Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

22:37

Dieta na stres

Postanowiłam dzisiaj napisać o stresie i diecie, która pomoże nam się nie denerwować, albo przynajmniej denerwować mniej. Stres jest teraz tak powszechnym zjawiskiem, że myślę, że każdemu się takie rady przydadzą.

Na początek słów kilka o stresie. Stresujesz się? Jak często? Czym to się objawia? U mnie na początek podnosi się ciśnienie, potem robi mi się gorąco, a w ekstremalnych przypadkach mam ochotę czymś rzucić. 

dieta na stres


Widziałam ostatnio w internecie takiego mema jak postępować ze zdenerwowaną kobietą, że niby rzucać w nią czekoladą albo pizzą. Jakby ktoś we mnie czymkolwiek rzucił kiedy jestem zdenerwowana to myślę, że moje działanie w afekcie mogłoby autora tego mema nieźle zdziwić. No, ale to tylko mem, wiadomo, ma śmieszyć. A teraz na poważnie.

Czym jest stres?

Stres to naturalna reakcja na zdarzenie, które zakłóca naszą równowagę. Każdy z nas inaczej reaguje i odczuwa stres. Jedni się nie przejmują, inni stres przeżywają jako chwilową niedogodność, a jeszcze inni przeżywają długo każdą sytuację. 

Co robimy w stresie?

Najczęstszą odpowiedzią na stres jest jego zajadanie. Gdy się denerwujemy łapiemy za coś słodkiego, albo za kieliszek wina, niektórzy wypalają paczkę fajek. Nic z tych wymienionych rzeczy nie jest ani dobre ani zdrowe. Podobnie jak bezsenność czy głodówka (tak, niektórzy ze stresu mają zaciśnięty żołądek).


Jeśli często się stresujesz i nie wiesz jak sobie pomóc, to ja Ci powiem! Pomoże ci odpowiednia dieta!

Dieta na stres - co jeść?


dieta na stres


Co warto jeść gdy się stresujemy? 

Przezwyciężyć stres pomogą nam wszystkie produkty zawierające witaminę B:

- warzywa tj. fasola, brokuł, kapusta
- ryby
- drób
- kasze
- pestki słonecznika

W diecie na stres ważne jest, bo znalazł się też potas i magnez, a znajdziemy te pierwiastki w:

- kakao
- bananach
- orzechach

Nie bez znaczenia są także przeciwutleniacze, które nie tylko chronią przed wolnymi rodnikami (a te z kolei spowalniają procesy starzenia się skóry, dzięki czemu później pojawiają się u nas zmarszczki), ale także zabezpieczają przed stresem nasz układ nerwowy. Przeciwutleniaczy szukają w owocach i warzywach tj.:

- jabłka
- owoce cytrusowe
- papryka
- cebula
- seler

Z tych owoców i warzyw warto robić soki z wyciskarki, które mają bardzo mało kalorii, ale za to mnóstwo witamin. Soki zawierają mnóstwo błonnika i łatwo się trawią, dzięki czemu nie zalegają ani w jelitach, ani nie powodują wzdęć czy problemów z żołądkiem. Soki dają nam uczucie sytości i zaspokajają naszą chęć sięgania po słodycze (chociaż cukru nie zawierają, no jedynie fruktozę).

Dieta na stres - czego unikać


Oczywiście nie wszystko w diecie antystresowej jest dozwolone. Są takie produkty, które tylko sprawiają złudne wrażenie, że nam w stresie pomagają, a tak naprawdę po ich spożyciu tylko szkodzą i dobijają nasz układ nerwowy.

Mowa tutaj o:

- cukrze
- kawie
- alkoholu
- nikotynie
- tłuszczach pochodzenia zwierzęcego (które podnoszą cholesterol i ciśnienie)
- fast-foodach (zawierają tłuszcze trans, które powodują wzrost kortyzolu - hormonu stresu)
Innych ograniczeń nie ma. Pamiętaj odżywiaj się zdrowo, regularnie. Jedząc to o czym napisałam nie stanie się nagle cud, a Ty nie przestaniesz się stresować, a będziesz po prostu lepiej na stres reagować i łatwiej będzie Ci sobie z nim radzić.

3 komentarze:

  1. Polecam również orzechy włoskie i imbir :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dieta ma ogromny wpływ na stres. Oczywiście, konkretne odżywianie to dobry sposób na problemy niezbyt zaawansowane. Na mnie najlepiej działają orzechy nerkowca. Niekiedy sięgam również po tabletki ziołowe z ashwaghandą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooooo, to mnie zaciekawiłaś! Co to za tabletki?

      Usuń

Copyright © 2016 DS , Blogger