
  14. jakoś nie jestem do tego przekonana

    OdpowiedzUsuń
  15. Znam kilka osób korzystających z diety pudełkowej i sama też o tym myślę.

    OdpowiedzUsuń
  16. No ja zdecydowałam się na dietę pudełkową i jestem zadowolona, połączyłam dietę z ćwiczeniami i widać efekty. Wczesniej sama kombinowałam z przygotowywaniem posiłków, ale zero efektów. Myśle że dieta pudełkowa jest dobrym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  17. Największą wadą takiej diety jest jej cena :) W domu można zrobić dużo taniej i pod swój gust :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ułatwia życie, ale szkodzi środowisku. Ja bym się nie zdecydowała

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger