Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

21:53

5 pomysłów na spędzenie czasu z dzieckiem

Dziś będzie post trochę inny niż wszystkie. Dziś chciałabym zapytać jak dużo czasu spędzasz dziennie ze swoim dzieckiem? Godzinę? Dwie? Wcale? Na to pytanie znam odpowiedź, bo sama mam dwójkę dzieci i znam dzisiejsze realia. Wszystko właściwie zależy od tego gdzie pracujesz. Jeśli wracasz późno z pracy, albo pracujesz na zmiany to pewnie mijasz się ze swoją pociechą, albo w ogóle widujesz swoje dziecko tylko gdy śpi. Trochę inaczej jest gdy pracujemy z domu, albo gdy jesteśmy w domu cały czas. Cóż, każdy z nas ma inną sytuację, tylko jedno nas łączy. Bez względu na wszystko powinnyśmy starać się poświęcać swoim dzieciom jak najwięcej czasu. Jeśli nie uda się na tygodniu, rekompensujmy im to weekendami.




Dla mnie spędzanie z dziećmi przynajmniej godziny dziennie jest bardzo ważne. Mam dwie córki i nie wyobrażam sobie, by nie poświęcać im uwagi każdego dnia. Oczywiście, nie zawsze się to udaje. W pracy spędza się większą część dnia i czasami późno wracam do domu, ale nawet jeśli tak się dzieje, to przynajmniej zjadamy razem kolację, albo wygłupiamy się przed snem, czytamy bajki...

Pamiętajcie, dzieci szybko dorastają, a te dzieci, które od swoich najmłodszych lat nie budowały więzi z rodzicami ciężko będzie później w dorosłości przekonać do rozmowy, wspólnego spędzania czasu czy choćby spotkań rodzinnych.
Dziś chciałam wam zatem podać 5 fajnych pomysłów na spędzenie wolnego czasu  z dzieckiem. W ten sposób ja spędzam czas z moimi dziewczynami.

5 pomysłów na spędzenie czasu z dzieckiem





1. Wspólne gotowanie


Moje dziewczyny uwielbiają ze mną przebywać w kuchni. Przyglądają się na to co robię, chcą mi pomagać w gotowaniu, zmywaniu, sprzątaniu. Musze przyznać, że mam cudowne dzieciaki. Wspólne gotowanie nie tylko uczy dzieci poznawania smaków, zapachów czy przygotowywania potraw, ale także sprawia ogromną przyjemność.

Sprawdź na moim INSTA co lubimy gotować.

2. Wspólne czytanie

Pamiętacie akcję z czytaniem? Swego czasu była taka akcja społeczna zachęcająca do czytania dzieciom przynajmniej 20 minut dziennie. Ja swoim czytam bajki na dobranoc - obowiązkowo, a do tego w ciągu dnia siadamy czasami nad ulubioną lekturą. Młodsza maluje, starsza czyta razem ze mną. Wspólne czytanie z dziećmi to niezła zabawa. My bardzo lubimy czytać "na dwa głosy". Spróbuj kiedyś! Zobaczysz, będzie śmiechu co niemiara. Dodatkowo moim zdaniem czytanie z dzieckiem kształtuje dobre nawyki i wyobraźnię. To będzie procentować w przyszłości.

3. Uzupełnianie albumu wakacyjnego

Jedno z naszych ulubionych niedzielnych zajęć. Mamy taki ogromny album, do którego od kilku lat wklejamy zdjęcia tylko z wakacji. Wklejanie zdjęć to moje zadanie, natomiast moje dziewczyny dopisują śmieszne historie związane ze zdjęciami, rysują obrazki między zdjęciami, albo ozdabiają album kolorowymi naklejkami, taśmami. Ten nasz album jest na tyle duży, że ozdabiamy go przez kilka ładnych niedziel. Jest zawsze przy tym sporo śmiechu i dobrej zabawy. Polecamy!

4. Spacery

Zawsze w weekend, czasami w ciągu tygodnia, gdy dopisze pogoda. Ponieważ ja mam pracę siedzącą, to uwielbiam spacery, bo bardzo brakuje mi ruchu w ciągu dnia. Dzięki wspólnym spacerom możemy spędzić miło czas całą rodziną. Takie spacery to dla nas już prawie coś jak rytuał. Młodsza córka tak się do nich przyzwyczaiła, że gdy pada, albo jest zimno, a my nie wychodzimy na spacer dopytuje się, a czemu dziś nigdzie nie idziemy, a kiedy pójdziemy... dzieciaki uwielbiają spacery! Myślę, że nie tylko moje... ;)

5. Konkursy w Internecie

Dzieci uwielbiaj konkursy! Zgadzasz się ze mną? Chyba nie znam takiego dziecka, które nie lubi nutki rywalizacji, a potem oczekiwania na wygraną. Kiedyś, gdy moja starsza była kilkulatkiem (teraz ma 10 lat, więc już w ogóle jej się wydaje, że jest nastolatką) bardzo lubiła konkursy z gazetek. Kupowałyśmy niemal co tydzień jakąś kolorową gazetkę i brałyśmy udział w konkursach. Oczywiście nigdy nic nie wygrała, ale nie zniechęciła się tym. Dzisiaj aktualne konkursy wyszukujemy w Internecie. To o wiele lepsze i fajniejsze niż kupowanie gazetek. Nie trzeba wydawać kasy i to często niemałej na jakieś kolorowe magazyny, a potem długo czekać na ogłoszenie wyników. Idzie zima więc warto pomyśleć o tym jak miło i przyjemnie spędzić wieczory z dziećmi. Zachęcam do tej formy spędzania wolnego czasu. Loterie i konkursy dla dzieci to świetna rozrywka i zabawa w jednym!

A Ty jakie masz plany na zimowe wieczory?

Planujesz sobie wspólne spędzanie czasu z rodziną?

A może zawsze robicie coś na spontanie?

1 komentarz:

  1. Dzieciaki i spędzanie z nimi czasu - warto z nimi spędzać czas aktywnie. Wtedy nie ryzykujemy

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger