Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

12:41

Robimy sajgonki - krok po kroku.

Sajgonki to zaraz po sushi jedno z moich ulubionych dań kuchni orientalnej. Uwielbiam je zarówno ja, jak i moja cała rodzinka. Od dawna już nie kupujemy sushi, tylko kręcimy własne i od niedawna robię z moimi dziewczynkami sajgonki, zamiast kupować gotowe, które są moim zdaniem tłuste i mają mało farszu w środku.

Odkąd poznałam ten super przepis na sajgonki, nie zjem już gotowych! Przepis jest banalnie prosty! Naprawdę każdy będzie w stanie je zrobić, a ponieważ moje sajgonki się piecze, a nie smaży w głębokim tłuszczu, są naprawdę lekkie, chrupiące i dobrze nadziane :)

To co, robimy sajgonki?

Robimy sajgonki - krok po kroku. 



makaron ryżowy

papier ryżowy

pierś kurczaka

mrożona mieszanka chińska

przyprawa do dań chińskich (opcjonalnie) lub ulubione przyprawy

sos sojowy

olej do smażenia i smarowania sajgonek

sos, który lubisz do maczania sajgonek


I to właściwie wszystko, czego potrzebujesz do zrobienia sajgonek.

Zaczynamy od podsmażenia piersi kurczaka z ulubionymi przyprawami. Ja czasami dodaję gotową mieszankę do dań chińskich, a czasami komponuję własną (wtedy będzie to imbir, kurkuma, sól, pieprz, chilli). Gdy kurczak będzie już miękki, wrzucam do niego pół opakowania warzyw mrożonych. W tym samym czasie zalewam makaron ryżowy wrzątkiem. Do usmażonego kurczaka z warzywami dodaję makaron ryżowy, w razie potrzeby można farsz doprawić sosem sojowym do smaku. Całość odstawiamy do wystygnięcia.


Gdy farsz jest już zimny, możemy kręcić sajgonki. Najpierw wkładamy na kilka sekund papier ryżowy do wody, by go rozmiękczyć. Woda powinna być dobrze ciepła, a papier musi się w niej zanurzyć dosłownie na chwilę.

Układamy mokry papier na macie silikonowej, albo ściereczce (na czymś, do czego się nie przyklei). Na środku nakładamy farsz i skręcamy sajgonka jak na zdjęciach poniżej.

 




Sajgonki układamy na papierze do pieczenia i smarujemy olejem. Pieczemy do zrumienienia około 10-15 minut.


Gotowe sajgonki zajadamy ze smakiem z ulubionym sosem. U nas to słodkie chilli, ale równie dobrze możesz zrobić swój własny sos, np. mieszając majonez z sosem sojowym w proporcji 1:1.



Podoba Ci się przepis?
Zapraszam po więcej na mojego IG.

..........................................................................

Jak się pozbyć cellulitu w mniej niż 2 miesiące?

Jeśli chcesz dać mi prawdziwego kopa, do działania, testowania i przygotowywania BG sztosów, możesz postawić mi kawę :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DS , Blogger