Obserwatorzy

poniedziałek, 28 listopada 2016

10 sposobów na zmniejszenie tkanki tłuszczowej

O tym jak przyspieszyć metabolizm pisałam wiele razy. O sprzymierzeńcach odchudzania również już było. Sposobów na zmniejszenie tkanki tłuszczowej jest wiele, ja dziś chciałam wam przedstawić 10 najskuteczniejszych. Na pewno pomyślicie sobie, że to już było, że już to czytaliście, że już o tym wiecie. Owszem. Wszyscy to wiedzą! Wszyscy wiedza, że obżeranie się po nocach sprawa, że przybywa nam na wadze. Wszyscy wiedzą, że aby się pozbyć cellulitu trzeba ćwiczyć i stosować dietę. Wszyscy wiedzą, że nie ma cudownej diety, dzięki której stracicie brzuch na zawsze. A jednak...
Wszyscy wiedzą, a mało kto chudnie ;)

Dlatego nawet jeśli myślisz sobie teraz. Ja to wiem, To wiedzą wszyscy... przeczytaj proszę Cię bardzo ten artykuł do końca, zatrzymaj się chwilę, pomyśl i wprowadź w życie chociaż kilka z wymienionych przeze mnie sposobów na zmniejszenie tkanki tłuszczowej.

10 sposobów na zmniejszenie tkanki tłuszczowej


1. Zmniejsz do minimum lub w ogóle usuń z diety spożywanie cukru, soli, skrobi, alkoholu. Tak wiem, że to trudne, ale nie niemożliwe. Już samo usunięcie z diety cukru bardzo wiele zmieni. Zrób sobie taki mały test. Wejdź na wagę, zważ się. Nie jedz przez tydzień, dwa, miesiąc, nic co ma w sobie cukier, czytaj uważnie etykiety (!) a zobaczysz jak waga sama "bez większego wysiłku" (mówię to w cudzym słowie bo niejedzenie cukru to wysiłek sam w sobie) spadnie w dół!

2. Wykorzystaj termogenezę do zmniejszenia tkanki tłuszczowej w twoim organizmie. 
"Termogeneza poposiłkowa jest procesem wytwarzania ciepła w organizmie po spożyciu pokarmu. Organizm wykorzystuje kilokalorie, czerpiąc je ze zmagazynowanej tkanki tłuszczowej. Niektóre rodzaje żywności wywołują większy efekt termogenny, dlatego noszą nazwę termogeników. Charakteryzują się tym, że organizm chcąc je strawić, potrzebuje znacznie więcej kalorii niż w przypadku innych rodzajów pożywienia. Tajemnica działania termogeników polega na pobudzeniu współczulnego układu nerwowego, co w konsekwencji: stymuluje metabolizm, zwiększa wydatki energetyczne (głównie poprzez nasilenie spalania tłuszczów) oraz hamuje odczuwanie głodu i zwiększa odczuwanie sytości."[Źródło]

Jedz brokuły, paprykę, soje, pomidory, szpinak, fasolkę szparagową, bakłażan, ogórek, marchewkę, kalafior, seler.


3. Wykorzystaj lipolizę! (czyli proces prowadzący do rozkładu komórek tłuszczowych i przyśpieszenia ich metabolizmu).
Nasiona konopi, chia, orzechy włoskie i łosoś są niezwykle bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, które zwiększają lipolizę dzięki temu można spalić więcej tłuszczu zamiast go gromadzić.

4. Pij dużo wody. Wiem, że każdy to mówi, ale woda ma naprawdę kluczowe znaczenie. Bez niej nie pozbędziesz się toksyn, które utrudniają schudnięcie. Woda nawadnia, oczyszcza i regeneruje. Poza tym woda jest niezbędna do osiągnięcia wymarzonej wagi.

5. Żadnych napojów gazowanych. Najnowsze badania wykazały, że nawet woda gazowana może przeszkodzić w schudnięciu. Dlatego zapomnij o jakichkolwiek napojach gazowanych jeśli zależy ci na zrzuceniu tkanki tłuszczowej.

6. Trening cardio to podstawa. No niestety nie samą dietą człowiek żyje. Jeśli nie włożysz minimalnego wysiłku, to nie osiągniesz celu. Najlepsze w spalaniu tłuszczyku są ćwiczenia cardio.

"Trening cardio w domu to doskonała alternatywa dla osób, które nie chcą lub nie mogą ćwiczyć na siłowni czy w klubie fitness. Aby ćwiczenia cardio przyniosły wymarzony efekt, trzeba odpowiednio dostosować czas ich trwania (wszystkie ćwiczenia powinny zająć ok. 30-40 minut), intensywność (umiarkowana) oraz częstotliwość (powinny być powtarzane 3 razy w tygodniu, ale nigdy dzień po dniu)."[Źródło]

W internecie jest pełno filmików, z którymi bardzo przyjemnie się ćwiczy. Ja ostatnio bardzo lubię Mel B :)



7. Jedz codziennie błonnik w dużych ilościach. Błonnik znajduje się w warzywach, owocach, płatkach owsianych.. nie zapomnij dać sobie dużej dawki błonnika każdego dnia!

8. Nie oszukuj siebie! Czasami zdarza nam się nawet podczas diety złamać jakąś zasadę, zjeść coś czego nie powinniśmy. Nic się nie stanie jeśli zrobisz sobie dyspensę ;)
Jednak jeśli będziesz to powtarzać każdego dnia, wmawiając sobie, że tylko jeszcze ten jeden raz, nigdy nie osiągniesz wymarzonego celu.

9. Staraj się codziennie pić ocet jabłkowy. Możesz go dodawać do sałatek lub rozcieńczyć w wodzie. Ocet jabłkowy pomoże ci utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi i pozbyć się tkanki tłuszczowej z brzucha :)

10. Jedz codziennie zupę. Teraz w okresie zimowym zupa jest najlepszym posiłkiem w ciągu dnia. Rozgrzewa, zawiera dużo warzyw i twój organizm nie będzie miał problemu z jej trawieniem, bo jest w formie płynnej. Nie ukrywam, że najwartościowsze są zupy krem. Możesz też pokusić się o zrobienie zupy odkwaszającej organizm. POLECAM! Mam dobry przepis, który jest TUTAJ :)



Zapisz się do newslettera!




Share this article!

8 komentarzy:

  1. Zupa codziennie? Chyba bym oszalała :D Musiałabym non stop przy garach stać. A i lodówka podblatowa garnka nie zmieści :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weeeeśśśś, nie robisz zupy codziennie!!? ;)
      U mnie to by było niemożliwe! Dzieciaki by mi taka awanturę zrobiły, że szybko bym pożałowała, że nie ma zupy :)

      Usuń
  2. te sposoby są niby takie proste a mimo wszystko tak ciężko je wprowadzić w życie... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. przede wszystkim trzeba ćwiczyć! dieta przyniesie rezultaty i schudniemy, ale bez ćwiczeń nasze mięśnie będą osłabione a i my nie będziemy mieli siły do działania, Ruda- zawsze można gotować zupę na dwa dni ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam problemów z większością punktów..Najciężej dostosować się do punktu pierwszego - dla mnie to niestety niemożliwe. Owszem, ograniczam cukier i spółkę, ale nie pozbyłam się ich z diety do 0. Zioła i przyprawy również pomagają, brakuje mi na tej liście punktu o przyprawach, które wspomagają odchudzanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację humavit! Muszę się poprawić i napisać o tym oddzielny post! :)

      Usuń
    2. Na pewno będzie bardzo przydatny, bo przyprawy i zioła w łatwy sposób można dodać do diety, by ją wspomóc i urozmaicić:)

      Usuń

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML