Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

23:04

Oczyszczanie nerek - moje sposoby


Oczyszczanie nerek domowymi sposobami to świetny sposób na przygotowanie organizmu do wiosny. Tak, wiem do wiosny jeszcze trochę daleko, ale uważam, że warto już teraz o tym pomyśleć. Ja zawsze co roku przygotowuję swój organizm do wiosny i do zimy - także dwa razy w roku robię sobie oczyszczanie. Teraz pewnie będą nawet częściej to robić, bo odkąd choruję na Hashimoto mój organizm jest bardziej wymagający. Jeśli zatem masz do mnie zaufanie, a podobnie jak ja bardzo ważne jest dla Ciebie Twoje zdrowie podążaj za mną ;)

No dobra, ale zanim wam powiem o moich sposobach na oczyszczanie nerek słów kilka o tym dlaczego warto o te nasze nereczki zadbać. 

Oczyszczanie nerek - dlaczego warto?


oczyszczanie nerek



Oczyszczanie nerek warto robić raz na jakiś czas, bo nerki ma się tylko dwie! ;)
Nerki filtrują krew i utrzymują równowagę elektrolitową. Jak rozpoznać nieprawidłową pracę nerek? Najlepiej po moczu lub oczach.

Prawidłowy kolor moczu to jasno żółty, natomiast zapach - praktycznie ledwo wyczuwalny. Jeśli zapach jest intensywny natomiast kolor bardzo ciemny to może oznaczać, że jest coś nie tak z nerkami lub jesz za dużo soli. Sprawdź to!
Jeżeli natomiast masz worki pod oczami może to oznaczać, że jesz za dużo słodyczy, a w organizmie zatrzymuje ci się woda. Radzę się temu przyjrzeć bliżej, bo to pierwszy krok do nieprawidłowego funkcjonowania nerek. 
A teraz najgorsze - zauważyłaś u siebie zaczerwienione powieki? To jasny sygnał jaki wysyłają ci nerki - pierwszy objaw powstawania kamieni nerkowych. 

Dbaj o nerki! 

Ja bardzo zwracam uwagę też na to czy nie mam podwyższonego ciśnienia. Zbyt wysokie ciśnienie, które utrzymuje się dłuższy czas, a do tego bóle w okolicach pleców i pod żebrami, częste oddawanie moczu, a do tego brzydki jego kolor i zapach powinny cię mocno zastanowić. Te objawy są bardzo niepokojące! Ja bym na początek zrobiła badanie moczu, a następnie udała się do specjalisty zanim będzie za późno.

Oczyszczanie nerek - moje domowe sposoby

oczyszczanie nerek


Oczyszczanie nerek
warto rozpocząć od zmiany diety i nawyków żywieniowych. 

! Nie jedz tyle soli
! Ograniczaj spożywanie mięsa
! Nie pij mocnej kawy i herbaty
! Jedz dużo warzyw moczopędnych (marchew, jabłka, winogrona)
! Pij zioła moczopędne

Tak wiem, to nie jest łatwe, ale jeśli chcesz być zdrowa pozwól sobie na kilka wyrzeczeń przynajmniej raz na jakiś czas! Nie pożałujesz, bo oczyszczone nerki pomogą twojemu organizmowi funkcjonować lepiej, a przy tym schudnąć i pozbywać się cellulitu na przykład :)

A teraz o samym oczyszczaniu.

Sok warzywny - sok przygotowuję sama. Wrzuć do sokownika marchew seler i pietruszkę (proporcje 9:5:2 , ja odmierzam szklankami). Tak przygotowany sok wypijam 3-4 razy dziennie po pół szklanki. najlepiej by kuracja trwała 2 tygodnie, ale u mnie przyznaję, że różnie bywa. Czasem zrobię tylko przez tydzień. Jednak warto nawet przez kilka dni pić taki soczek, bo różnicę w samopoczuciu, wyglądzie i ogólnie w funkcjonowaniu organizmu da się zauważyć gołym okiem.

Syrop cytrynowo-miodowy - Do jego przygotowania wystarczy blender. Przygotuj obraną ze skórki cytrynę (bez pestek) 50 g miodu i 50 g oleju. Wszystkie składniki zmiksuj, przecedź przez gazę i pij po jednej łyżce 4-5 razy dziennie. Ja taką kurację robię sobie przez tydzień.

Pamiętajcie by nie robić tych dwóch oczyszczań jednocześnie. Najlepiej wybrać jeden z podanych przepisów, a za jakiś czas drugi. 

Dbajcie o siebie i swoje nerki! :)

A w razie gdybyście chcieli jeszcze dodatkowo oczyścić wątrobę, polecam lekturę tego posta KLIK.
No i sięgajcie tez po napoje odtruwające, pisałam o nich TUTAJ.

To bardzo ważne przed wiosną aby mieć oczyszczony organizm, zobaczycie jaka piękna będzie wasza skóra, jak zaczną lepiej wyglądać włosy, a i kilogramy zaczną lecieć w dół... :)

1 komentarz:

  1. Będę musiała tego spróbować, ostatnio mam dziwne bóle w miejscu nerek, może ich oczyszczenie to załatwi :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger