Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

19:54

Wegański deser - mus czekoladowy z aquafaby

Przyznaję - bawię się ostatnio wegańskimi przepisami. Uwielbiam odkrywać nowe smaki. Moje podróże po wegańskim świecie możecie śledzić na moim koncie na Instagramie - @dietysekrety. Weganką nie zostanę, chyba już to gdzieś pisałam ;), bo to groziłoby chyba rozwodem, hehe. Mój mąż po moim tygodniu wegańskim powiedział, że "...dobre to żarcie, ale mogłoby być bardziej mięsne". 

Przyznam, że ostatnio przez tą kwarantannę przybyło mi trochę sadełka, więc zaczęłam szukać sposobu na powrót do dawnej sylwetki. Ćwiczę codziennie rano, biegam wieczorami i staram się bardziej zwracać uwagę na puste kalorie ;) Niestety nie ma gdzie tego spalić, więc trzeba być bardziej uważnym.

A jak tam u Was?
Wagi w górę czy stabilnie? :)
Moja na razie stoi w kącie i wyjdzie dopiero jak przeprosi ;)

Co jem gdy najdzie mnie ochota na słodkie? Jem słodkie! Haha! Ale zdrowe! Ostatnio odkryłam aquafabę! Wiecie co to takiego? To zalewa po fasoli z puszki, albo ciecierzycy (także woda po gotowaniu fasoli). Do tej pory bezmyślnie ją wylewałam, a ty? Też?! Okazuje się jednak, że z tej niepozornej zalewy można zrobić mega pyszny deser! 

Wegański deser - mus czekoladowy z aquafaby

Wegański deser - mus czekoladowy z aquafaby

Wegański deser - mus czekoladowy z aquafaby

Wegański deser - mus czekoladowy z aquafaby


👉2/3 szklanki wody po białej fasoli lub ciecierzycy
👉5-7 łyżek cukru pudru
👉Opakowanie cukru waniliowego 16 g.
👉100 g gorzkiej czekolady
👉2-3 łyżki oleju kokosowego

Wodę po fasoli ubijamy tak długo, aż uzyskamy konsystencję która zatrzyma pianę w misce nawet po odwróceniu jej do góry dnem. W trakcie ubijania dodajemy po łyżce cukru pudru i cukru waniliowego.
Czekoladę rozpuszczamy z olejem kokosowym tak, aby powstała lejąca się masa. Gdy trochę przestygnie dodajemy ubitą pianę i delikatnie mieszamy.
Po zrobieniu mus powinien stać w lodówce przynajmniej pół godziny.
Można go podawać z ulubionymi dodatkami, ale i bez tego smakuje obłędnie! 

Do zrobienia musu nadaje się zarówno zalewa po fasoli z puszki jak i po cieciorce. Ostrzegam jednak, że zalewa z cieciorki potrzebuje 5 minut do tego by stać się pianą, natomiast ta po fasoli czasem nawet po 40 minutach jest jeszcze nie gotowa.

Tak czy siak, polecam zrobić przynajmniej raz!

Zakochasz się! :)

Chcesz więcej fajnych przepisów?

Zapraszam tutaj: @dietysekrety




5 komentarzy:

  1. wygląda świetnie a jak smakuje to się przekonam bo jutro planuję robić :D

    OdpowiedzUsuń
  2. w życiu nie słyszałam o aquafabie ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano widzisz, to teraz jeszcze zrób mój deser, to nigdy o niej nie zapomnisz! :)

      Usuń
  3. Ten deser oprócz tego, że wygląda smacznie jest prawdziwą rozkoszą dla podniebienia. Warto też spróbować go z malinami. Kwaśny owoc może przełamać słodycz deseru czekoladowego. Dieta wegańska może być na prawdę kolorowa, zróżnicowana i pyszna.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger