Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

12:58

Muffinki bezglutenowe z kremem mascarpone

Czujecie, że święta czają się tuż za rogiem? Ja już czuję. Wczoraj moja starsza córka zakomunikowała, że musimy koniecznie coś razem upiec, bo w szkole będą  Andrzejki. Wiedziałam o tym co prawda już wcześniej, ale jakoś tak wypadło mi z głowy. Przy okazji przeglądania szuflady z różnego rodzaju posypkami, dekoracjami przypomniało mi się, że po Andrzejkach zaraz zrobi się grudzień, a w grudniu, to już z górki. Chyba czas zacząć szykować przepisy świąteczne! Nie wiem jak wy, ja zanim coś upiekę muszę sobie to najpierw sama przygotować, wypróbować czy wyjdzie. Taką mam zasadę odkąd jestem na diecie bezglutenowej i wszystkie przepisy muszę przerabiać po swojemu.

Tak więc wczoraj dzięki mojemu dziecku przypomniałam sobie, ze czas zbierać przepisy na świąteczne dania. Zacznijmy od dzisiaj! Dziś podam wam przepis na pyszne bezglutenowe muffinki, które możecie wykonać razem ze swoim dzieckiem. Zachęcam do tego bardzo serdecznie wszystkie mamy! Nie wyganiajmy dzieci z kuchni, róbmy wspólne posiłki, pieczmy ciasteczka! Takie wspólne gotowanie niesie ze sobą mnóstwo korzyści! Napisałam na ten temat nawet artykuł na portalu Netkobieta i zachęcam do jego przeczytania. A teraz już przepis na muffinki.

Przepis na muffinki bezglutenowe 


muffinki bezglutenowe



0,5 szklanki mąki ryżowej
0,5 szklanki mąki jaglanej
0,5 szklanki mąki kukurydzianej
0.5 szklanki mąki gryczanej
2 jajka,
1 szklanka mleka,
pół szklanki cukru,
pół szklanki oleju roślinnego,
1 łyżeczka proszku do pieczenia.

Wymieszać suche składniki, wymieszać składniki mokre, a następnie je połączyć. Następnie przelewamy masę do foremek na muffinki, pieczemy około 30 minut w 180 stopniach.

Przepis na masę do muffinek



muffinki bezglutenowe



250 g serka mascarpone
150 ml śmietanki kremówki
pół opakowania galaretki w proszku (suchy proszek)

Pamiętajmy tylko by śmietana i serek były mocno schłodzone. Śmietankę kremówkę ubijamy na sztywną pianę. Dodajemy mascarpone i galaretkę i miksujemy jeszcze przez chwilkę do połączenia się składników. Aby uzyskać różne kolory kremu dodajemy różnokolorowe galaretki.

Ten przepis możesz też wykonać w Thermomiksie 

200 g mąki pszennej
150 g cukru
140 g oleju roślinnego
2 szt jajek
250 g śmietany 18%
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Do naczynia Thermomix dajemy mąkę, cukier, proszek do pieczenia. Mieszamy czas 10 s/obr.4. Dodajemy jajka, olej, śmietanę i mieszamy czas 20 s/obr.4.

Następnie przelewamy masę do foremek na muffinki, pieczemy około 30 minut w 180 stopniach.

Masa:

200 g śmietany min.30% tłuszczu
60 g cukru pudru
250 g sera mascarpone

Założyć motylek. Do czystego i suchego naczynia miksującego wlać śmietanę, dodać cukier i mascarpone, ubijać bez założonej miarki do uzyskania jednolitej masy.

Podajcie swoje przepisy na muffinki! :)


3 komentarze:

  1. Świetny przepis, na pewno w najbliższym czasie sprawdzę bo zapowiada się przyjęcie u mnie :) Mam nadzieję że wyjdzie mi tak samo dobrze jak na zdjęciach, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie! Na pewno skorzystam ;P

    Zapraszam na nasz nowy kawałek internetu:
    Mój Blog^^

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger