Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

22:42

5 zasad jedzenia kolacji na diecie + przepisy!

Ostatnio pisałam o tym, że śniadanie jest ważne. 

A co z kolacją? Jeść czy odpuścić? 

Można tak i tak. 

Niektóre osoby będą na diecie odpuszczają jedzenie kolacji, albo jedzą na kolację bardzo mało. Ja jestem zdania, że nie warto odpuszczać kolacji. Nie wiem, może twój organizm jest inny, może jeśli zjesz o 14 czy 15 obiad, spokojnie wytrzymasz do rana... u mnie to się kończy zgubnie. Spać nie mogę, w brzuchu burczy... rano boli mnie głowa. Dlatego moja taktyka jest taka - kolację jem, ale lekką. Ważne jest też to, by nie jeść zaraz przed snem.

5 zasad jedzenia kolacji na diecie


1. Nie jedz do syta


Kolację moim zdaniem warto jeść, ale nie najadając się do syta. Każdy posiłek w ciągu dnia jest ważny, a robienie długich przerw między posiłkami wbrew pozorom wcale nie sprawi, że schudniemy. Metabolizm spadnie, organizm zacznie odkładać niechciany tłuszczyk... po co ci to? Lepiej jeść mniej, a częściej.

2. Nie jedz zaraz przed snem


Ważna zasada dotycząca jedzenia kolacji - nie jemy przed snem. Jeśli kładziesz się spać powiedzmy o 22.00, ostatni posiłek jedz 3-4 godziny przed położeniem się do łóżka. Z pełnym żołądkiem trudniej zasnąć, zauważyłaś?


3. Jedz lekko


Jeśli już jesz kolację postaraj się nie jeść nic ciężkiego, odpuść sobie grzyby, tłuste potrawy, mięso smażone... Chyba nie potrzebujesz odgłosów trawienia przez pół nocy? Tak, to kolejny powód, by jeść lekką kolację!

4. Ogranicz słodkie


Nie wiem, może ty lubisz jeść słodką kolację, ja nie lubię i to nie tylko dlatego, że słodkie szybciej odkłada się w boczkach. Zjedzenie słodkiej kolacji na przykład u mnie oznacza dostarczenie organizmowi energii, takiego powera do działania. Potem się okazuje, że kładę się to łóżka i zamiast wyciszyć - poszłabym pobiegać! 

5. Wypij szklankę wody przed kolacją


Po co? To proste - w ten sposób zjesz mniej! A przecież o to chodzi. Oczywiście nie pij wody chwilę przed jedzeniem, daj sobie 20-30 minut. Ta metoda jest świetnym sposobem nie tylko na kolację, ale na każdy posiłek. Chcesz jeść mniej - pij wodę 30 minut przed każdym posiłkiem.

Mam nadzieję, że moje rady ci się przydadzą. A co jeść na kolację? Ja najczęściej jem warzywa. Najlepiej w formie lekkiej sałatki. Oto moje trzy propozycje!

Trzy sałatki idealne na diecie


Makaronowa z cieciorką



📍Drobny makaron bezglutenowy (ok 200 g)
📍Puszka cieciorki
📍Puszka kukurydzy
📍Puszka gr...


Z młodej kapusty


✔Pół główki młodej kapusty
✔Jedna marchewka
✔Pół pora
✔Pół kwaśn...


Zielona z awokado


✔awokado
✔ogórek wężowy
✔garść ...



5 komentarzy:

  1. Jakoś wcześniej nie zwracałam na to uwagi :) Muszę pójść za tymi radami i zobaczymy coś się zmieni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam :)
      A potem daj znać czy coś się zmieniło! :*

      Usuń
  2. Dodałbym jeszcze, że jeśli trenujemy to fajnie by było jakby kolacja zawierała też sporo białka :) Reszta sama prawda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Warto wdrożyć takie zasady na stałe, a organizm się odwdzięczy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł na zdrowe nawyki, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger