Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

20:36

Keks bezglutenowy z szynką, marchewką i groszkiem - PRZEPIS

Ten kto jest na diecie bezglutenowej ten doskonale wie, że nie ma lekko. Czasami mam ochotę na paszteciki mięsne (nie naleśniki!) z barszczem, takie domowe... Ehh, do tej pory obchodziłam się smakiem albo po prostu robiłam naleśniki bezglutenowe. 

Ostatnio znalazłam przepis na keks bezglutenowy na słodko i przerobiłam go na wytrawny keksik z szynką, marchewką i groszkiem. Wypróbujcie ten przepis! Gwarantuję, że nie może nie wyjść! :)

Keks bezglutenowy z szynką, marchewką i groszkiem - PRZEPIS


keks bezglutenowy



Składniki:

3 jajka
2 szklanki mąki bezglutenowej (u mnie kukurydziana, ryżowa i ziemniaczana)
pół szklanki oleju
łyżeczka proszku do pieczenia bezglutenowego
3 łyżki nasion chia
 pół szklanki marchewki z groszkiem (mrożone)
15 dkg szynki bezglutenowej
sól do smaku
zioła prowansalskie (wedle uznania)


Ubijamy jajka na gładką masę. Dodajemy do nich powolutku olej i ubijamy dalej, następnie sól, zioła, nasiona chia. Na koniec wsypujemy mąkę. Pokrojoną szynkę i marchewkę z groszkiem dodajemy, gdy masa będzie już gładka i dobrze wymieszania.

keks bezglutenowy


Ciasto przekładam do silikonowej keksówki. Piekę 25-30 minut w 180 stopniach. Wszystko zależy od piekarnika, u mnie ten keks piecze się niecałe 25 minut, u mojej mamy potrzebował 35 minut. Najlepiej sprawdzać patyczkiem czy już się upiekł.

Jaki jest sekret tego keksu? Jak prawie każdego ciasta bezglutenowego - wszystko zależy od mąki. Jeśli chcecie dodać mąkę gryczaną musicie dodać jej mniej, bo jest bardzo ciężka. W przypadku "lekkich" mąk proporcje tak jak u mnie po pół szklanki będą okej. Ciasto przed dodaniem szynki i marchewki z groszkiem powinno być dość gęste. Zamiast marchewki z groszkiem możecie dodać coś innego co lubicie, np. fasolkę albo kukurydzę.
Warto dodać do tego keksu zioła, ale nie jest to konieczne. Pamiętajcie tylko, że bez ziół keks nie będzie tak aromatyczny.


3 komentarze:

  1. A w jakiej temperaturze i ile czasu

    OdpowiedzUsuń
  2. No ładnie! Nie dopisałam temperatury pieczenia! Dziękuje za zwrócenie uwagi, już poprawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow uwielbiam takie bio przekąski <3 Na 100% spróbuję wypróbuję ten przepis.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger