08:56

9 powodów, dla których warto jeść paprykę codziennie!

Dziś będzie o papryce. Lubicie paprykę? Ja bardzo! A odkąd dowiedziałam się, że papryka ma tyle cudownych właściwości, staram się ją jeść codziennie. Wiesz, że papryka ma więcej witaminy C niż cytryna? Papryka jest jednym z najzdrowszych warzyw! I smakuje niezależnie od pory roku!

papryka


Są jednak tacy, którzy na paprykę są uczuleni. Pamiętam swój pierwszy dzień w pracy. Przyniosłam sobie do pracy kanapkę z papryką właśnie. Wyciągam ją, zaczynam jeść, a tej właśnie chwili moja kierowniczka zaczyna sinieć i dusić się. Nie wiedziałam co się dzieje. Okazało się, że ma uczulenie na paprykę, a ponieważ to był mój pierwszy dzień w pracy nie zdążyła mi tego jeszcze powiedzieć. Szczęśliwie kierowniczce nic się nie stało, ale od tamtej pory ta anegdota, jak to już pierwszego dnia pracy chciałam ją zabić krąży do dziś.

To tylko taka mała dygresja, a teraz podam wam 9 powodów, dla których warto jeść paprykę. Jeśli chcesz być zdrowa i szczupła radzę jeść ją codziennie!

9 powodów, dla których warto jeść paprykę codziennie!


papryka


1. Papryka przyspiesza spalanie w komórkach, a wszystko dzięki słynnej kapsaicynie. Składnikowi, który znajduje się w papryce. Kapsaicyna podkręca metabolizm i jednocześnie nie zwiększa ciśnienia krwi!

Nie wiem czy to przypadek, ale w koncentratach wyszczuplających, tych najbardziej skutecznych też zawsze znajduje się papryka. No może nie tyle papryka co właśnie ekstrakt z niej. Podejrzewam, że także chodzi o kapsaicynę. Skoro potrafi przyczynić się do spalania tłuszczu wewnątrzkomórkowego to działa również na poziomie skóry. Warto spróbować takiego koncentratu podczas odchudzania. Ja ostatnio testuję TEN, a wcześniej testowałam z tej samej firmy tylko trochę łagodniejszy TEN, ale też pięknie dał sobie radę z moim cellulitem. Teraz tego koncentratu z centellą już nie ma w dużych opakowaniach, widzę, że jest w mniejszych, ale z dodatkiem – papryki! Ta-dam! I znowu papryka! Czyli to musi działać!

Tu kupisz koncentrat z centella i papryką w zestawie z folią.

2. Papryka zawiera mnóstwo żelaza i witaminy C. Tych dwóch mi zawsze brakuje. Dlatego pewnie tak chętnie jem paprykę, nasz organizm jest bardzo mądry i jeśli nam czegoś brak, będzie nas o tym informował w postaci zachcianek. Ja zachciankę na paprykę mam codziennie! 

3. Zielona papryka zawiera sporą dawkę kwasu foliowego. Kwas foliowy jest szczególnie ważny dla kobiet w ciąży. Chociaż papryka zielona jest jedną z najmniej dobrych w smaku papryk, nie oszukujmy się, najlepsza jest czerwona, żółtka też niczego sobie, zielona niestety smakiem nie grzeszy, to warto łączyć te trzy papryki, dla zdrowia!

4. Papryka bardzo dobrze wpływa na serce, poprawia krążenie krwi, zapobiega powstawaniu zakrzepów. Badania wykazują, że regularne jedzenie papryki obniża ryzyko zawałów i udarów serca. Tutaj też zasługa kapsaicyny! 

Nie wiesz jak jeść paprykę? Spróbuj szakszuki! Pisałam o niej ostatnio - TUTAJ znajdziesz przepis. Jest pyszna, szybko się ją robi i do jej zrobienia potrzebujesz między innymi papryki!

5. Kapsaicyna ma nie tylko właściwości przyspieszające metabolizm. Dzięki niej zwalczymy przeziębienie! Kapsaicyna rozgrzewa, działa przeciwbólowo i sprawia, że zalegająca wydzielina rozrzedza się. Jedz paprykę gdy masz katar, gdy łapie cię przeziębienie.

6. Papryka poprawia ukrwienie skóry głowy, co ma mega pozytywny wpływ na cebulki włosów. Pobudzanie w ten sposób cebulki lepiej odżywiają włosy, co przyspiesza ich porost. I tutaj warto pokreślić, że zielona papryka ma najwięcej krzemu, więc najlepiej będzie działać na włosy, a także na paznokcie!


7. Papryka chroni wzrok. Tym razem nie kapsaicyna, a witamina luteina, zeaksantyna i karotenoidy robią swoje. Te składniki papryki mają zbawienny wpływ na nasze oczy, wybarwiają naszą plamkę żółtą chroniąc ją przed uszkodzeniami. Jeśli jesteśmy jeszcze młodzi nie przykładamy może do tego zbyt dużej roli, ale warto wiedzieć, że po 65 roku życia brak tych trzech składników jest przyczyną utraty wzroku.

8. Papryka zawiera witaminę B6, dzięki tej witaminie produkowana jest melatonina, która odpowiada za zasypianie. Jeśli zatem masz problemy ze spaniem – na kolację papryczka! 

9. I jeszcze jedna korzyść z jedzenia papryki, znów chodzi o witaminę B6. Brak tej witaminy w naszym organizmie sprawia, że my kobiety ciężej przechodzimy miesiączkę. Napięcie mięśniowe i PMS będzie dawało się nam we znaki. Poza tym witamina B6 łagodzi stany lękowe.

2 komentarze:

  1. Nie przypuszczałam, że papryka (warzywo którego naprawdę nie lubię) ma tyle właściwości. Papryka najbardziej smakuje mi w jednej potrawie - leczu. Ale podejrzewam, że wysoka temperatura zabija wszelkie składniki odżywcze. Zachęciłaś mnie tym wpisem. Może przełamię się w końcu i spróbuję robić jakieś sałatki z papryką.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Diety i ich sekrety , Blogger