Obserwatorzy

sobota, 29 października 2016

Ile łyżeczek cukru jest w poszczególnych produktach spożywczych?

Hej!
Dzisiaj chciałam wam powiedzieć trochę o naszym białym grzechu czyli cukrze. Uwielbiamy go, mimo tego, że nie jest zbyt zdrowy. Cukier jest dobrym konserwantem, poprawia smak wieku dań, bez niego nie smakowałyby nam niektóre desery, nasz organizm bez cukru nie mógłby funkcjonować... jednak... co za dużo to niezdrowo! 

Cukier nie jest polecamy w żadnej zdrowej diecie.
Cukier osłabia nasze zęby i organizm karmiąc bakterie.
Cukier jest przyczyną otyłości i innych chorób cywilizacyjnych.

To tyle, nie będę się rozpisywać o cukrze, bo sami dobrze wiecie, że lepiej z nim nie przesadzać i zastępować go czymkolwiek innym (owocami, ksylitolem, stewią), gdy tylko to możliwe.

Cukier to puste kalorie i chociaż nasz mózg do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje cukru, to spójrzcie na moją listę i zastanówcie się czy chcecie aż tyle cukru spożywać?!

Ile łyżeczek cukru jest w poszczególnych produktach spożywczych?


Ile cukru jest w owocach?



Mango - 3,2 łyżeczki cukru

Banany - 3 łyżeczki cukru

Jabłka - 2,6 łyżeczki cukru

Ananasy - 2,5 łyżeczki cukru

Winogrona - 4 łyżeczki cukru

Cytryny - 0,6 łyżeczki cukru

Kiwi - 2,3 łyżeczki cukru

Morele - 2,3 łyżeczki cukru

Truskawki - 1,3 łyżeczki cukru

Maliny - 1 łyżeczka cukru

Borówki - 1,7 łyżeczki cukru



Ile cukru jest w napojach, które pijesz?



Coca cola (jedna puszka) - 8,25 łyżeczki cukru

Pepsi Cola (jedna puszka) - 8,75 łyżeczki cukru

Red Bull (jedna puszka) - 6,9 łyżeczki cukru

Sprite (jedna puszka) - 8,25 łyżeczki cukru

Mountain Dew (jedna puszka) - 11,5 łyżeczki cukru


Ile cukru jest w batonach?



Snickers (52.7g) - 6,75 łyżeczki cukru

Pasek Czekolady mlecznej (44g) - 5,75 łyżeczki cukru

Milky Way (58g) - 8,75 łyżeczki cukru

Twix (50.7g) - 6 łyżeczek cukru

Dlaczego warto monitorować dzienne spożywanie cukru?

Cukier powoduje otyłość - to przez niego nie możesz schudnąć!

Cukier powoduje nadciśnienie!

Cukier jest przyczyną chorób serca!

Cukier odpowiada na cukrzycę!

Cukier powoduje psucie się zębów!

Tak więc jeśli chcesz się cieszyć dobrym zdrowiem i piękną figurą zastanów się dwa razy co wolisz zjeść batonika czy jabłko, co wolisz wypić zieloną herbatę czy puszkę coli...





Zapisz się do newslettera!




Share this article!

5 komentarzy:

  1. trochę się nie zgodzę z łyżeczkami cukru w owocach. Trudno powiedzieć, że ktoś wpakował w owoce cukier, on tam naturalnie występuje. Oczywiście, warto zachować umiar w spożywaniu i owoców, tylko że niektórzy mogliby sobie pomyśleć, że 'nie zjem dwóch bananów w zamian za batonika'.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasia to oczywiście nie jest tak, że ktoś policzył te łyżeczki cukru w owocach :)
    Tylko chodzi o świadomość tego ile cukru może znajdować się w poszczególnych owocach.

    Dziękuję za odzew.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście, ale wydaje się, że ten występujący w owocach to fruktoza więc ma trochę inne zasady wchłaniania się i działania na organizm jak prosty biały ? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cukru każdy spożywa za dużo, szkoda, że nie zdajemy sobie z tego sprawy

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny i uświadamiający post! Daje do myślenia i chęci zmiany nawyków :))
    W wolnej chwili zapraszam do mnie na bloga liczę, że zostawisz po sobie jakiś ślad :* http://vickyemikor.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML