Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

23:09

Kolagen w jedzeniu - dlaczego warto jeść kolagen

Kolagen to ostatnio bardzo popularne słowo. Też to zauważyliście? 

"Łykaj tabletki z kolagenem jeśli chcesz się pozbyć zmarszczek!", "Smaruj ciało kolagenem jeśli chcesz się uchronić przed rozstępami", "Nie chcesz mieć cellulitu - smaruj skórę kremem z kolagenem!". Wszystko się zgadza kolagen to głównie białko tkanki łącznej, które odpowiada nie tylko za zdrowie naszych stawów, ale także za młody wygląd naszej skóry. Czy to działa? Czy to prawda, że dzięki kolagenowi stajemy się młodsi, piękniejsi? Opowiem wam historię...

Jakiś czas temu byłam z mamą na zakupach w galerii handlowej. Kupowałyśmy sukienkę na wesele. Istne szaleństwo, bo było mega dużo wyprzedaży. Wybrałam kilka sukienek i tak mierzyłam jedna po drugiej. Stoję w tej przymierzalni zakładam kieckę, wychodzę się pokazać, mama kręci głową. Włażę do przymierzalni i kolejna i tak kilka razy. Za którymś razem wychodzę z przymierzalni, a mamy nie ma. Rozglądam się, a stojąca w kolejce dziewczyna mówi "Siostra poszła na tamto stoisko". Śmiać mi się chciało. To nie pierwszy raz kiedy ktoś myśli, że moja mama to moja siostra. Nie wygląda na swój wiek, mimo tego, że nie jest jakąś wychudzoną laską. Ma nawet lekką nadwagę! Ale skóry mogłaby jej pozazdrościć niejedna 40-latka! 

Wiecie jaki jest sekret młodej skóry mojej mamy? Zapytałam w końcu mamę co ona robi, co nakłada na twarz, że się nie starzeje. Zdziwicie się pewnie, ale nie ma tu żadnych sekretnych metod. Mama nie używa żadnych drogich kremów, rzadko się maluje, nie znosi pudru na skórze... ale za to bardzo często je galaretę, którą sama przyrządza. Kurcze, nie mieszkam z mamą już prawie 20 lat, zapomniałam, o tym! Odkąd pamiętam mama raz w tygodniu gotowała wielki gar mięsa z warzywami, z którego robiła galaretę. Dopiero dziś olśniło mnie co jest w te galarecie - KOLAGEN! Przyznam, że ja nie za bardzo lubiłam i do dziś nie lubię takich specjałów. Szkoda! Bo myślę, że dzięki temu moja mama oszukuje czas ;)

Te moje rozważania natchnęły mnie właśnie do napisania dzisiejszego artykułu. Moje Drogie - szukajmy kolagenu w żywności i jedzmy go tak często jak się da! Kolagen w jedzeniu to skóra bez zmarszczek, cellulitu i rozstępów, a więc się opłaca!

Kolagen w jedzeniu - gdzie go szukać?


kolagen w jedzeniu


Kolagen znajduje się w niektórych produktach spożywczych, które włączone do codziennej diety sprawią, że dostarczymy naszemu organizmowi taką jego ilość, jaką potrzebuje do zapewnienia skórze jędrności, elastyczności, młodości.

Zamiast łykać tabletki z kolagenem, zamiast kupować kolagen w proszku, jedzmy:

galaretki owocowe i warzywne, 
ryby w galarecie, 
galaretę z nóżek wieprzowych i cielęcych,
chrząstki rekina, kurze łapki,
golonki, podroby, salceson,
żelatynę spożywczą

Tak, wiem niektóre z tych produktów brzmią niezbyt zachęcająco i smacznie, na przykład salceson. Niecierpię salcesonu! No cóż, z tego wszystkiego chyba najlepiej przejdzie mi przez gardło ryba w galarecie, golonka, galaretki owocowe. Te ostatnie potrafią być niestety bardzo zdradliwe, w galaretkach jest sporo cukru, na który trzeba uważać! 

Nie tak dawno temu pisałam wam o koktajlu kolagenowym, myślę, że to dobra okazja, aby przypomnieć ten wpis. Taki koktajl kolagenowy co prawda wymaga dodania kolagenu, w proszku, ale i tak warto raz w tygodniu przynajmniej się nim raczyć.


Źródło


Oprócz jedzenia produktów, które zawierają kolagen warto jeszcze wiedzieć, co powoduje syntezę kolagenu, bo nie wiem czy wiecie, że kolagen również produkowany jest w naszym organizmie. Niestety tylko do 25 roku życia organizm produkuje go na tyle dużo, że żadne zmarszczki nam niestraszne. Po 25 roku produkcja kolagenu spada i wtedy właśnie zaczynają się pojawiać pierwsze oznaki starzenia.

Kolagen w jedzeniu - co wspomaga syntezę kolagenu


Jest czterech sprzymierzeńców syntezy kolagenu: witamina A, C, E oraz flawonoidy. To dzięki nim nasz organizm wspierany jest w produkcji kolagenu. Dlatego warto jeść jak najwięcej:

marchewkę, szpinak, dynię, pomidory, czerwoną paprykę, jajka, mleko, wątróbkę, łososia, owoce cytrusowe, natkę pietruszki, kapustę kiszoną, pestki dyni, słonecznika, awokado, sezam, buraki, brokuły, sałatę, zieloną herbatę.

Jedz dla przyjemności. Jedz tylko to co lubisz, nie musisz jeść wszystkiego! Ważne jednak, aby w twoim organizmie nie zabrakło warzyw i mięsa z mojej listy. 

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy artykuł i warty jest przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolagen jest bardzo ważny. Dzięki niemu utrzymujemy nasze stawy i chrząstki w zdrowiu.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger