Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

11:34

Zdrowe słodycze, czyli przepis na domowe FIT czekoladki

Czasami jest tak, że mam nieodparta ochotę na coś słodkiego. No ciśnie mnie w żołądku i z głowy nie chce uciekać ta myśl, że muszę coś łyknąć, choćby kawałeczek jakiegoś słodyczka. 

Bardzo często niestety ulegam pokusie, a potem mam wyrzuty sumienia. Nie jestem zwolenniczką odmawiania sobie wszystkiego. Wręcz przeciwnie - prędzej sobie znajdę jakiś zamiennik niż zrezygnuję z zachcianki. I taki właśnie zamiennik czekoladki ostatnio sobie wymyśliłam: domowe czekoladki. 

Bardzo lubię do kawki rzucić na ząb coś słodkiego i te moje czekoladki nadają się do tego idealnie! Są nie za słodkie, ale zaspokajają ochotę na słodycze. Robi się je błyskawicznie i co bardzo ważne, można sobie wymyślać różne kombinacje składników (zamienników).

Masz ochotę na moje czekoladki?

Częstuj się!


Przepis na domowe czekoladki



Składniki na 10 sztuk:

5 łyżek jagły

4 łyżki masła orzechowego

gorzka czekolada 

Jagłę wymieszać z masłem orzechowym. Gorzką czekoladę rozpuścić, wylać do silikonowych foremek na muffinki, tak, by powstała warstwa czekolady na dnie i warstwa po bokach,  wstawić do lodówki. Gdy czekolada zastygnie wyłożyć do środka masę, a na wierzch wylać resztę czekolady. Ponownie wstawić do lodówki. Ot i cała filozofia! 





A teraz kilka wskazówek:

- Czekoladę, możesz wymieszać z łyżką np. oleju kokosowego. W zależności od czekolady, niektóre marki, gdy zgęstnieją kruszą się. Moja akurat ładnie się rozpuszcza i potem ładnie zastyga.

- Do czekolady można też dodać łyżkę mleka roślinnego, jej gorzki smak będzie mniej intensywny. Ja akurat lubię gorzką, ale to już w zależności od upodobań. Z czekolada mleczną też ten przepis wyjdzie, ale już nie będzie taki fit.

- Zamiast jagły można użyć np. amarantusa, albo w ostateczności nawet ryżu preparowanego, tylko ryż, bym troszkę w blenderze rozdrobniła.

- Zamiast masła orzechowego można dodać mleczka skondensowanego (tylko trzebaby je zagotować aż zgęstnieje), albo np. masy kajmakowej, czy masy daktylowej (zrobisz ją sama zalewając daktyle wodą, a potem blendując na gładka masę).

Zarówno jagłę jak i amarantusa kupisz w Lidlu za niespełna 4 zł.

Polecam!

Można używać ich do produkcji takich właśnie słodyczy, albo można z nich robić spody do ciast, czy zwyczajnie zajadać z mlekiem na śniadanie.

Jeśli lubisz takie domowe słodycze to zapraszam na mojego instagrama, tam znajdziesz np. takie pyszności:

Babeczki bezglutenowe z budyniem sojowym





Rogaliki drożdżowe bez glutenu bez mleka bez jajek





1 komentarz:

  1. Świetne przepisy, przyda mi się, szczególnie teraz gdy mam małego bobaska :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger