Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

10:46

Pączki bezglutenowe najlepsze jakie zrobiłam!

Dziś Tłusty Czwartek, a ja.... a ja wczoraj odstawiałam wieczorem prawdziwe szaleństwo w kuchni!

Chociaż jakiś czas temu trochę się zraziłam do mojej diety bezglutenowej i szłam bardziej w keto, to na Tłusty Czwartek postanowiłam sobie zrobić przyjemność i usmażyć kilka pączulków.

Nie chcę się chwalić, ale muszę przyznać, że są to najlepsze pączki BG, jakie do tej pory jadłam i najlepsze, jakie zrobiłam. Nie są łatwe do zrobienia niestety, bo trzema dobrze wyczuć mąkę, ale za to smak rekompensuje wszystko. Trzeba pamiętać, że mąka bezglutenowa jest specyficzna i ciasto nie może być zbyt twarde, bo nie wyrośnie i pączki będą jak kamienie.

I jeszcze ostatnia rada. Ja robiłam zarówno małe pączuszki jak i duże, które nadziewałam twardą marmoladą i polecam te drugie. Niebo w gębie!

No dobra, a teraz w końcu przepis :)

Pączki bezglutenowe



Składniki na 15 pączków:

500 g. mix mąki bezglutenowej

2 łyżki łuski babki jajowatej

1 całe jajko i 7 żółtek

 szklanka ciepłego napoju roślinnego

100 g cukru

70 g roztopionego masła

suche drożdże

3 łyżki alkoholu (opcjonalnie)

aromat do ciasta

Jajka ubijam z cukrem. Dodaję mleko i pozostałe składniki. Wyrabiam gładkie ciasto i odstawiam do wystygnięcia. To ciasto jest dosyć twarde, więc potrzebuje czasu na to, by wyrosnąć. Ja postawiłam przy odpalonym palniku i pod przykryciem. Ciasto powinno podwoić swoją objętość, jeśli zobaczymy, że nie rośnie tzn. że jest za ciężkie i trzeba np. dodać więcej mleka.

Pączki formuję ręką wysmarowaną olejem. Ja nadziewałam część pączków twardą marmoladą. Nie polecam używać lejącego się dżemu, bo będzie wypływał podczas smażenia.

Smażymy na smalcu lub oleju, na wolnym ogniu.



SMACZNEGO!

Zapraszam też na mojego Instagrama, tam więcej przepisów bezglutenowych oraz keto!

.............................................................................

Jak się pozbyć cellulitu w mniej niż 2 miesiące?

Jeśli chcesz dać mi prawdziwego kopa, do działania, testowania i przygotowywania BG sztosów, możesz postawić mi kawę :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DS , Blogger